http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=331218
dis toch een trol?? of niet?? staat nu op +2 inzichtvol
dis toch een trol?? of niet?? staat nu op +2 inzichtvol
Moest het 3 keer doorlezen voordat ik het snapte maar deze is een mooie verpakt in een fluwelen zakje. Maar inderdaad het is zo trollllllll als wat.Microsoft heeft volgens mij de volgende strategie ter heersing ende vernietiging van al het andere:
1. Maak je specifieke bestanden etc. zo algemeen mogelijk beschikbaar op niet concurrerende OS'en, zodat ze lekker ingeburgerd raken
2. Doe dit juist niet bij concurrerende OS'en, zodat je mensen aan Windows bindt.
Best een goede strategie eigenlijk, ik had hem zelf kunnen verzinnen.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Verwijderd
Heeft hij z'n post nu veranderd? Dit staat er nu namelijk:Op vrijdag 20 juli 2001 00:05 schreef wauskes het volgende:
[..]
Moest het 3 keer doorlezen voordat ik het snapte maar deze is een mooie verpakt in een fluwelen zakje. Maar inderdaad het is zo trollllllll als wat.
Kan niet modden want heb al gereageerd
Geeft niks, troll onderweg!Dit verbaast me niet echt eigenlijk. MacOs is niet echt een bedreiging voor het Windowsplatform, het draait op hele andere machines met hele andere toepassingen. Daarom bestaat er ook al heel lang een IE en een Office voor op de Mac.
Maar Linux is en OS'en bedienen dezelfde (grote) markt en zijn inwisselbaar met elkaar. Microsoft moet daar zorgen dat ze de exclusieve dingen die bij windows horen niet prijsgeven, zodat mensen aan windows "vastzitten".
Dit is een prachtig voorbeeld van een troll.Microsoft heeft volgens mij de volgende strategie ter heersing ende vernietiging van al het andere
Klopt maar waarom zouden ze dan wel voor een mac dingen gaan maken en niet voor een inux bak.1. Maak je specifieke bestanden etc. zo algemeen mogelijk beschikbaar op niet concurrerende OS'en, zodat ze lekker ingeburgerd raken
Nou spreek je jezelf tegen. Eerst zeg je dat je het wel moet doen bij concurerende OS'en en later in 1 keer niet meer.2. Doe dit juist niet bij concurrerende OS'en, zodat je mensen aan Windows bindt.
Best een goede strategie eigenlijk, ik had hem zelf kunnen verzinnen.
Als een mac niet concurerend zou zijn waarom maken ze dan windows applicaties voor een mac. Een mac is op dit moment onder de consumenten (zeker de startende internetters) veel in opmars. Ik werk op een helpdesk dus ik kan dat nog wel weten. Maar juist omdat een mac kan concureren is het voor microsoft belangrijk om mensen nog steeds vast te kunnen koppelen aan hun producten. Dus als ze dat doen kennen de mensen ook nog steeds het microsoft product ook al kennen ze geen windows. Mensen kennen office en denken dat een stabiele mac net zo goed is als een pc met microsoft windows (en die kunnen dan nog wel eens bedrogen uitkomen. Dus dit stukje is eigenlijk of 1 of 0 want het voegt niet veel toe.Dit verbaast me niet echt eigenlijk. MacOs is niet echt een bedreiging voor het Windowsplatform, het draait op hele andere machines met hele andere toepassingen. Daarom bestaat er ook al heel lang een IE en een Office voor op de Mac.
Ja klopt ze draaien op de zelfde machines maar linux draait ook op een mac of wist je dat niet. En uitwisselbaarIk denk niet dat ze dit ooit voor echt concurrerdende OS'en, zoals linux zullen doen, Linux en de MS OS'en bedienen dezelfde (grote) markt op dezelfde PC's en zijn inwisselbaar met elkaar.
OK dat had je niet moeten zeggen. Als er iets is waar mensen een hekel aan hebben is wel om te horen dat ze aan een product vast zitten wat dus niet echt goed is (in dit geval micrsoft) Hier heb je dus een troll numero uno. Het is trouwens een troef van microsoft dat mensen aan windows vastzitten zolang de mensen vrijwillig up-graden. Op het moment dat iemand verplicht moet gaan up-graden voor wat voor reden dan ook en hij moet ook nog eens flink betalen dan heb je dus een zeikerd aan de haak hangen. Mensen houden niet van geld uitgeven voor iets wat zij vinden dat fijn werkt (nou voor iets wat genoeg werkt zal ik het zo zeggen) en dus klopt het totaal niet wat je zegt. Dit geld dan dus ook maar voor een klein percentage van de gebruikers.Microsoft moet daar zorgen dat ze de exclusieve dingen die bij windows horen niet prijsgeven, zodat mensen aan windows "vastzitten". Dit is een grote troefkaart voor windows.
OK dat had je niet moeten zeggen. Als er iets is waar mensen een hekel aan hebben is wel om te horen ..... wat je zegt. Dit geld dan dus ook maar voor een klein percentage van de gebruikers.
Even een weerwoord trouwens: Ik zeg niet dat Windows en LinuxPROGS inwisselbaar zijn, maar dat de OS-en inwisselbaar zijn op dezelfde machine.Ja klopt ze draaien op de zelfde machines maar linux draait ook op een mac of wist je dat nietEn uitwisselbaar. Nee niet uitwisselbaar. Probeer maar eens office op een linux bak te krijgen dan kan je eerst alles gaan decompilen van office ombouwen naar de X desktop interface en dan maar hopen dat er niet al te veel functies in zitten die alleen maar door windows ondersteund worden
Op vrijdag 20 juli 2001 11:32 schreef LuCaS het volgende:
En ik moet trouwens zeggen dat je behoorlijk op de man aan het spelen was in je stukje, valt me toch een beetje tegen voor iemand die beweert een groot moderator te zijn.
Nou ik beweer dus alles behalve een groot moderator te zijn. Maar ik weet veel van computers en daarom kan ik een redelijke mod zijn. Wat betreft het op de man spelen ik bedoel het niet persoonlijk en hoop je ook niet beledigt te hebben ofzo maar inderdaad je vroeg een analyse en die kreeg je. Dat ik af en toe niet helemaal aardig was dat is mijn schuld en niet die van jou.En ik moet trouwens zeggen dat je behoorlijk op de man aan het spelen was in je stukje, valt me toch een beetje tegen voor iemand die beweert een groot moderator te zijn.
What are hard feelingsOp maandag 23 juli 2001 12:12 schreef LuCaS het volgende:
Okay, laten we de strijdbijl begraven. Ik heb mijn troll (0) nog weten goed te maken met een +4 inzichtvol, waarin ik het verhaal van hierboven uit de doeken doe, dus gemiddeld is mijn reactie goed gewaardeerd.
No hard feelings wauskes?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq