Toon posts:

[Exchange 2010] Probleem inkomende mail enkele mailbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Maikeltjee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-02-2020
Mijn vraag
Client zijn Postvak IN wordt niet bijgewerkt.

Client maakt gebruikt van Outlook 2010. Heeft een eigen persoonlijke mailbox waarvan de Postvak IN niet bijgewerkt wordt.
Mappen als sent items en deleted items worden gewoon netjes bijgewerkt en ook gesynchroniseerd zodra je de mailbox vanaf een andere PC benadert.
Postvak IN wordt ook niet bijgewerkt als je de mailbox op een andere PC instelt.
Client heeft ook toegang dit 3 andere mailboxen en deze werken prima. Niks mee aan de hand.
Client heeft dezelfde persoonlijke mailbox ook ingesteld op mobiele telefoon en ook daar komt er geen mail op binnen. Wel kan ik de sent items etc. binnenhalen

Log je in op de OWA van deze mailbox, werkt ook alles prima. Mail komt gewoon netjes binnen in Postvak IN.

Ra-ra wat kan ik hier aan doen?
Ik heb het idee dat het een server gerelateerd probleem is, alleen weet ik niet in welke hoek ik moet zoeken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Exchange 2010, SBS 2011, Windows 7 clients, Office 2010 Home and business

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Server waar Exchange draait herstart
- Alle Exchange-services herstart
- Wachtwoord van betreffende mailbox veranderd.
- Nieuw profiel aangemaakt, zelfde resultaat
- Mailbox op andere PC ingesteld, zelfde resultaat

[UPDATE Tijd 12:18] Het haalt dus blijkbaar wel mail binnen op het moment dat we de Exchange-caching uitzetten in Accountinstellingen.
Ben dan alleen nog op zoek naar de verklaring waarom de Postvak IN op mobiele telefoons niet binnengehaald worden, en ook niet op andere mailprofielen of PC's. Lijkt me niet de bedoeling dat ik overal standaard de Exchange-caching eerst uit moet zetten.

[Voor 36% gewijzigd door Maikeltjee op 04-10-2018 12:18]

Alle reacties

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 13:02

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik herinnerde mij uit het verleden dat er een maximum grootte zit aan de ost bestanden die Outlook mag maken. Zou het kunnen dat de ost de maximum grootte heeft bereikt? Onderstaande link hint ernaar dat de ost dan niet verder mag groeien wat zou kunnen verklaren dat de mail niet meer binnen komt.

https://support.microsoft...-and-ost-files-in-outlook

Discogs

• Maikeltjee
hilgo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:28:
Ik herinnerde mij uit het verleden dat er een maximum grootte zit aan de ost bestanden die Outlook mag maken. Zou het kunnen dat de ost de maximum grootte heeft bereikt? Onderstaande link hint ernaar dat de ost dan niet verder mag groeien wat zou kunnen verklaren dat de mail niet meer binnen komt.

https://support.microsoft...-and-ost-files-in-outlook
Postvak zelf is 2GB groot.
De .OST is 5GB groot ivm de overige mailboxes waar de client toegang tot heeft.
Als het een .OST probleem zou zijn had ik waarschijnlijk op geen enkele mailbox inkomende mail.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat er niet ergens een gloednieuw vinkje / feature aan op de client zoals een Focused Inbox ofzo?

Het feit dat het wel via OWA werkt en ook de andere mailboxen zichtbaar zijn in Outlook, doet mij vermoeden dat het niet "server gerelateerd" is.

Ben je ook al eens begonnen met een verse Office installatie en geen aanwezige OST bij het configureren van het account op de client?

[Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 04-10-2018 13:38]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Maikeltjee
Ik heb inmiddels het probleem opgelost.

In Exchange 2010 Powershell heb ik het volgende commando ingevoerd:

MailboxRepairRequest -Mailbox gebruiker -CorruptionType ProvisionedFolder,SearchFolder,AggregateCounts,Folderview

Hierna kwam de mail op zowel telefoon, als op alle client PC's waar deze mailbox ingesteld stond weer binnen.
Ook na het weer terug inschakelen van de Exchange-caching bleef het werken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee