Toon posts:

Nieuwe laptop kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• casakleinhuis
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-11-2018
M’n Macbook 15” heeft na 7 jaar de geest gegeven. Er moet iets nieuws komen, te meer omdat ik ‘m elke dag voor fotobewerking gebruik (Lightroom/Photoshop) en af en toe voor videobewerking (Premiere).

Wat ik zoek: een laptop met in elk geval 16Gb intern, een (SSD) van in elk geval 256Gb (of gewoon een HDD) en een 13” of 15” scherm (in geval van 13” koop ik er een extern scherm bij). Wat zou jullie advies zijn? (We letten even niet op het geld). Heb ook al naar gamelaptops zitten kijken, maar die lijken me wat onhandig. Ik kom er inmiddels niet meer uit.

Alle reacties

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:59
Is een dell xps wat?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 17:01

Wish

ingwell

Gezien je erfenis - wil je weer een MacOS apparaat of een Windows OS apparaat? Maakt de keuze misschien wat makkelijker :)

No drama

• casakleinhuis
Qua Mac zou ik het wel weten, maar wat zijn adviezen qua Windows?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 14:57
Surface Pro's zijn ook erg geschikt.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:04
Zou je wat duidelijker aan kunnen geven wat je eisen zijn? (accuduur, gewicht, formaat, bouwkwaliteit, schermkwaliteit) En dan vooral wat hoe zwaar weegt.

Gebruik je de laptop ook professioneel of alleen hobbymatig? Dat is belangrijk om in te schatten welke functies je binnen photoshop en premiere gebruikt. Als hobbyist heb je waarschijnlijk ook wat meer tijd dan als professional. Sommige bewerkingen kunnen baad hebben bij een videokaart, maar ook niet alle. Het is zonde van je geld als je een laptop koopt met goede videokaart als je de videokaart helemaal niet nodig hebt.

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 17:19
casakleinhuis schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:05:
M’n Macbook 15” heeft na 7 jaar de geest gegeven. Er moet iets nieuws komen, te meer omdat ik ‘m elke dag voor fotobewerking gebruik (Lightroom/Photoshop) en af en toe voor videobewerking (Premiere).

Wat ik zoek: een laptop met in elk geval 16Gb intern, een (SSD) van in elk geval 256Gb (of gewoon een HDD) en een 13” of 15” scherm (in geval van 13” koop ik er een extern scherm bij). Wat zou jullie advies zijn? (We letten even niet op het geld). Heb ook al naar gamelaptops zitten kijken, maar die lijken me wat onhandig. Ik kom er inmiddels niet meer uit.
Wat heb je zelf al gevonden? Wat zijn de voor en nadelen van die modellen?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 17:01

Wish

ingwell

casakleinhuis schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:30:
Qua Mac zou ik het wel weten, maar wat zijn adviezen qua Windows?
De vraag is dus primair op welk OS je wilt draaien. Als je eigenlijk stiekem op MacOS wilt draaien *en* je weet het dan al - dan sluit je dus Windows uit en hoeft er ook geen advies gegeven te worden, toch?

Dus overweeg je de overstap naar Windows serieus? Wat denk je dat het je oplevert, wat zijn je beweegredenen?

No drama

• casakleinhuis
hoi1234 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:39:
Zou je wat duidelijker aan kunnen geven wat je eisen zijn? (accuduur, gewicht, formaat, bouwkwaliteit, schermkwaliteit) En dan vooral wat hoe zwaar weegt.

Gebruik je de laptop ook professioneel of alleen hobbymatig? Dat is belangrijk om in te schatten welke functies je binnen photoshop en premiere gebruikt. Als hobbyist heb je waarschijnlijk ook wat meer tijd dan als professional. Sommige bewerkingen kunnen baad hebben bij een videokaart, maar ook niet alle. Het is zonde van je geld als je een laptop koopt met goede videokaart als je de videokaart helemaal niet nodig hebt.
Accuduur maakt me niet al teveel uit, aangezien ik er wel mee op pad ben, maar nooit lang hoef te bewerken op plekken waar geen stroom is. Gewicht: zo licht mogelijk, aangezien ik 'm vaak meeneem naar plekken waar ik moet fotograferen. Formaat: ik neig naar 15 inch, ook vanwege het gewicht. Nadeel daarbij is dan wel dat je niet veel scherm hebt om goed op te kunnen zien wat je hebt gemaakt. Schermkwaliteit: in elk geval 2560x1600. Gebruik de laptop dus veel professioneel. Qua monteren zijn dat geen grote dingen: hier en daar een filmpje. Wellicht in de toekomst wat meer.

• casakleinhuis
Wish schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:17:
[...]

De vraag is dus primair op welk OS je wilt draaien. Als je eigenlijk stiekem op MacOS wilt draaien *en* je weet het dan al - dan sluit je dus Windows uit en hoeft er ook geen advies gegeven te worden, toch?

Dus overweeg je de overstap naar Windows serieus? Wat denk je dat het je oplevert, wat zijn je beweegredenen?
Ik overweeg wel een overstap naar windows, maar ben wat huiverig voor hoe 'chaotisch' dat is. Ik hoop (erg) van rust en overzicht. Ik denk wél dat je bij een overstap naar Windows meer pc krijgt voor je geld. Wat denk jij?

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 12:36
Zoiets voldoet ook prima:
pricewatch: Dell XPS 15 9570 CNX97007

Lekker snel, genoeg geheugen en snelle 1TB SSD. Als er van een budget toch geen sprake is dan zou ik zoiets kopen, top of the line!

[Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 04-10-2018 14:06]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee