"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Draai je een te hoge resolutie.
Zet maar eens een 14 Inche aan een TNT2, en dan de refreshrate op 85 of 100 Hrz.
Hoor je ook een hoge piep, en als je hem dan aan laat staan is het POEF, en krijg je een zwart beeld

Kortom, controleer effe je Manual van de monitor.
Mocht dit alles geen effect hebben, heb ik geen idee.
Ik hoor op school ook regelmatig een zeer irritante hoge piep, en als ik dat aan iemand zeg, kijken ze je aan met de blik van: Wat hoor jij, wat ik NIET hoor.

Mzzl Diamon
Zet maar eens een 14 Inche aan een TNT2, en dan de refreshrate op 85 of 100 Hrz.
Hoor je ook een hoge piep, en als je hem dan aan laat staan is het POEF, en krijg je een zwart beeld
Kortom, controleer effe je Manual van de monitor.
Mocht dit alles geen effect hebben, heb ik geen idee.
Ik hoor op school ook regelmatig een zeer irritante hoge piep, en als ik dat aan iemand zeg, kijken ze je aan met de blik van: Wat hoor jij, wat ik NIET hoor.
Mzzl Diamon
And The Only One
Verwijderd
Ik heb zelf een 17" monitor die ook piept, super irritant was dat. Heb nu ook een LG 19" (912U) en die piept niet, maar heeft slecht beeld. En dit is al de tweede die ik heb in een week.
Verwijderd
M'n IIyama A901HT had ook een piepend geluid gekregen. Was meestal alleen wanneer de monitor nog koud was en ging dus weg als de monitor op temperatuur was. Kwam echter soms toch tussentijds even terug. Iiyama gebeld en de monitor is gerepareerd(= pieptoon is weg).
Een monitor dient geen pieptoon te hebben. Gewoon LG support inschakelen.
Een monitor dient geen pieptoon te hebben. Gewoon LG support inschakelen.
Verwijderd
De hoogspanningsgenerator in een monitor bestaat uit een transformator. Die transformator wordt aan de primaire kant aangestuurd door een transistor (schakelaar) die op een zeer hoge frequentie staat. Echter vaak nog in het hoorbare gebied. Tussen de 15000 en 20000 Hertz. Soms zit de "bekleding" van die transformator een beetje los. Je kan proberen het ding met plastic te bespuiten. Je kan hem herkennen aan de dikke hoogspanningskabel die met een soort rubberen dop op je beeldbuis zit. Zet je monitor wel uit voordat je hem opent (stekker uit stopcontact en wacht voor de veiligheid 10 minuten zodat alle hoge spanningen zijn weggelekt).
Pagina: 1