• trogdor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10-2022
Korte achtergrond voor niet-Destiny2 spelers
In Destiny 2 is het sinds de Forsaken uitbreiding zo dat je voor zowat alles 'masterwork cores' nodig hebt, met name voor 'infusion'.
Cores
Infusion is het process waar je 2 items van een zelfde type (bijvoorbeeld body armor met een ander stuk body armor, of een primair wapen met een ander primair wapen) samen voegt zodat je van het ene item alle eigenschappen en perks behoudt, en van het andere item het 'power level', hoe krachtig het is.
Die cores kun je verzamelen door wapens en armor te 'dismantelen' die masterworked zijn, maar het vinden daarvan is enorm grindy.

Er is nog een andere manier om masterwork cores te bemachtigen, als volgt:
Als je Destiny2 een tijdje hebt gespeeld ben je de gelukkige bezitter van 'legendary shards', honderden zoniet duizenden. Daar doe je over het algemeen weinig tot niets mee.
Shards
Stap 1: ga naar Spider op Tangled Shore. Hij verkoopt onder andere 'planetary materials' per 5 voor 1 shard. Het maakt niet uit welke materials het zijn. Zet al je shards om in planetary materials.
Stap 2: ga naar de vendor waar die planetary materials bij horen en lever ze allemaal in (dat gaat in batches van 10). Elke 55 ingeleverde planetary materials leveren een 'level up' bij die vendor en dan krijg je wat spullen, meestal armor en/of een wapen. Dit is allemaal oud spul van voor Forsaken, en dus nutteloos.
Stap 3: sloop alle rommel die je hebt gekregen (let er op dat je inventory niet vol raakt). Bij een aantal zul je een masterwork core krijgen, en bij de meeste ook weer legendary shards. Niet zoveel als je er aan het begin in hebt geinvesteerd, maar evengoed toch wel een aanzienlijk percentage.

Vooral het omzetten van shards naar planetary materials is enorm saai en duurt heel lang. Je moet het een voor een doen, en daarbij iedere keer ongeveer 2 seconden de X knop (op PS4) ingedrukt houden.

Dat kan natuurlijk geautomatiseerd worden!
En daar gaat de rest van dit topic over.

• trogdor
Op een knopje drukken dat kan een robot natuurlijk veel beter dan ik, en zonder klachten.
Daarom heb ik een constructie gemaakt waar mijn PS4 controller + oplaadstation in past welke met een Lego Mindstorms Ev3 een bewegende arm aanstuurt zodanig dat de X knop op de controller met precies het juiste interval wordt ingedrukt.

https://tweakers.net/ext/f/dGTdG727Vp21aoIIc9lokMW8/thumb.jpg

Om mijn controller niet te beschadigen heb ik er voor gekozen om de kracht voor het indrukken van de X button door de veer te laten leveren, en de motor juist het lostrekken van dit duw-mechaniek te laten doen.

https://tweakers.net/ext/f/hkQAOoXAFoFzKIwxeBOvZjsA/thumb.jpg

En hier een filmpje dan het ding in actie:

(Mijn telefoon had moeite met focusen. Jammer!)

• trogdor
Update!

Na 10 minuten gebruik kwam ik er achter dat Destiny2 zo zijn eigen idee heeft over wanneer er iemand actief is en wanneer niet. En als je te lang inactief bent worrdt je zonder waarschuwing het spel uit gegooid, nogal vervelend eigenlijk.
Het indrukken van de X knop is geen actie die als activiteit wordt gezien, dus moet er nog wat bij.
Dat is natuurlijk snel gerepareerd.

https://tweakers.net/ext/f/72r3B0JjKk7aQ5eTqbBGjwEa/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/HdwfuCBeCRsvDZDWtqhNFcJV/thumb.jpg

Deze extra hefboom geeft een heel licht duwtje tegen de linker thumbstick. Die thumbstick heeft een flinke 'deadzone' waardoor dit duwtje wel genoeg is om als activiteit gezien te worden, maar niet voldoende om invloed te hebben op wat er in-game gebeurt.
Het precies dimensioneren en positioneren van deze hefboom was lastig, daarom zitten die scheve balken er onder: alleen zo kreeg ik het op precies de goede plek.

En tenslotte een filmpje van alles in actie:

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Oke, ik speel dan geen destiny maar ik wil wel graag even opmerken dat ik dit toch wel echt een ziekelijke bazenactie van jou vind :P

Het laat me denken aan die keer dat ik zelf met elastiekjes aan de slag ben geweest om de platinum van rocket league binnen te harken (drive 500 miles trophie)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Haha, vals spelen maar wel op een geinige manier.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:10

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Haha, ik vind het prachtig. Naast het feit dat lego gewoon leuk is en blijft, ook als je de 40 gepasseerd bent, kun je er ook je andere hobby mee van "voorzien".

En heeft het al wat opgeleverd of is het allemaal nog in een test fase ?

Vind het eigenlijk wel een .geek frontpage artikeltje waard.

[Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 04-10-2018 11:12]

XBL: MRE Inc

• trogdor
Bedankt voor de complimenten :)
Zojuist 870 shards door de molen gedraaid en daar 8 masterwork cores uit verkregen, plus 615 nieuwe shards, een niet geteld aantal mod components, weapon parts, glimmer, een hele zwik aan lelijke shaders en 2 scooters.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:36
Schitterend dit! :D _/-\o_

Speel zelf inmiddels ook geen Destiny 2 (meer), maar het doet me denken aan mijn Ultima Online tijd.
Daar was het ook nogal een grind om een wapen skill op 100 te krijgen, dus ging ik dan in mijn huisje staan, legde iets zwaars op m'n wapen knop en dan ging ie achter elkaar rammen.
Vervolgens lekker naar school/training/baantje en dat ding ging maar door. Veel simpeler dan jouw oplossing natuurlijk, maar het werkte toen.

Alleen vonden m'n ouders het geloof ik niet relaxt toen ze uiteindelijk de telefoonrekening kregen (ja het was toen nog inbellen) :+
En oh ja, als ik tussentijds geganked werd door een PK-er bleken we achteraf voor niets telefonisch de hele dag onbereikbaar :')

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee