Toon posts:

Welke wielmoeren voor stalen velgen?

Pagina: 1
Acties:

• Sven311
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-12-2018
Beste

Ik heb momenteel 17inch aluminium velgen steken onder mijn kia carens. Zojuist heb ik 4 nieuwe Winterwielen gekocht (16 inch op stalen velgen). Weet iemand of ik andere wielmoeren ga nodig hebben voor stalen velgen? Overal waar ik zoek kom ik op conische wielmoeren. Dus is het verschillend voor stalen velgen, en kan iemand een voorbeeld posten van welke moeren ik dan wel nodig heb?

Grtz

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:04
De Dealer weet het zeker, maar als je originele KIA velgen hebt, kun je ervan uitgaan dat je de juiste moeren hebt.(bolconisch) Bij aftermarket wielen grote kans dat dat conische moeren zijn, en die zijn wss niet goed.

• Sven311
Ik heb originele kia aluminium velgen. De stalen velgen set is aftermarket. Kan ik dezelfde bouten gebruiken of ben ik echt "verplicht" om andere moeren aan te schaffen?

• Sven311
https://www.winparts.nl/o...heden/c659-462-30622.html

Op elke site waar ik mijn wagen type Ingeef, kom ik uit op conische moeren..

• Sven311
Niemand?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb nooit andere moeren nodig gehad als ik van orginele lichtmetalen naar aftermarket stalen velgen ging.

Andersom wel: dat is goed uitkijken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Dat zul je toch zelf even moeten bekijken, wij weten immers niet welke velgen en moeren je hebt. Even één wielmoer losschroeven, kijken of hij conisch of bolconisch is:

Vervolgens even kijken of het pas bij de stalen velgen :) (die zijn meestal bolconisch).

My favorite programming language is solder.

• Sven311
Thanks voor de respons! Zodra de velgen binnen zijn zal ik 1 bout losmaken om het te controleren :).
Wel bizar dat ik die bolconische moeren in geen enkele webshop kan vinden..

[Voor 27% gewijzigd door Sven311 op 09-10-2018 19:20]

• Sven311
Ik heb via de alcar site tüv certificaten gevonden. Ook deze velg gebruikt conische moeren!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:03

mvh

State Governor

Ik meen me te herinneren dat mijn Peugeot LM velgen konische/bolkonische wielbouten hadden met een platte ring eromheen. Deze konden dus zowel voor LM als staal gebruikt worden. Wel zo handig, omdat het reservewiel een stalen exemplaar is/was. Dus ik vermoed bijna dat als je een reservewiel/thuiskomer hebt, je wielbouten gewoon gaan passen.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 19:19

vhal

ಠ_ಠ

Ik dacht dat stalen/LM wielen meestal met bouten vast zitten itt alleen moeren? De laatste keer dat ik echt alleen moeren nodig had kan ik mij echt niet meer herinneren...

Of halen we hier allemaal moeren en bouten door elkaar heen :P

STRAVA

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vaak zijn de bouten voor stalen wielen ook korter

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:01
vhal schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:41:
Ik dacht dat stalen/LM wielen meestal met bouten vast zitten itt alleen moeren? De laatste keer dat ik echt alleen moeren nodig had kan ik mij echt niet meer herinneren...

Of halen we hier allemaal moeren en bouten door elkaar heen :P
Of je bouten of moeren nodig hebt is afhankelijk van je wielnaaf. Vaak zijn kleinere auto's uitgevoerd met bouten, en de grotere modellen met moeren.
Bolconische wielbouten heb ik nog niet gezien, bolconische wielmoeren wel weer... Die blijken toch veelvuldig te bestaan:)

[Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 11-10-2018 13:28]

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:31
Een tip: doe een klein beetje kopervet op de schroefdraad van je moeren, dan krijg je ze bij de volgende bandensetwissel zonder gezeik los. En uiteraard enkel met de momentsleutel vastzetten op de aanbevolen spanning :)

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:52

Ligone

Moeha!

Hackus schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:46:
Vaak zijn de bouten voor stalen wielen ook korter
Deze is héééél belangrijk. Als ze te lang zijn kan je één en ander aan gort rijden. Zeker zonder wiel eens eentje indraaien met de hand, als die tot het einde gaat eens voorzichtig ronddraaien en zien of er geen blokkages zijn. Zowel voor als achteraan!

Verder kan je met bolconisch weinig misdoen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ligone schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:27:
[...]

Deze is héééél belangrijk. Als ze te lang zijn kan je één en ander aan gort rijden. Zeker zonder wiel eens eentje indraaien met de hand, als die tot het einde gaat eens voorzichtig ronddraaien en zien of er geen blokkages zijn. Zowel voor als achteraan!

Verder kan je met bolconisch weinig misdoen.
Yup, vooral de achterkant met trommelremmen gaat dan makkelijk, schijfremmen hebben wat meer ruimte/speling maar die dingen kosten je 2,50€ per stuk, dat moet je even zeker weten en goed aanschaffen, simpel.

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Meestal leveren ze de moeren ook mee bij een set winterwielen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee