Toon posts:

Data recovery van windows 10 schijf

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 21:38
Iemand heeft mij gevraagd om eens te helpen met een verdwenen Word-document (waar onwijs veel werk zit). Zij was bezig, en van het een op het andere moment was er een document met enorm veel pagina's helemaal leeg. Ik denk dan aan een ongelukkige actie met een control+a en dan een willekeurige toets in te drukken, maar blijkbaar werkte control+z niet.

De usb stick waar een andere kopie op zou hebben gestaan, was ook opeens leeg. Degene denkt dat het een hack is, maar ik vermoed eigenlijk stiekem meer een userfout. Hoe dan ook, wil ik het eens een kans geven iets terug te halen.

Ik zat te denken om de schijf er fysiek even uit te halen, en in een cloner te stoppen die ik hier heb liggen (Sharkoon SATA QuickPort Duo).

Vervolgens wil ik gaan rondneuzen in de temp map van word, in de prullenbak, en als dat allemaal niks oplevert, met datarecovery software eens op die geclonede schijf gaan scannen. Bijv. met Recuva.

Is dat een goede werkwijze? Moet ik ergens anders op letten? Is betaalde software (easeus bijv.) beter dan freeware zoals Recuva ?

• Ewok
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 14:25
Ik zou gewoon meteen gaan werken met recuva, scheelt veel tijd. Quickscan starten en als daar niets uit naar voren komt de deepscan aanzetten en achterover leunen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoals elk recovery- pakket; schrijf eventuele recovered files niet "terug" op de originele lokatie waar je van probeert te recoveren. Zorg dus voor een andere / tijdelijke disk zoals een externe USB.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:00
Had dit nog iets opgeleverd? Ben benieuwd. Gebruik voortaan Onedrive, hier heb je versiebeheer bij in. Dus elke save actie creëert een versie waarnaar je terug kan. Ja, je zet dan bestanden in de cloud, maar denk na of dat het overwegen waard is, ten opzichte van ineens bestanden leeg/kwijt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 12:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Data recovery is tegenwoordig al lastiger met SSDs. Nu is het niet duidelijk of het hier over een HDD of SSD gaat.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hmmm niet om het 1 of ander ..

Word --> open recente bestanden welk bestand was het ??? (wellicht nu te laat)
Welke locatie(s) kan het op staan ? is previous versions geactiveerd.
Zijn er uberhaupt vorige versies van het bestand? in een backup te vinden.

Wel vaker dit soort claims gezien van werknemers, maar groot gedeelte is in den beginne al een stukje fantasie

Tja vanalles

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee