Ik zoek een videokaart die minder geluid maakt en die betere performance geeft
Huidige videokaart geeft onder belasting behoorlijke herrie. Dit wil zeggen dat ik de ventilatoren door mijn headset heen hoor. Deze computer eind 2013 gekocht. Misschien was dit te vroeg voor deze kaart als je kijkt naar belasting/ koeling. Aangezien de kaart toen pas een maand op de markt was. Wellicht dat de nieuwe 290's betere koeling hebben.
Op zich werkt de kaart redelijk naar tevredenheid. Echter zou ik graag wat meer spellen op 4K en "ultra" willen spelen zonder teveel van mijn FPS te missen. Plus het feit van ongelooflijk veel herrie.
IN de verschillende vergelijkingen via google, dan zie je dat de R9 290 nog helemaal niet zo slecht is. Ja goed tov de 1080Ti zie je een behoorlijk gat. Daar betaal je dan ook 400 extra voor.
Mijn vraag, is het slim om de videokaart te upgraden? Of misschien een 2de bijkopen en deze samen koppelen? Is er ook eventueel nog een grotere voeding voor nodig?(als het een 1080Ti word bijvoorbeeld, past dit op dit moederboard?)
Of beter helemaal wachter over een paar jaar en dan alles watergekoeld doen? Dan wellicht minder herrie?
Graag jullie reacties/ ideeen. Alvast erg bedankt voor het meedenken.
Wat is je budget?
Onbeperkt
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zie verschillende merken als onderdeel van AMD of Nvidea. Dus een GTX, of een MSI. Het heeft te maken met de bouwer, ok duidelijk, maar soms zit daar meer dan 100-150 euro verschil tussen. En dat stukje snap ik niet helemaal.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Monitor:
Samsung LU28D590
pricewatch: Samsung U28D590D Zilver, Zwart
Componenten:
- XFX 750Watt Black Edition 80+ Gold ATX
- Be Quiet Dark Pro 2
pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 2
- AMD FX 8350 4000 AM3+
- 16GM RAM 1866-10 XMP Beast
- ASUS Sabertooth 990FX R2.0 990FX RG SA
pricewatch: Asus Sabertooth 990FX R2.0
- HDD van 2TB, SSD van 250GB en een SSD van 512GB
- Coomas Haf X 942-KKN1
pricewatch: Cooler Master HAF X
-Sapphire 4GB D5 X R9 290
pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5
Huidige videokaart geeft onder belasting behoorlijke herrie. Dit wil zeggen dat ik de ventilatoren door mijn headset heen hoor. Deze computer eind 2013 gekocht. Misschien was dit te vroeg voor deze kaart als je kijkt naar belasting/ koeling. Aangezien de kaart toen pas een maand op de markt was. Wellicht dat de nieuwe 290's betere koeling hebben.
Op zich werkt de kaart redelijk naar tevredenheid. Echter zou ik graag wat meer spellen op 4K en "ultra" willen spelen zonder teveel van mijn FPS te missen. Plus het feit van ongelooflijk veel herrie.
IN de verschillende vergelijkingen via google, dan zie je dat de R9 290 nog helemaal niet zo slecht is. Ja goed tov de 1080Ti zie je een behoorlijk gat. Daar betaal je dan ook 400 extra voor.
Mijn vraag, is het slim om de videokaart te upgraden? Of misschien een 2de bijkopen en deze samen koppelen? Is er ook eventueel nog een grotere voeding voor nodig?(als het een 1080Ti word bijvoorbeeld, past dit op dit moederboard?)
Of beter helemaal wachter over een paar jaar en dan alles watergekoeld doen? Dan wellicht minder herrie?
Graag jullie reacties/ ideeen. Alvast erg bedankt voor het meedenken.
Wat is je budget?
Onbeperkt
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zie verschillende merken als onderdeel van AMD of Nvidea. Dus een GTX, of een MSI. Het heeft te maken met de bouwer, ok duidelijk, maar soms zit daar meer dan 100-150 euro verschil tussen. En dat stukje snap ik niet helemaal.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Monitor:
Samsung LU28D590
pricewatch: Samsung U28D590D Zilver, Zwart
Componenten:
- XFX 750Watt Black Edition 80+ Gold ATX
- Be Quiet Dark Pro 2
pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 2
- AMD FX 8350 4000 AM3+
- 16GM RAM 1866-10 XMP Beast
- ASUS Sabertooth 990FX R2.0 990FX RG SA
pricewatch: Asus Sabertooth 990FX R2.0
- HDD van 2TB, SSD van 250GB en een SSD van 512GB