Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

FujiFilm X-T20 of X-E3 of beter alternatief?

Pagina: 1
Acties:

• KNTA
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-10 01:33
Goedemorgen Tweakers!

Mijn vriendin wilt graag voor haar verjaardag een camera hebben om leuke baby foto's te maken, maar wij hebben beide geen verstand van camera's. Nou heeft zij haar ogen op de FujiFilm T-A5 gezet. Maar na wat reviews te hebben gelezen leek mij de Fuji XT20 of X-E3 toch beter. De XT20 heeft ook een viewfinder wat waarschijnlijk voor haar een heel handige feature is. Beide zijn helaas niet waterbestendig wat de T2 wel weer is. Maar die vind ik toch net ietsje te duur. Op tweakers vind ik voor de x-e3 niet zoveel reviews van gebruikers. En veel verschil zit tussen de T20 en E3 ook niet. Welke raden jullie mij aan?

Hier staat ook een mooie vergelijking https://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-e3-review
Een feature die 'ik' toch heel graag wil is dat het waterbestendig is, maar het is geen vereiste. Kunnen jullie mij misschien ook alternatieve camera's voorstellen die waterbestendig zijn? Zodat ik ze kan vergelijken eventueel?

• technonose
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:03
Waterbestendigheid gaat meestal gepaard met de pro modellen inclusief bijbehorende lenzen. De lens moet ook waterbestendig zijn.

Je kunt in de pricewatch filteren op waterbestendigheid. Zo kun je zien wat er beschikbaar is.

Sony az1, Samyang 12mm 2.0 Fuji X-T20 XF 16 1.4, XC50-230, XF 35 1.4, nissin i40, mic-1st

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16-10 11:56
Bij Fuji zit je dan automatisch bij de X-T2 en 'WR' lenzen, de WR prime lenzen zijn nog wel relatief goedkoop meer alle WR zooms zijn redelijk aan de prijs... Aangezien de X-T3 er aan komt/is, zou je wel een goede deal kunnen doen op een 2de handse X-T2. Maar geen idee of je dat ziet zitten.

Heb mijn X-T20 ook wel al eens in de 'motregen' gebruikt, hij werkt nog... maar kan ook zijn dat ik dan geluk heb ofzo.

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:23

sys64738

Press play on tape

Ik zou me niet blind staren op Weahter Sealing. Ook een X-T20 kan heus wel tegen een licht buitje.

Echte WR heb je nodig als je in de stromende regen of hevig sneeuw schiet. Echt nivootje: je kunt hem (letterlijk) onder de douche houden. Maar ik denk dat je dat als beginnend fotograaf niet zo snel zult doen (in de stromende regen fotograferen that is).

Daarnaast denk ik dat er niet zo veel verschil zit tussen de XE3 en T20 maar is het vooral belangrijk wat voor type camera je wilt en wat je lekker vindt werken. Ik zou dan ook niet blind er eentje kopen maar echt uit gaan proberen in een camerawinkel. Daar kunnen ze evt ook nog advies geven over alternatieven (een Micro Four Thirds camera zou bv ook best interessant kunnen zijn).

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:24
mijn X-T10 heeft een keer een nacht in de stortregen gelegen. met een XC16-50 erop.
geen centje pijn!

tip: ga wel samen uitzoeken!!

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True