Toon posts:

troll op inzichtvol

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=331218

dis toch een trol?? of niet?? staat nu op +2 inzichtvol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
Microsoft heeft volgens mij de volgende strategie ter heersing ende vernietiging van al het andere:
1. Maak je specifieke bestanden etc. zo algemeen mogelijk beschikbaar op niet concurrerende OS'en, zodat ze lekker ingeburgerd raken
2. Doe dit juist niet bij concurrerende OS'en, zodat je mensen aan Windows bindt.

Best een goede strategie eigenlijk, ik had hem zelf kunnen verzinnen.
Moest het 3 keer doorlezen voordat ik het snapte maar deze is een mooie verpakt in een fluwelen zakje. Maar inderdaad het is zo trollllllll als wat.

Kan niet modden want heb al gereageerd ;(

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had ook al gereageerd :( (nick nitraM_Br) daarom juist ook hier gepost, ben nog niet zo lang bezig met modden, vandaar. heb een dikke 300 modpunten, maar weet nie zo goed wak ermee moet, af en toe mod ik wel een paar in een draadje, maar hou er wel een hoop over. als iemand tips heeft hoek ze nuttig kan gebruiken moeje het maar posten ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Nou er zijn een aantal draadjes van microsoft waar je nog eens goed doorheen kan lopen behalve waar je gereageerd hebt dan. En ik adviseer je om alleen te modden in draadjes waar je toch wel een beetje verstand van hebt. Wil je ook andere draadjes modden dan zou ik alleen degene pakken waar je van weet dat ze goed/fout zijn.

Maar hoe dan ook er zijn genoeg andere mods die je advies kunnen geven. Al is het vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadaa tadaa!!!
/me to the rescue ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 00:05 schreef wauskes het volgende:

[..]

Moest het 3 keer doorlezen voordat ik het snapte maar deze is een mooie verpakt in een fluwelen zakje. Maar inderdaad het is zo trollllllll als wat.

Kan niet modden want heb al gereageerd ;(
Heeft hij z'n post nu veranderd? Dit staat er nu namelijk:
Dit verbaast me niet echt eigenlijk. MacOs is niet echt een bedreiging voor het Windowsplatform, het draait op hele andere machines met hele andere toepassingen. Daarom bestaat er ook al heel lang een IE en een Office voor op de Mac.

Maar Linux is en OS'en bedienen dezelfde (grote) markt en zijn inwisselbaar met elkaar. Microsoft moet daar zorgen dat ze de exclusieve dingen die bij windows horen niet prijsgeven, zodat mensen aan windows "vastzitten".
Geeft niks, troll onderweg!
[sub]BOOM![/sub]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Ja dat ie het wijzigt maakt eigenlijk niets uit omdat het toch wel een troll blijft. Tenminste voor degene die de eerste post gezien hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Okay, ik ben dus de schuldige.

Okay, ik geef toe, ik heb hem ge-edit. Maar even voor de duidelijkheid, dat stuk wat er nog staat, stond er ook al voor mijn wijziging, en was ook de kern van het verhaal. Het tweede deel heb ik weggehaald, toen ik zag dat hij was gemodereerd naar +1 flamebait (na eerst op +2 te hebben gestaan)

Die tweede opmerking, daar sta ik nog trouwens nog steeds achter, maar hij deed voor de discussie niet echt ter zake. Daarom, en omdat mensen er een flamebait in zagen, heb ik hem weggehaald.

Ik snap niet dat mensen die laatste opmerking een troll vinden, de argumentatie staat erboven, daar kan je het mee eens of oneens zijn, maar reageer dan op mijn argumentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
You asked for it :)
Microsoft heeft volgens mij de volgende strategie ter heersing ende vernietiging van al het andere
Dit is een prachtig voorbeeld van een troll.
1. Maak je specifieke bestanden etc. zo algemeen mogelijk beschikbaar op niet concurrerende OS'en, zodat ze lekker ingeburgerd raken
Klopt maar waarom zouden ze dan wel voor een mac dingen gaan maken en niet voor een inux bak.

1) omdat linux volgens hun een niet concurerend OS is waar geen geld valt te verdienen.
2) omdat en mac geld cost en dus ook de software die er op draait.
2. Doe dit juist niet bij concurrerende OS'en, zodat je mensen aan Windows bindt.
Best een goede strategie eigenlijk, ik had hem zelf kunnen verzinnen.
Nou spreek je jezelf tegen. Eerst zeg je dat je het wel moet doen bij concurerende OS'en en later in 1 keer niet meer.

Het fijt is gewoon dat dat stukje de troll opmaakt. Ik zal zo eens de info pakken over het stukje wat er nu nog over is en daar eens op in gaan.

[edit + toevoeging]
Dit verbaast me niet echt eigenlijk. MacOs is niet echt een bedreiging voor het Windowsplatform, het draait op hele andere machines met hele andere toepassingen. Daarom bestaat er ook al heel lang een IE en een Office voor op de Mac.
Als een mac niet concurerend zou zijn waarom maken ze dan windows applicaties voor een mac. Een mac is op dit moment onder de consumenten (zeker de startende internetters) veel in opmars. Ik werk op een helpdesk dus ik kan dat nog wel weten. Maar juist omdat een mac kan concureren is het voor microsoft belangrijk om mensen nog steeds vast te kunnen koppelen aan hun producten. Dus als ze dat doen kennen de mensen ook nog steeds het microsoft product ook al kennen ze geen windows. Mensen kennen office en denken dat een stabiele mac net zo goed is als een pc met microsoft windows (en die kunnen dan nog wel eens bedrogen uitkomen. Dus dit stukje is eigenlijk of 1 of 0 want het voegt niet veel toe.
Ik denk niet dat ze dit ooit voor echt concurrerdende OS'en, zoals linux zullen doen, Linux en de MS OS'en bedienen dezelfde (grote) markt op dezelfde PC's en zijn inwisselbaar met elkaar.
Ja klopt ze draaien op de zelfde machines maar linux draait ook op een mac of wist je dat niet. En uitwisselbaar :+ Nee niet uitwisselbaar. Probeer maar eens office op een linux bak te krijgen dan kan je eerst alles gaan decompilen van office ombouwen naar de X desktop interface en dan maar hopen dat er niet al te veel functies in zitten die alleen maar door windows ondersteund worden.
Microsoft moet daar zorgen dat ze de exclusieve dingen die bij windows horen niet prijsgeven, zodat mensen aan windows "vastzitten". Dit is een grote troefkaart voor windows.
OK dat had je niet moeten zeggen. Als er iets is waar mensen een hekel aan hebben is wel om te horen dat ze aan een product vast zitten wat dus niet echt goed is (in dit geval micrsoft) Hier heb je dus een troll numero uno. Het is trouwens een troef van microsoft dat mensen aan windows vastzitten zolang de mensen vrijwillig up-graden. Op het moment dat iemand verplicht moet gaan up-graden voor wat voor reden dan ook en hij moet ook nog eens flink betalen dan heb je dus een zeikerd aan de haak hangen. Mensen houden niet van geld uitgeven voor iets wat zij vinden dat fijn werkt (nou voor iets wat genoeg werkt zal ik het zo zeggen) en dus klopt het totaal niet wat je zegt. Dit geld dan dus ook maar voor een klein percentage van de gebruikers.

Wie het er niet mee eens is discuss with me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Allereerst, uit het feit dat jij met zo'n lading argumenten komt, blijkt dat mijn bewijsvoering ingewikkelder in elkaar zit dan simpel "Troll".

Eerste opmerking was grappig bedoeld, ik kan me niet voorstellen dat mensen zich daardoor beledigd voelen ofzo. Het doel van MS is toch het crushen van alle concurrentie, of niet? En dat het er niet zacht aantoe gaat, wordt iedere keer door de tijd bewezen.

Dat gedoe over dat ik mezelf tegenspreek klopt niet, die eerste gevolgtrekking van je is fout. Ik zeg daar namelijk dat MS WEL uitbrengt voor NIET-concurrerende OS-en, te weten Mac.

Het is duidelijk dat mijn argumentatie niet duidelijk is overgekomen, te zien aan wat je verweer is.

Mijn premissen en argumentatie:

Premissen (als je me hier op aanvalt zijn we uitgeluld, wantdan hebben we niet dezelfde basis)
1. Beginnende PC gebruiker koopt PC+windows (ervaring uit computerzaak)
2. Niemand koopt Mac, niemand koopt PC+linux (want ze zijn windows gewend)
3. Mac kopers zijn een specifieke groep, die wel wat marktaandeel van ms kan afsnoepen, omdat het best een aardig os is, maar even niet thread numero 1
4. Linux kan je op een PC zetten waar eerst Windows op stond
5. Als je al een pc hebt, koop je niet zo snel een mac

Gevolgtrekking:
1. Bij beginners is op het moment 90% windows gebruiker en zeg 10% macgebruiker
2. Bij gevorderden neemt het percentage macgebruikers niet toe, omdat je dan een heel nieuw systeem nodig hebt.
3. Bij gevorderden KAN het aantal linuxgebruikers toenemen, als ze windows vervelend vinden worden. Ze hoeven alleen een dual boot te maken
4. Ervaren gebruikers zijn soms linuxgebruikers.

Nu komt de angst van MS:
1. Als deze ontwikkeling zich doorzet, kan het voorkomen dat steeds meer mensen linux gaan gebruiken, en dat kan hard gaan
2. Dan kan het ook gebeuren dat newbies meteen overgaan, vanwege het grote marktaandeel

Remedie van MS:
1. Wat zijn onze troeven? Dat is het geheel van OS+Office+Messenger+IE+naamsbekendheid+Outlook+WMA (misschien in toekomst).
2. Als MS dat kwijt is, hebben ze verloren
3. De extra dingetjes (zoals Messenger en Office brengen ze dus niet uit voor concurrerende Os'en). MacOs is niet concurrerend want een hele andere doelgroep.

BTW, deze argumentatie kan ik voor geen meter volgen:
OK dat had je niet moeten zeggen. Als er iets is waar mensen een hekel aan hebben is wel om te horen ..... wat je zegt. Dit geld dan dus ook maar voor een klein percentage van de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
En ik moet trouwens zeggen dat je behoorlijk op de man aan het spelen was in je stukje, valt me toch een beetje tegen voor iemand die beweert een groot moderator te zijn.
Bijv:
Ja klopt ze draaien op de zelfde machines maar linux draait ook op een mac of wist je dat nietEn uitwisselbaar :+ . Nee niet uitwisselbaar. Probeer maar eens office op een linux bak te krijgen dan kan je eerst alles gaan decompilen van office ombouwen naar de X desktop interface en dan maar hopen dat er niet al te veel functies in zitten die alleen maar door windows ondersteund worden
Even een weerwoord trouwens: Ik zeg niet dat Windows en LinuxPROGS inwisselbaar zijn, maar dat de OS-en inwisselbaar zijn op dezelfde machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Op vrijdag 20 juli 2001 11:32 schreef LuCaS het volgende:
En ik moet trouwens zeggen dat je behoorlijk op de man aan het spelen was in je stukje, valt me toch een beetje tegen voor iemand die beweert een groot moderator te zijn.
:? Je vraagt of iemand kan uitleggen waarom jouw stukje als trol gezien wordt, Wauskes geeft een zeer uitgebreide analyse waarom dat zo is. Aangezien dit stuk door jou geschreven is, geeft hij deze uitleg dus naar jou toe, met in mijn ogen keurige argumenten zonder jou persoonlijk aan te vallen. Hij geeft alleen aan waarom het een troll is. Jij hebt eerst een regelrechte troll geplaatst, daarna geedit zonder aan te geven wat je geedit hebt en de post redelijk naar het bovenstaande stukje toe geschreven.
Je stukje voegt niet veel toe, toegegeven het lijkt erg op het stukje erboven, maar het originele stukje was een troll, ook had de nieuwe versie iets genuanceerder geplaatst kunnen worden.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Ik heb niks naar het bovenstaande stukje toegeschreven, alleen het laatste stukje weggehaald.

Maar ik vond dat stukje een beetje pot verwijt te ketel, maar laat maar zitten, hij bedoelt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Nou ik beweer dus alles behalve een groot moderator te zijn. Maar ik weet veel van computers en daarom kan ik een redelijke mod zijn. Wat betreft het op de man spelen ik bedoel het niet persoonlijk en hoop je ook niet beledigt te hebben ofzo maar inderdaad je vroeg een analyse en die kreeg je. Dat ik af en toe niet helemaal aardig was dat is mijn schuld en niet die van jou.

PS ik ben dan niet super-mod maar ik wil ook leren. Als je inderdaad aan mij kan aangeven waarom dat jij dit echt geen troll vind (maakt niet veel uit want ik kan toch al niet meer modden daar) dan denk ik dat de mensen hier je toch wel eerlijk zullen behandelen. Daar zijn we hier in dit forum voor en dat willen we zo houden :)

[edit die veel te laat komt]

OK sorry ik zie nu pas die (enorme :) ) lap tekst recht onder de mijne en die had ik net gemist. Maar het klopt wel degelijk wat je zegt maar sommige dingen in de manier waarop is niet helemaal vrolijk overgekomen. Wat ook niet altijd goed werkt is een grap. Die kan een "backfire" opleveren waardoor het dus juist alles behalve grappig is. Ik heb mijn best gedaan om het te analyseren maar ik maak ook fouten dus kijk me er niet op aan ;( Maar ik zal mijn best doen om te kijken of ik je wel een eerlijke beoordeling kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Okay, laten we de strijdbijl begraven ;). Ik heb mijn troll (0) nog weten goed te maken met een +4 inzichtvol, waarin ik het verhaal van hierboven uit de doeken doe, dus gemiddeld is mijn reactie goed gewaardeerd.

No hard feelings wauskes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Op maandag 23 juli 2001 12:12 schreef LuCaS het volgende:
Okay, laten we de strijdbijl begraven ;). Ik heb mijn troll (0) nog weten goed te maken met een +4 inzichtvol, waarin ik het verhaal van hierboven uit de doeken doe, dus gemiddeld is mijn reactie goed gewaardeerd.

No hard feelings wauskes?
What are hard feelings :?

Nee daar doe ik dus niet aan. Dit is een forum waar gediscusieerd moet worden en dat deden we :) dus dat was goed :7

Pagina: 1