Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik probeer mijn IP camera via Wifi met een accespoint te verbinden. Via Upnp werkt het. Ook via een netwerkkabel werkt het. Alleen via Wifi komt de camera niet met een Mac-adres / IP in de lijst te staan. Ik heb ook al een andere acces point geprobeerd. Daarnaast heb ik mac filtering uit staan. Via Upnp zie je het apparaat wel in de Upnp lijst staan.
Ip camera krijgt IP automatisch via DHCP. Adresreservering is ingeschakeld.

Heeft iemand een idee of tips? Router is een Netgear R7000

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dan zal hij ook wel geen verbinding maken met wifi.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:37:
Mijn vraag
Heeft iemand een idee of tips?
Je openingspost bevat momenteel wel erg weinig informatie om je goed voorruit te kunnen helpen. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je dus het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?"
- Welke IP Camera is het?
- Hoe zit je netwerk eruit?
- Wat voor netwerk apparatuur heb je allemaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?"
Intern krijgt de Foscam via Upnp een IP. Via de Foscam app is de camera ook te bereiken. Via IE is de Foscam op het toegewezen IP met poort 88 niet te bereiken.
Haal ik de accespoint uit het netwerk en maakt de Foscam rechtstreeks verbinding met de Router via wifi dan werkt het. Maar de foscam moet een wifi verbinding met het accespoint krijgen.

Het lijkt erop dat het TCP protocol niet werkt wanneer de Foscam verbinding via het accespoint gaat.
Ik heb ook al een andere accespoint (DD-WRT) met een ander wifi kanaal geprobeerd. Hier hetzelfde resultaat. Het werkt wel wanneer ik de foscam via LAN met het accespoint verbind. Ook heb ik Upnp en mac filtering op de router uitgeschakeld.

- Welke IP Camera is het?
Foscam 9800P

- Hoe zit je netwerk eruit?
1. Ziggo modem in bridge modus, via Lan naar 2
2. Router: Netgear Router R7000, via Lan naar 3
3. Accespoint: Draytek Vigor AP 900, via Wifi naar 4
4. Foscam camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maar moet je niet eerst met een kabeltje de camera met het wifi connecten en gaat dat goed. Lees zie je in je AP dat hij een connectie heeft.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.