The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Neuh, dat kan niet. ALs je een mp3'tje opnieuw encode, dan heeft dat mp3'tje gewoon die bitrate. Dat sommigen heel erg slecht zijn, is dan tragisch, maar niets aan te doen.
Als jij een hele slechte bron op 320kbit encode, gaat het er ook niet beter van klinken. En als je een 10kbit mp3'tje opnieuw encode, dan gaat het encoder programma uit van het "PCM" geluid dat uit die mp3 komt (zeg maar het "uitgepakte geluid").
Als jij een hele slechte bron op 320kbit encode, gaat het er ook niet beter van klinken. En als je een 10kbit mp3'tje opnieuw encode, dan gaat het encoder programma uit van het "PCM" geluid dat uit die mp3 komt (zeg maar het "uitgepakte geluid").
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
eeuh, toch moet je eens kijken bij RCA mp3 Pro audio, die ziet wel bitrates en heeft ook download. http://www.rca.com
Verwijderd
Je kunt iig wel kijken wat de originele frequentie was. Als je in een editor ziet dat het boven de 11 Khz totaal is afgekapt zegt dat wel iets
Volgens mij moet er wel IETS terug te lezen zijn door naar de kwaliteit van het geluid te kijken.
Stel:
Ik neem een .WAV van CD over naar m'n HD.
Indien ik deze met Lame (VBR) omzet naar MP3 wordt er een hoge bitrate gekozen om de kwaliteit intact te houden.
Neem ik een .WAV bestand dat oorspronkelijk een gaar .MP3 bestand was, dan neemt Lame niet de moeite om hier een hoge bitrate voor te gebruiken.
Dit zal vast iets te maken hebben met het feit dat er reeds frequenties ontbreken, maar hier kun je dan toch ook aan zien dat het een gaar .MP3 bestand was?
Stel:
Ik neem een .WAV van CD over naar m'n HD.
Indien ik deze met Lame (VBR) omzet naar MP3 wordt er een hoge bitrate gekozen om de kwaliteit intact te houden.
Neem ik een .WAV bestand dat oorspronkelijk een gaar .MP3 bestand was, dan neemt Lame niet de moeite om hier een hoge bitrate voor te gebruiken.
Dit zal vast iets te maken hebben met het feit dat er reeds frequenties ontbreken, maar hier kun je dan toch ook aan zien dat het een gaar .MP3 bestand was?
Nothing is impossible
Valt tegen denk ik. Ik heb originele WAVs gecomprimeerd met lame die op 220kbit uitkwamen, en ook wel originelen die uitkwamen op 140kbit.Op vrijdag 20 juli 2001 01:38 schreef ~Destructor() het volgende:
Als je een origineel en een brakke mp3 naast elkaar legt (van hetzelfde liedje), zal na opnieuw compressen met lame best verschil opleveren, maar alleen aan de hand van de resulterende bitrate kan je maar weinig zeggen.
Siditamentis astuentis pactum.
Heb je ook programma's waarmee je kan zien WAARMEE de mp3 gecodeerd is?
Mijn autoradio lust geen Xing Mp3's en ik wil dus graag eerst weten wat voor Mp3 het is...
Mijn autoradio lust geen Xing Mp3's en ik wil dus graag eerst weten wat voor Mp3 het is...
Pagina: 1