Toon posts:

Normale ATX tower voor het bureau gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 11:46

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Wij hebben weer Computers nodig om een aantal oude te vervangen. Nu zijn wij niet tevreden met de behuizing die we bij de laatste bestelling kregen. Dit waren Cooler Master Force 500 geliefert. Die dingen zijn ronduit k*t. Ten eerste breekt naar een tijdje de aan/uit knop af en het blik is zo dun dat je er amper op durft te zitten.

Vroeger hadden we ook Cooler Master, maar dat waren nog echte stalen kasten, die waren onverwoestbaar. Maar wat je tegenwoordig krijgt is allemaal van dat dunne blikken spul. Okee die kosten noch geen 30 Euro excl Btw. Of het zijn van die Gaming kasten met ramen, lampen en zo.

Ik ben nu een tijd aan het zoeken naar normale ATX- kasten voor het bureau. Heb b.v. deze gevonden: http://www.chieftec.eu/en...avo-series/bm-01b-u3.html, die lijkt redelijk stabiel te zijn, maar hier is weer het minpunt die rare greep aan de zijkant.

En ook belangrijk is dat de Voeding boven in de kast zit. Blijkt tegenwoordig hip te zijn om die onder te bouwen. Dit ging 10 Jaar geleden al niet goed en gaat tegenwoordig nog steeds niet goed.

Ik zoek dus normale ATX Midi Tower voor het bureau. Zonder enige hippe features. Ze moeten een beetje robuust zijn. En prijs denk ik zo tot 60 Euro excl BTW.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:36

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja, die heb ik privé ook. Maar die bestaat niet meer. Dragon zier er tegenwoordig zo uit: http://www.chieftec.eu/en/chassis/eatx/dragon-series.html

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Zier er mooi uit, maar heeft de voeding beneden. Krijg ik hier niet door. Voeding moet bovenin zitten.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Roman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:36:
[...]

Ja, die heb ik privé ook. Maar die bestaat niet meer. Dragon zier er tegenwoordig zo uit: http://www.chieftec.eu/en/chassis/eatx/dragon-series.html
Dat is een ander type

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat is de Dragon zoals die er nu uitziet en is de enigste Dragon die leverbaar is volgens de site van Chieftek. Probleem is dat ik er meteen een stuk of 40 0nodig heb en niet ergens een of twee rest towers kan kopen.

Die op de eerste foto is trouwens de actuele Falkon. Maar ook die heeft de voeding beneden.

• Uszka
Waarom is de voeding beneden een probleem? Hoogpolig tapijt of budgetvoedingen met te korte kabels?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Stof van de onderkant. Wij hadden een reeks met de voeding onder in. Probleem is dat de luchttoevoer aan de onderkant zit en het vuil van de grond aantrekt en dan de filter dicht trekt. De PC staan hier op de grond en nou ja... schoonmakers je weet wel. :D Draaien ook 8-10 uur per dag.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 18:58
Ik heb wat filters in de Pricewatch gegooid:
categorie: Behuizingen

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:29
Er worden niet gek veel kasten met de voeding bovenin (montage) gemaakt, anders was de Core 1100 van Fractal Design perfect als het niet een mATX kast was. Als ik de pricewatch zo zie, dan zie ik veel ‘blikken’ waar je net zomin vertrouwen in krijgt als de force 500 en zo een deuk in krijgt.
pricewatch: Fractal Design Core 1100

Misschien de pricewatch: Antec NSK4100, maar ik weet niet of je daar veel blijer van wordt. Ik lees ook wat goede dingen over de pricewatch: Silverstone Fortress FT05 Closed Zwart, maar die is een beetje Silverstone vreemd. De voeding op het achter paneel, kortom alles is een kwartslag geroteerd, maar die is bij Amazon.de 77 euro.

[Voor 6% gewijzigd door rain2reign op 04-10-2018 17:57]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

" Die dingen zijn ronduit k*t. en het blik is zo dun dat je er amper op durft te zitten."

Erm mischien moet je eerder naar een stoel op zoek dan naar een pc :?

https://antec.com/product/case/vsk3000e-u3.php zoiets dan ?
3 tientjes, en je bent klaar

Persoonlijk zie ik het probleem ook niet bij psu onder. heb ik ook, en het filter loopt wat sneller vol.
Maar das stof wat ik dan niet hoef op te zuigen denk ik maar :P

[Voor 65% gewijzigd door heuveltje op 04-10-2018 17:38]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Roman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:57:
Stof van de onderkant. Wij hadden een reeks met de voeding onder in. Probleem is dat de luchttoevoer aan de onderkant zit en het vuil van de grond aantrekt en dan de filter dicht trekt. De PC staan hier op de grond en nou ja... schoonmakers je weet wel. :D Draaien ook 8-10 uur per dag.
Voor de zekerheid, je bedoeld echt luchttoevoer aan de onderkant ?
Want bijna alle cases die ik ken met de psu aan de onderkant, hebben nog steeds de luchttoevoer aan de achterkant.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:50:
[...]

Voor de zekerheid, je bedoeld echt luchttoevoer aan de onderkant ?
Want bijna alle cases die ik ken met de psu aan de onderkant, hebben nog steeds de luchttoevoer aan de achterkant.
Aan de achterkant zit de uitvoer niet de invoer zoveer ik dat weet. Ik vind die voeding onderin de grootzte onzin in de afgelopen jaren. En dat beetje stof regelmatig verwijderen doe je thuis, maar ik loop geen 800 PCs langs om die schoon te maken. Wij hebben nu ongeveer 50 met de voeding onderin en die geven gewoon meer problemen. Met name meer lawaai omdat de voeding sneller draait omdat de luchtfilter dicht zit.

Of zijn dat andere voedingen die nodig zijn voor die kasten met de voeding onderin? Want die die wij hebben, hebben een normale ATX voeding erin en die blaast de laat aan de achterkant eruit. Darom zit er aan de onderkant ook een luchtfilter.

En ik heb een stoel. Maar heb altijd wat pcs naast mijn tafel staan en mensen hebben soms de gewoonte om er op te gaan zitten.

Verder zit die antek kast er prima uit. Ik ga die eens voorstellen, want ik zelf ben niet gemachtig om keuzes te maken :+

• Anoniem: 197141
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Roman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:57:
Draai je de voeding om met de fan naar boven, probleem opgelost.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hebben we idd bij sommigen PCs gedaan.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:29
Roman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:59:

Verder zit die antek kast er prima uit. Ik ga die eens voorstellen, want ik zelf ben niet gemachtig om keuzes te maken :+
Let wel op de vsk3000 is wel mATX kast mocht dat een probleem vormen het gross moederborden (formaat) die jullie bestellen/gebruiken. De nsk4100 is dan wel ATX (moederbord). De Core 1100 (ook mATX) zelf bij familie staan, best een robuust kastje. :+

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik vinde de CM silencio series voor kantoor ook erg fijn. Stevig maar toch gunstig geprijst. Daarnaast stil, (vervangbare) stof filters en knopjes zo geplaatst dat je er niet per ongeluk tegen kan stoten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
mATX is zou geen probleem zijn. De vorige leverig had ook mATX borden erin. Verder zit er alleen een SSD erin voor de rest niets.

De CM Silencio had ik ook al gezien. Maar ook die heeft de voeding onderin. Zoals gezegd: Ik heb het niet voor het zeggen wat er besteld en gewilld word. En aangezien de meerheid van de problemen word geen voeding onderin gewillt.

• Uszka
Als mATX geen probleem is zou je naar pricewatch: Silverstone Precision PS09 Black en pricewatch: Chieftec Uni kunnen kijken. Zijn beiden behoorlijk stevige behuizingen.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja die Chieftec Uni heb ik idd gezien en daar gaat ook mijn keuze naar toe. Ik vind het jammer, dat de normale ATX uit de Chieftec Uni Serie die rare bobbel aan de zijkant hebben.

Maar momenteel is er weer nieuws boven water gekomen... onze voormalige afdelingslijder (uit dienst sinds 1 oktober) heeft reeds afgelopen week een uitschrijving voor 40 PC's uitgeschreven en dus zitten we daaraan vast. En uiteraard weer met die gammele Cooler Master Kasten. Die kosten inkoop 23 euro heb ik mij laten vertellen.

Dus hebben we nu weer tijd om goede kasten te zoeken en te testen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee