Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bedrijfsruimte Huren/Delen (Risico's Beperken)

Pagina: 1
Acties:

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Sinds kort ben ik me aan het oriënteren op een werkruimte, nu probeer ik de maandelijkse kosten zo laag mogelijk te houden en zodoende ben ik bij de optie huren / delen van een bedrijfsruimte gekomen.

Vanmiddag heb ik een kennismaking en bezichtiging gepland staan met de eigenaar van een pand.

Het hele proces gaat dus niet via een makelaar of grote corporatie, dus ik wil me graag zo goed mogelijk indekken mocht ik over gaan tot het huren. Zaken waar ik me "zorgen" over maak zijn dingen als:

* Opgelicht worden
* Bestolen worden
* Uit het pand worden gezet

Ik snap dat de verhuurder het een en ander van mij zal willen, tekenen van een contract, voorschot, legitimatie? etc.

Maar hoe zit dat andersom? Stel de persoon in kwestie is niet de eigenaar van het pand? Of erger nog hij heeft al maanden lang de rekeningen niet betaald met alle gevolgen van dien.

Kortom hoe kan ik mezelf het beste indekken op dit soort zaken.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-06 08:49

SeatRider

Hips don't lie

Het eerste wat me te binnen schiet is dat het een zakelijke transactie is, en je dus niet echt veel bescherming geniet. Je wordt geacht jezelf goed in te dekken dus, contractueel.

Overigens zou ik zelf voornamelijk bang zijn dat mijn spullen verdwijnen. Huur je een bureau in een open ruimte, of krijg je nog wel je eigen kamertje?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@SeatRider Dat is inderdaad ook een van mijn zorgen, het is geen kantoor ruimte maar een loods dus het is echt een gedeelde ruimte waar ik een paar keer per week zal zijn.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Dan is een ander dingetje dat je misschien niet bestolen wordt door de verhuurder, maar wel dat je afhankelijk bent van zijn beveiliging. Met andere woorden, mensen die hij binnenlaat kunnen dus ook makkelijk bij jouw spullen.

Om wat voor spullen gaat het? Computerspul, fotostudio, klassieke auto's?

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:49

vso

raap voor zijn recht

eigenlijk is dit heel simpel

1) de verhuurder verhuurt volgens de legale weg, en bij huur vrijwaart hij jou van eventuele verhuurders zaken die redelijkerwijs gesteld mogen worden.
2) hij stelt jou een beschermde ruimte ter beschikking waarbij hij niet binnentreed zonder jou toestemming/medeweten.
3) in de ruimte bevinden zich geen zaken die niet van jou zijn .. of onderhoud vereisen tijdens jou afwezigheid.
4) zorg dat je jaarlijks het contact kan bijstellen
5) hij moet jou tijdig informeren bij veranderingen die jou kunnen treffen en kosten zijn op hem verhaalbaar bij nalatigheid.

alles wat je een beetje bedenkt moet je vastleggen. houd het redelijk dus geef de verhuurder altijd de kans om iets te doen maar jij moet daarvan wel tijdig op de hoogte zijn

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

vso schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:27:
eigenlijk is dit heel simpel

1) de verhuurder verhuurt volgens de legale weg, en bij huur vrijwaart hij jou van eventuele verhuurders zaken die redelijkerwijs gesteld mogen worden.
2) hij stelt jou een beschermde ruimte ter beschikking waarbij hij niet binnentreed zonder jou toestemming/medeweten.
3) in de ruimte bevinden zich geen zaken die niet van jou zijn .. of onderhoud vereisen tijdens jou afwezigheid.
4) zorg dat je jaarlijks het contact kan bijstellen
5) hij moet jou tijdig informeren bij veranderingen die jou kunnen treffen en kosten zijn op hem verhaalbaar bij nalatigheid.

alles wat je een beetje bedenkt moet je vastleggen. houd het redelijk dus geef de verhuurder altijd de kans om iets te doen maar jij moet daarvan wel tijdig op de hoogte zijn
Totdat het dus een open loods is waar je 4 m2 van mag gebruiken voor je eigen opslag. Dan ben je dus aan de goden overgeleverd.

• vso

vso

raap voor zijn recht

SeatRider schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Totdat het dus een open loods is waar je 4 m2 van mag gebruiken voor je eigen opslag. Dan ben je dus aan de goden overgeleverd.
ik denk dat je in situatie(s) ook je eigen verstand moet gebruiken, oftewel kosten vs baten.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

vso schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:32:
[...]

ik denk dat je in situatie(s) ook je eigen verstand moet gebruiken, oftewel kosten vs baten.
Vandaar mijn vraag om wat voor spullen het hier eigenlijk gaat :-)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
vso schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:32:
[...]

Dat sowieso, alleen betreft het een locatie in Amsterdam waar de prijs per m2 absurd is en in je eentje amper te betalen is.

Voor de duidelijkheid het betreft een ruimte die we samen geheel zullen delen en gebruiken, (de ene keer ben ik er en de andere keer hij). Er is geen sprake van een afzonderlijke ruimte.

@SeatRider het betreft een studio ruimte voor foto en video producties

[Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 04-10-2018 13:39]

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19:33

MrBubbles

Ik mis je

Unidentified schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:23:
@SeatRider Dat is inderdaad ook een van mijn zorgen, het is geen kantoor ruimte maar een loods dus het is echt een gedeelde ruimte waar ik een paar keer per week zal zijn.
Als iedereen maar in en uit de loods kan lopen waar jij ook zit kan ik je maar 1 ding adviseren: niet doen.
Naast het feit dat je spullen altijd een risico lopen is er niks zo vervelend als dat je lekker bezig bent en er komt zo even iemand binnen banjeren.

I didn't ask for this, I was chosen.

• vso

vso

raap voor zijn recht

Unidentified schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:38:
[...]

Dat sowieso, alleen betreft het een locatie in Amsterdam waar de prijs per m2 absurd is en in je eentje amper te betalen is.

Voor de duidelijkheid het betreft een ruimte die we samen geheel zullen delen en gebruiken, (de ene keer ben ik er en de andere keer hij). Er is geen sprake van een afzonderlijke ruimte.

Kan je niet samen op het contract komen te staan ? of richt een bv op waarbij je samen aansprakelijk/verantwoordelijk word. die kan als "rechtspersoon" dan aangesproken worden.

tja kwa spullen kast die op slot kan en dus goedbeveiligd zal voor beiden nodig zijn. gezamelijke ruimte = gezamelijke verantwoording. zorg dat je duidelijke afspraken maakt

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Unidentified schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:38:
[...]

Dan kan er niet zoveel misgaan als je de camera's en lenzen maar niet daar achterlaat, toch? Gelegenheid maakt de dief, maar statieven, lampen, witte paraplu's etc hebben denk ik niet zo'n grote aantrekkingskracht.

Wel ff checken of het geheel verzekerd is tegen brand e.d.
vso schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Kan je niet samen op het contract komen te staan ? of richt een bv op waarbij je samen aansprakelijk/verantwoordelijk word. die kan als "rechtspersoon" dan aangesproken worden.
Een BV om een paar m2 te huren lijkt me wat overdreven?
tja kwa spullen kast die op slot kan en dus goedbeveiligd zal voor beiden nodig zijn. gezamelijke ruimte = gezamelijke verantwoording. zorg dat je duidelijke afspraken maakt
Ja dat is nog wel een goeie. Zo'n metalen PSU kast, houdt mensen niet tegen die echt gemotiveerd zijn, maar je spullen zijn iig uit het zicht!

[Voor 30% gewijzigd door SeatRider op 04-10-2018 13:45]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Dat zijn goede tips, @SeatRider Camera spul zal inderdaad niet achterblijven maar het ander genoemde inderdaad wel.

@vso Zal even kijken of er een dergelijke kast is, of anders maar zelf aanschaffen.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True