Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Virtuele bureaubladen naast elkaar in Windows 10.

Pagina: 1
Acties:

• jan-arie
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 09-10-2018
Beste,

Mijn wens is: 1 groot (breed) beeldscherm met 2 volledig onafhankelijk van elkaar werkende bureaubladen, waarbij de positie van de cursor bepaald welke actief is. Dus net als je 2 taken naast elkaar open hebt staan, waarbij je tegelijkertijd zicht hebt op beide omgevingen. Ik werk dus rechts in een tekenprogramma, terwijl ik links een PDF heb staan met opmerkingen of waarbij ik een ander programma kan openen, zonder dat deze weer in vol scherm opent.
Ik ken de optie van de meerdere bureaubladen in Win 10, maar daarmee kan ik ze volgens mij niet naast elkaar zetten. Ik ken ook het bestaan van speciale programma's maar heb daar geen ervaring mee.
Weet iemand wat ik ik het beste kan doen om dit te bereiken?

gr. Arie

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Waarom specifiek de wens om dit met meerdere bureaubladen op te lossen? Dit lijkt me namelijk ook redelijk goed op te lossen met de Snap-locaties van Windows 10.

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:40

Roozzz

Plus ultra

Stoelpoot schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:07:
Waarom specifiek de wens om dit met meerdere bureaubladen op te lossen? Dit lijkt me namelijk ook redelijk goed op te lossen met de Snap-locaties van Windows 10.
Exact. Eventueel kunnen zaken zoals een citrix client ook gewoon gesnapped worden.

• jan-arie
Bedoel je met Snap-locaties het slepen en vastzetten van verschillende taakschermen? Als je een nieuwe app opent komt deze naar voren en moet je die ook weer schikken, dat vind ik niet handig. Wat ik wil is dat de 2 helften van het scherm volledig onafhankelijk van elkaar functioneren, net alsof je 2 pc's naast elkaar hebt waar je met je cursor naar toe kan... of bestaat dit gewoon niet.

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:38

TheVMaster

Moderator WOS
jan-arie schreef op Thursday 4 October 2018 @ 11:19:
Bedoel je met Snap-locaties het slepen en vastzetten van verschillende taakschermen? Als je een nieuwe app opent komt deze naar voren en moet je die ook weer schikken, dat vind ik niet handig. Wat ik wil is dat de 2 helften van het scherm volledig onafhankelijk van elkaar functioneren, net alsof je 2 pc's naast elkaar hebt waar je met je cursor naar toe kan... of bestaat dit gewoon niet.
Eh...voor zover ik het weet bestaat dit niet standaard in Windows 10. Maar wat is het probleem dat je dat moet doen dan? Of doe je dit tientallen keren per dag, dat het irritant wordt?

• jan-arie
Tientallen keren is overdreven, maar wel regelmatig. Voor het controleren van een tekening heb ik bijv. een pdf open staan met opmerkingen en daarnaast Autocad. Op zich kan dat, maar als dan weer een andere app open dan moet ik teveel ordenen om het venster weer netjes op de helft van het scherm te krijgen. Ik moet voor m'n gevoel teveel layout handelingen verrichten.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
jan-arie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:49:
maar als dan weer een andere app open dan moet ik teveel ordenen om het venster weer netjes op de helft van het scherm te krijgen. Ik moet voor m'n gevoel teveel layout handelingen verrichten.
Venster oppakken en naar de gewenste kant van de monitor slepen en Windows doet de rest.

Misery and hate will kill us all.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Windows-toets + pijltjestoetsen ;)
Doet heel leuke dingen met je actieve venster.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 05-06 00:47
DisplayFusion kan wat jij wilt, licentie kost slechts $ 29,-

• jan-arie
Dank allen voor de reacties. Misschien zo'n app installeren.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True