Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aparte groep nodig voor thuisserver?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tongribnau
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 27-05 19:17
Mede-auteur:
  • GEZUS95
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 30-04 15:01

GEZUS95

Beste mede tweakers,

Ik heb samen met mijn broer 3 hp dl380 g5 gekocht.
We willen er 1 gaan gebruiken in huis. Maar we zitten een beetje tegen elkaar op want hij denkt dat we een aparte groep(in de meterkast) moeten maken.
Er zitten 2 1000watt voedingen in waarvan 1 backup.

Misschien denken sommige g5 pfff maar er zit wel gewoon 64 GB RAM in en 2 xeons _/-\o_ . (Ik game ook nog met een i5 3450 en FX8350 met OC |:( )

Snor_ka

Beste antwoord (via tongribnau op 05-10-2018 20:13)

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:05

SeatRider

Hips don't lie

tongribnau schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:16:
en kost dat dus per jaar ongeveer 375 euro.

de reden van dit:
ik heb met mijn broer nog een weddenschap als de server met "normale" taken bezig is en hij gebruikt minder dan 500 Watt krijg ik 2 tompoucen van hem. gebruikt hij meer moet ik er 2 aan hem geven.
Chille weddenschap. Dus één van jullie is straks €2 kwijt, maar je moeder sowieso €375?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Alle reacties

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:43

FreakNL

Well do ya punk?

2 keer 1000 watt is alleen bij full load en dan waarschijnlijk nog niet.

Ik zou het wel aandurven op een bestaande groep.
Ik zou hem alleen niet op een groep zetten die al “druk” is. Voor mijn thuis server + qnap + ups + storage server heb ik de groep vd 2e verdieping naar zolder doorgetrokken, daar zaten tot dan toe alleen wat verlichting, 2 wekkers en een LCD tv op.

De groep op zolder was al wat drukker vanwege CV, koelkast, mediahoek en het feit dat dit dezelfde groep was als de schuur/tuin waar dus ook nog een koelkast en vriezer staat en sfeerverlichting (tuin)

[Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 04-10-2018 08:45]

• rdfeij
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-06 20:40
Tenzij dat ding vol zit met harddisks gaat hij never nooit niet 1000W verbruiken, eerder een max van 500W onder full load.
2x1000W wil niet zeggen dat hij dat ook verbruikt. Als er een backup voeding is dan is het totale maximale vermogen dus 1000W. In normaal bedrijf kan het zijn dat de voedingen balanceren, dus elk 500W. Bij uitval van 1 voeding zal de andere dan alles overnemen.

Gezien een 16A groep 3500W aan kan hoef je daarvoor echt geen nieuwe groep aan te leggen

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je wel rekening gehouden met de herrie wat zoiets maakt? (nog even afgezien van het stroomverbruik?)

[Voor 26% gewijzigd door Gunner op 04-10-2018 08:45]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• kkbizz
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 26-12-2020
Ik heb zelf een DL380 G6 draaien thuis met maar 1 voeding aangesloten(als de stroom uitvalt heeft de 2e ook geen zin meer). Zelf staat die van mij bij de CV ketel en zit in een rack behuizing. De server zit aangesloten op de groep van de CV omdat daar een geaard stopcontact zit. Zelf heb ik mijn 2 xeons x5570's vervangen door 1 xeon 6 core omdat dit minder stroom in neemt(betaal er voor). In principe heb je geen extra groep nodig omdat je die 1000w toch nooit haalt.

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:25

keur0000

-------- N O N E --------

2x 1000W voeding is redundant uitgevoerd, dus uitgangspunt is 1000W, echter...
De maximale last die de voeding afneemt zal in jouw geval 500W zijn.
Redundant betekend iedere voeding op een eigen stopcontact, dus niet samen in 1 :X want dan heb je geen redundantie.
Beter is iedere voeding op een eigen stopcontact van een andere groep ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

Bowmore & Laphroaig fan

Tenzij die server daadwerkelijk onder full load draait, zal het gemiddelde verbruik eerder rond de 300-350W liggen (hoewel dat afhankelijk is van het type Xeons, memory, disks etc.). Dus die kan prima op een bestaande groep. En die tweede voeding alleen nodig als je het risico van het uitvallen van de voeding op wil kunnen vangen. Uitval van de electra is alleen op te vangen met een 2e aansluiting / fase.

[Voor 8% gewijzigd door Equator op 04-10-2018 08:55]

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Equator schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:53:
Tenzij die server daadwerkelijk onder full load draait, zal het gemiddelde verbruik eerder rond de 300-350W liggen (hoewel dat afhankelijk is van het type Xeons, memory, disks etc.). Dus die kan prima op een bestaande groep. En die tweede voeding alleen nodig als je het risico van het uitvallen van de voeding op wil kunnen vangen. Uitval van de electra is alleen op te vangen met een 2e aansluiting / fase.
Ik vind dat een zeer hoge schatting. 350W gemiddeld is een gigantisch verbruik.

Maar zoals al aangegeven, je kunt makkelijk een half rack van deze switches aansluiten op 1 groep. Je moet ze niet allemaal EXACT op hetzelfde moment aanzetten.

Als je de servers thuis draait dan neem je al wel genoegen met wat meer risico op uitval, dus ik gok dat dat geen probleem is.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

Bowmore & Laphroaig fan

Hann1BaL schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:57:
[...]

Ik vind dat een zeer hoge schatting. 350W gemiddeld is een gigantisch verbruik.

Maar zoals al aangegeven, je kunt makkelijk een half rack van deze switches aansluiten op 1 groep. Je moet ze niet allemaal EXACT op hetzelfde moment aanzetten.

Als je de servers thuis draait dan neem je al wel genoegen met wat meer risico op uitval, dus ik gok dat dat geen probleem is.
Het gaat hier niet over een switch, maar een server van 5 generaties oud. Afhankelijk van de Xeons (TDP ca. 95W of hoger) en wat disken heeft een dergelijk apparaat best een behoorlijk verbruik.

Ik heb momenteel geen toegang tot de Product bulletin van HPE, anders had ik even gekeken.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Hoicks
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:36

Hoicks

Techno!

kkbizz schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:46:
Ik heb zelf een DL380 G6 draaien thuis met maar 1 voeding aangesloten(als de stroom uitvalt heeft de 2e ook geen zin meer). Zelf staat die van mij bij de CV ketel en zit in een rack behuizing. De server zit aangesloten op de groep van de CV omdat daar een geaard stopcontact zit. Zelf heb ik mijn 2 xeons x5570's vervangen door 1 xeon 6 core omdat dit minder stroom in neemt(betaal er voor). In principe heb je geen extra groep nodig omdat je die 1000w toch nooit haalt.
Vaak maakt een server minder herrie als hij met twee voedingen is aangesloten ;)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• kkbizz
Hoicks schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:10:
[...]

Vaak maakt een server minder herrie als hij met twee voedingen is aangesloten ;)
Dat is meestal uit te zetten in de bios. Mijn server maakt bijna geen lawaai. Mijn broertje slaapt ook op zolder waar de server staat en die hoort niks. Zelfs als je boven komt kun je hem amper horen :)

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kkbizz schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:12:
[...]

Dat is meestal uit te zetten in de bios. Mijn server maakt bijna geen lawaai. Mijn broertje slaapt ook op zolder waar de server staat en die hoort niks. Zelfs als je boven komt kun je hem amper horen :)
En wat voor server is dat? Een ML380 is nog wel wat anders qua geluid dan een simpeler ML110 tower.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• kkbizz
Gunner schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:20:
[...]

En wat voor server is dat? Een ML380 is nog wel wat anders qua geluid dan een simpeler ML110 tower.
DL380 G6 zoals ik al aangaf. Ik heb eerder ook een ML380 gehad maar ik kreeg de kans om een DL380 te krijgen en die is een stuk stiller.

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:21
tongribnau schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:40:
Misschien denken sommige g5 pfff maar er zit wel gewoon 64 GB RAM in en 2 xeons _/-\o_ . (Ik game ook nog met een i5 3450 en FX8350 met OC |:( )
Als je de snelste Xeons erin hebt zitten dan is een dual cpu setup ongeveer gelijk aan je huidige i5. :)

Ga uit van een verbruik tussen de 240 en 300 watt als je power profile op balanced staat in de BIOS met optimal cooling ingesteld. Alleen als je 'm aanzet wil ie nog wel eens pieken naar de 500 watt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

De echte vraag is nog niet beantwoord, wat denk je in godsnaam te gaan doen met 3 van die dingen in een thuissituatie? Wil je erop gaan gamen, of heb je 3 web/database/fileservers nodig die 100% uptime moeten hebben?

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:21
SeatRider schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:37:
De echte vraag is nog niet beantwoord,
Oh jawel hoor, geen aparte groep nodig zolang je er een gebruikt welke niet al flink belast is.

En iedereen z'n hobby, kom je erachter dat het toch niet zo practisch is en een HP Microserver rondjes rent om een G5 doos met een 10e van het verbruik. :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• tongribnau
SeatRider schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:37:
De echte vraag is nog niet beantwoord, wat denk je in godsnaam te gaan doen met 3 van die dingen in een thuissituatie? Wil je erop gaan gamen, of heb je 3 web/database/fileservers nodig die 100% uptime moeten hebben?
waarom niet mn broer heeft ze aangeschaft van een vriend voor een leuk prijsje. mij broer wil ook nog webserver, en FTP en ik wil nog een caching server. waarschijnlijk zet ik er 1 hier/bij mijn moeder neer en 1 bij mn vader(gescheiden ouders vandaar dat ik game op een FX 8350 en op een i5 3450)

[Voor 28% gewijzigd door tongribnau op 04-10-2018 16:39]

Snor_ka

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Zou het wel vooraf melden dat de stroomrekening ongeveer € 300 per jaar hoger wordt. Investeren in een Microserver betaald zich heel snel terug.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ballebek schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:55:
[...]

Oh jawel hoor, geen aparte groep nodig zolang je er een gebruikt welke niet al flink belast is.

En iedereen z'n hobby, kom je erachter dat het toch niet zo practisch is en een HP Microserver rondjes rent om een G5 doos met een 10e van het verbruik. :P
Mijn vraag was serieus bedoeld, en niet om jullie af te zeiken ;-). Want, als je het ding niet altijd (of slechts sporadisch) aanzet zijn zaken als redundante voedingen en wellicht zelfs de herrie-overlast geen issue.

• tongribnau
Frogmen schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:19:
Zou het wel vooraf melden dat de stroomrekening ongeveer € 300 per jaar hoger wordt. Investeren in een Microserver betaald zich heel snel terug.
Ik denk niet dat ik en mijn broer daar in gaan investeren. We hebben nu nog namelijk een core2quad met 8gb RAM runnen en dat vraagt ook wel 200 a 300 watt. En die staat 24/7 aan. En dan gaat die dus uit en de hp dl aan. Dus stroom kosten zijn dan ongeveer hetzelfde. Want de hp blijft niet 24/7 aan

Snor_ka

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Als je toch meerdere dingen wil gaan doen erop zou ik er om te beginnen ESXi opzetten en met virtual machines gaan werken. Kan je ze nog makkelijk meenemen ook of laten syncen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ballebek schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:32:
[...]

Als je de snelste Xeons erin hebt zitten dan is een dual cpu setup ongeveer gelijk aan je huidige i5. :)

Ga uit van een verbruik tussen de 240 en 300 watt als je power profile op balanced staat in de BIOS met optimal cooling ingesteld. Alleen als je 'm aanzet wil ie nog wel eens pieken naar de 500 watt.
En die i5 zal dan ook nog eens een stuk zuiniger zijn :+

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:11
tongribnau schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:40:

Misschien denken sommige g5 pfff maar er zit wel gewoon 64 GB RAM in en 2 xeons _/-\o_ .
Eerste waar ik aan denk.... Wat een energie vreter.... En die bakken maken een hoop geluid.

Maar hoeveel watt die server werkelijk gaat trekken zal voornamelijk afhangen van het aantal harddisken wat er in zit, eventueel specifieke kaarten en de hoeveelheid memory en belangrijk, je werkelijke belasting van de disks, memory en CPU.

Waarschijnlijk zal je continue energie verbruik. zoals vermeld rond de 200-300 watt uitkomen. Misschien 400. Maar meer zou ik niet verwachten. Maar 2 * 1000 gaat het echt niet worden

Ik zou deze alleen niet naast mij willen hebben staan. Zijn vliegtuigen als ze opstarten en tijdens normaal werken, zijn ze ook zeker niet stil.

Vergeet niet de extra kosten voor de energie rekening. Want dat tikt snel aan met deze machines.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@tongribnau aangezien het hier wel gaat over een server, maar niet 'professioneel' past dit beter thuis in NT. Schopje dus die kant op.

[Voor 26% gewijzigd door rens-br op 05-10-2018 16:22]

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:47
tongribnau schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:58:
[...]

Ik denk niet dat ik en mijn broer daar in gaan investeren. We hebben nu nog namelijk een core2quad met 8gb RAM runnen en dat vraagt ook wel 200 a 300 watt. En die staat 24/7 aan. En dan gaat die dus uit en de hp dl aan. Dus stroom kosten zijn dan ongeveer hetzelfde. Want de hp blijft niet 24/7 aan
Die bij je ouders gaan dan ook meeste tijd uit staan? Want als die permanent aan staat is de eerder genoemde €300 heel erg optimistisch, dat gaat meer richting de €600 per jaar, per server.

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Sissors schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:49:
[...]

Die bij je ouders gaan dan ook meeste tijd uit staan? Want als die permanent aan staat is de eerder genoemde €300 heel erg optimistisch, dat gaat meer richting de €600 per jaar, per server.
Daar kan je ook een hele mooie VPS voor huren, die in ieder geval qua processorkracht makkelijk rondjes rent om die oude Xeons :P

• tongribnau
er zit momenteel 1 schijf in (binnenkort waarschijnlijk 4)
en er zitten 2x 3.00 ghz quadcores xeon e5450

en er komt een soort tijdslot dat hij van 8:30 tot 23:00 (ongeveer) aanstaat
dus dan heb je zon 14 uur uptime per dag. ga uit van 300watt
14x300=4,2Kwh x 7=29,4 laten we zeggen 30 Kwh per week dat keer 52 kom je uit op 1560 Kwh per jaar per server. gelukkig heb ik waar de grote server staat (mijn moeder) hebben we een huurhuis met zonnepanelen O-) . maar buiten dat is kost een Kwh volgensmij 0,24 en kost dat dus per jaar ongeveer 375 euro.

de reden van dit:
ik heb met mijn broer nog een weddenschap als de server met "normale" taken bezig is en hij gebruikt minder dan 500 Watt krijg ik 2 tompoucen van hem. gebruikt hij meer moet ik er 2 aan hem geven.
dus ik denk dat dit smullen wordt.
en hij dacht dat we dan een extra groep moesten maken.

Dankjewel voor jullie tips en berekeningen.
Groetjes: snor_ka

[Voor 11% gewijzigd door tongribnau op 05-10-2018 20:16]

Snor_ka

• rdfeij
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-06 20:40
Sissors schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:49:
[...]

Dat valt nu ook wel mee, elke Watt die continu vermogen trekt kost je ongeveer 1 euro per jaar...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

en kost dat dus per jaar ongeveer 375 euro.

de reden van dit:
Chille weddenschap. Dus één van jullie is straks €2 kwijt, maar je moeder sowieso €375?

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Dit soort dingen zijn leuk, zolang iemand anders de rekening betaald voor het stroomverbruik.

Zelf heb ik een Intel NUC draaien met Hyper-V en dat draait ook lekker voor een fractie van de kosten van zo'n HP DL380.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:30

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Tja.. Kwa groepsbelasting is het idd niet nodig.

Waarom zou je 'm wel op een aparte groep doen? Betrouwbaarheid. Eigen groep, eigen alamat, 2e voeding op andere alamat, andere fase.
Dan blijft ie doordraaien als er wat uitvalt.

Maar zoals gezegd: De stroomverbruik/performanceratio is k*t, om over de herrie nog maar niet te spreken. Een beetje recente desktopCPU rent rondjes om dat ding en is een klap stiller/zuiniger
SeatRider schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:47:
[...]

Als je moeders dit topic laat lezen hebben jullie beide een doos tompouces als je moeder slim is :)

[Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 05-10-2018 20:25]

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019

de reden van dit:
dus ik denk dat dit smullen wordt.
_O-
Schitterend d:)b

Misery and hate will kill us all.

• tongribnau
SeatRider schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:47:
[...]

ik lig stuk en mijn broer ook top dit _O-

Snor_ka

• GEZUS95
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 30-04 15:01
ik zal gelukkig mee betalen in de stroom kosten dus dat voel ik zelf het hardst denk ik.

waarom een DL380G5? 1.) omdat het kan 2.) homelab 3.) het is een ex enterprise ding love it, young timer!

oh en qua geluid. ja hij maakt best wat geluid klopt. ik wil er zelf een kast/cabinet voor maken van ongeveer 4U / 6U en die isoleren zodat het geluid iets dempt.

[Voor 29% gewijzigd door GEZUS95 op 05-10-2018 20:34. Reden: aanvulling]

• tongribnau
GEZUS95 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:23:
ik zal gelukkig mee betalen in de stroom kosten dus dat voel ik zelf het hardst denk ik.

waarom een DL380G5? 1.) omdat het kan 2.) homelab 3.) het is een ex enterprise ding love it, young timer!
dit is trouwens mijn broer

Snor_ka

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:35
GEZUS95 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:23:

oh en qua geluid. ja hij maakt best wat geluid klopt. ik wil er zelf een kast/cabinet voor maken van ongeveer 4U / 6U en die isoleren zodat het geluid iets dempt.
Lol. Wat een topic.

Anyway. Die dl380 zou ik niet isoleren. Isolatie al is het voor het geluid zorgt ook voor dat de warmte niet weg kan. Je kan de fans vervangen voor stillere en je zou de fancontroller kunnen aanpassen naar een lagere rpm. Echter dat zorgt weer voor extra warmt.

Daarnaast. Ik zou ze niet uit zetten. Dat vinden die dingen niet zo heel erg leuk als ze elke dag aan en uit gezet worden. De DL380’s G5 die ik onder beheer heb gehad met Windows 2008r2 nog. Duurde ong 30 minuten voordat de server volledig gestart was

Daarnaast. Stroom kosten vergeet niet 3x 300 wat. Zijn 3 dl380 die zijn aangeschaft als ik zo kijk naar het verbruik waar ik me normaliter niet druk om maak :+ :+ maar Uhh ik verbruik in mijn woning vanuit de bouw warmtepomp geen gas dus ook elektrisch koken zon 4000 kWh. Jullie verbruiken met 1 dl380 zo’n kwart aan mijn jaarlijks verbruik. :+ :+

Anyway. Informeer mams en paps wel ff anders vind je ze aan het eind van de jaar gewoon bij het grofvuil.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:47
rdfeij schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:42:
[...]

Dat valt nu ook wel mee, elke Watt die continu vermogen trekt kost je ongeveer 1 euro per jaar...
Nop. 1W * 24 * 365 = 8.76kWh per jaar. Huidige elektriciteitsprijs zit boven de 20 cent per kWh (en tenzij zijn moeder veel meer met zonnepanelen opwekt dan ze gebruikt, is dat ook gewoon wat het haar kost), dus delen door 5 is een €1.75 per jaar per W continue verbruik.

En ik vraag me af of hun moeder het even grappig vind als ze het zelf vinden.

[Voor 7% gewijzigd door Sissors op 05-10-2018 21:12]

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:11

PcDealer

HP ftw \o/

Equator schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:07:
[...]

Ik heb momenteel geen toegang tot de Product bulletin van HPE, anders had ik even gekeken.
HP Quickspecs toch wel? Maar daar zie ik alleen maximale ratings, current inrush van 30 Ampère @ 3 ms. HP(E) Power Advisor rekent het wel uit met de juiste ingevulde opties.

LinkedIn WoT Cash Converter

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:54

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Give or take zal dat ding maximaal 500W verbruiken.
Die 2e voeding is 100% voor redundancy, in de praktijk blijkt dat bij HP servers het max stroomverbruik grofweg de max spec van 1 voeding is, gedeeld door 2. In dit geval dus 500W.

Overigens is een G5 wel een héél oud beestje, relatief hoog stroomverbruik, relatief lage performance. Niet iets waar je heel gelukkig van gaat worden als je het lange tijd achtereen aan hebt staan zeg maar. (Vanwege dat stroomverbruik. Snel gerekend kost dat ding je €1000 per jaar aan stroomverbruik als 'ie 24/7 aan staat en werkelijk 500W doet. Zie: http://www.verbruiken.nl/...uikskosten-apparaat#begin )

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True