Vraag

• wmeuw
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-01-2019
Mijn vraag
Ik probeer mijn IP camera via Wifi met een accespoint te verbinden. Via Upnp werkt het. Ook via een netwerkkabel werkt het. Alleen via Wifi komt de camera niet met een Mac-adres / IP in de lijst te staan. Ik heb ook al een andere acces point geprobeerd. Daarnaast heb ik mac filtering uit staan. Via Upnp zie je het apparaat wel in de Upnp lijst staan.
Ip camera krijgt IP automatisch via DHCP. Adresreservering is ingeschakeld.

Heeft iemand een idee of tips? Router is een Netgear R7000

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dan zal hij ook wel geen verbinding maken met wifi.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
wmeuw schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:37:
Mijn vraag
Heeft iemand een idee of tips?
Je openingspost bevat momenteel wel erg weinig informatie om je goed voorruit te kunnen helpen. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je dus het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?"
- Welke IP Camera is het?
- Hoe zit je netwerk eruit?
- Wat voor netwerk apparatuur heb je allemaal?

• wmeuw
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-01-2019
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?"
Intern krijgt de Foscam via Upnp een IP. Via de Foscam app is de camera ook te bereiken. Via IE is de Foscam op het toegewezen IP met poort 88 niet te bereiken.
Haal ik de accespoint uit het netwerk en maakt de Foscam rechtstreeks verbinding met de Router via wifi dan werkt het. Maar de foscam moet een wifi verbinding met het accespoint krijgen.

Het lijkt erop dat het TCP protocol niet werkt wanneer de Foscam verbinding via het accespoint gaat.
Ik heb ook al een andere accespoint (DD-WRT) met een ander wifi kanaal geprobeerd. Hier hetzelfde resultaat. Het werkt wel wanneer ik de foscam via LAN met het accespoint verbind. Ook heb ik Upnp en mac filtering op de router uitgeschakeld.

- Welke IP Camera is het?
Foscam 9800P

- Hoe zit je netwerk eruit?
1. Ziggo modem in bridge modus, via Lan naar 2
2. Router: Netgear Router R7000, via Lan naar 3
3. Accespoint: Draytek Vigor AP 900, via Wifi naar 4
4. Foscam camera

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maar moet je niet eerst met een kabeltje de camera met het wifi connecten en gaat dat goed. Lees zie je in je AP dat hij een connectie heeft.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee