Sinds kort ben ik me aan het oriënteren op een werkruimte, nu probeer ik de maandelijkse kosten zo laag mogelijk te houden en zodoende ben ik bij de optie huren / delen van een bedrijfsruimte gekomen.
Vanmiddag heb ik een kennismaking en bezichtiging gepland staan met de eigenaar van een pand.
Het hele proces gaat dus niet via een makelaar of grote corporatie, dus ik wil me graag zo goed mogelijk indekken mocht ik over gaan tot het huren. Zaken waar ik me "zorgen" over maak zijn dingen als:
* Opgelicht worden
* Bestolen worden
* Uit het pand worden gezet
Ik snap dat de verhuurder het een en ander van mij zal willen, tekenen van een contract, voorschot, legitimatie? etc.
Maar hoe zit dat andersom? Stel de persoon in kwestie is niet de eigenaar van het pand? Of erger nog hij heeft al maanden lang de rekeningen niet betaald met alle gevolgen van dien.
Kortom hoe kan ik mezelf het beste indekken op dit soort zaken.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Vanmiddag heb ik een kennismaking en bezichtiging gepland staan met de eigenaar van een pand.
Het hele proces gaat dus niet via een makelaar of grote corporatie, dus ik wil me graag zo goed mogelijk indekken mocht ik over gaan tot het huren. Zaken waar ik me "zorgen" over maak zijn dingen als:
* Opgelicht worden
* Bestolen worden
* Uit het pand worden gezet
Ik snap dat de verhuurder het een en ander van mij zal willen, tekenen van een contract, voorschot, legitimatie? etc.
Maar hoe zit dat andersom? Stel de persoon in kwestie is niet de eigenaar van het pand? Of erger nog hij heeft al maanden lang de rekeningen niet betaald met alle gevolgen van dien.
Kortom hoe kan ik mezelf het beste indekken op dit soort zaken.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”