Ram en netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFlintstone
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-05-2024
Hallo Tweakers community,

Ik heb een vraag gerelateerd aan mijn laptop

Mijn vraag is als volgt:
Kan (te weinig) RAM de netwerkkaart / internet verbinding van een laptop beinvloeden?

Relevante hardware:
Netwerk kaart (model weet ik niet) RAM (4GB)

Met vriendelijke groet,
Ruben

Beste antwoord (via RFlintstone op 04-10-2018 22:36)

• PilzTech
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Als ik "Qualcomm Atheros AR9485" Google zie ik dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben als jij. Dus ik zou daar eens even naar kijken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
Dit zijn twee compleet verschillende en niet bepaald voor de hand liggende vragen, waarop het antwoord nogal uiteen kan lopen.
Zoek je de schoolboek-antwoorden op deze technische vragen? Of zit je met een probleem dat je graag wilt oplossen. In dat laatste geval is het praktischer als je gewoon het probleem omschrijft. Dan kunnen we meedenken waar je de oplossing kunt zoeken.

Vergeet daarbij ook niet wat meer aanvullende informatie te geven, zoals (om te beginnen) het type laptop, besturingssysteem, en of we het over een WiFi- of ethernet verbinding hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door mcDavid op 03-10-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFlintstone
mcDavid schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:45:
Dit zijn twee compleet verschillende en niet bepaald voor de hand liggende vragen, waarop het antwoord nogal uiteen kan lopen.
Zoek je de schoolboek-antwoorden op deze technische vragen? Of zit je met een probleem dat je graag wilt oplossen. In dat laatste geval is het praktischer als je gewoon het probleem omschrijft. Dan kunnen we meedenken waar je de oplossing kunt zoeken.

Vergeet daarbij ook niet wat meer aanvullende informatie te geven, zoals (om te beginnen) het type laptop, besturingssysteem, en of we het over een WiFi- of ethernet verbinding hebben.
Hallo mcDavid,

Ik zit met een probleem met mijn Asus laptop (F555L) en mijn verbinding (draadloos) valt om de zoveel tijd uit, hoewel de verbinding zich na een restart (/ hard reboot) weer hersteld.

Enkele leerkrachten hebben al voorgesteld om een externe WIFI adapter te kopen hoewel dit natuurlijk niet de fijnste oplossing is.

Mvg,
Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:21

TommieW

Numa numa.

Netwerk kaart (model weet ik niet) RAM (4GB)
Dit is nogal een probleem. Als het een of andere crappy kaart is, kan het vaak nog wel de overweging waard zijn om er een nieuwe in te zetten (indien mogelijk). Maar voordat we daar iets over kunnen zeggen, moeten we toch eerst weten wat er in zit. Zoek bijvoorbeeld eens op het hardware ID dat je kan vinden in apparaatbeheer.

Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je al originele drivers van de fabrikant (dus bijvoorbeeld Intel/Realtek/Killer geïnstalleerd)?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFlintstone
TommieW schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:59:
[...]

Dit is nogal een probleem. Als het een of andere crappy kaart is, kan het vaak nog wel de overweging waard zijn om er een nieuwe in te zetten (indien mogelijk). Maar voordat we daar iets over kunnen zeggen, moeten we toch eerst weten wat er in zit. Zoek bijvoorbeeld eens op het hardware ID dat je kan vinden in apparaatbeheer.

Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je al originele drivers van de fabrikant (dus bijvoorbeeld Intel/Realtek/Killer geïnstalleerd)?
Ik heb even gekeken en de kaart die in mijn laptop zit is "Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter" (als het goed is)

Ik heb de Network Drivers geherinstaleerd, dat leek het heel even te fixen maar dat werkte helaas niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PilzTech
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Als ik "Qualcomm Atheros AR9485" Google zie ik dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben als jij. Dus ik zou daar eens even naar kijken.
Pagina: 1