Toon posts:

Linkedin account ontoegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 13:53
Mijn vriendin wil graag weer actief haar Linkedin account gaan gebruiken, maar daar is een mailadres aan gekoppeld dat niet meer bestaat. Haar backup adres idem helaas (ja ik weet het, erg onhandig.. ze heeft vele talenten, maar handigheid met ICT behoort daar niet toe ;) )

Ze heeft inmiddels 2 tickets ingelegd bij de support desk, maar die hebben haar nog niet kunnen helpen met het probleem. Ze krijgt dus standaard antwoorden m.b.t. het niet bruikbare backupadres terug etc.

Iemand nog tips? Proberen bij de n-de lijns support te komen? Las ergens dat je legitimatie kunt opsturen om je identiteit te bevestigen?

EDIT: dit gevonden: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/1501

schijnbaar is er een standaard procedure voor en kun je deze zelf doorlopen..

[Voor 36% gewijzigd door _Anvil_ op 09-11-2018 11:04]

Beste antwoord (via F_J_K op 16-11-2018 08:09)

• _Anvil_
Na een tijdje geduldig tickets inleggen (terwijl ik meekeek over haar schouder) ) is het inmiddels gelukt, kwestie van de juiste behandelaar treffen als je de identificatie procedure (weer) doorlopen hebt. En mails op tijd uit je spam vissen ;)

Alle reacties

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-06 10:34
Nieuw account op basis van nieuw e-mailadres?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:15

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Is het oude (backup)adres op geen enkele manier meer (tijdelijk) in de lucht te krijgen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• _Anvil_
Marber schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:25:
Nieuw account op basis van nieuw e-mailadres?
kan, maar ze wil haar huidige connecties niet verliezen.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Een duidelijk ticket aanmaken met het probleem duidelijk uitgelegd.

Aangezien je vriendin niet zo'n held daarin is, wellicht dat jij het even voor haar uittypt.

Uiteindelijk kan alleen LinkedIn support je verder helpen, niemand anders.

• _Anvil_
*schop*

Onlangs heeft mijn vriendin me weer gevraagd hiermee te helpen.

Destijds heeft ze de ID procedure doorlopen en was er een activatie link verstuurt om haar huidige mailadres aan haar LinkedInaccount te koppelen. Helaas kwam deze mail in haar spambox terecht en tegen de tijd dat ze wel op het linkje klikte was deze verlopen.

Daarna had ze nog geprobeerd de hele ID verificatie procedure weer te doorlopen, maar dit keer kreeg ze een helpdesker die moeilijk deed over het feit dat haar roepnaam afwijkt van haar doopnaam op het Id bewijs (vrij normaal in dit land, maar goed).

Het lastige hier is dat je een werkende LinkedIn account nodig hebt om bij het helpdesk centrum te komen van LI en dat kan ze dus niet. Ze kan dus zelf niet communiceren met de helpdesk of een ticket inleggen. Dit heb ik inmiddels 3 keer uitgelegd.

Ik heb geprobeerd haar te helpen door via mn eigen account in te loggen en hulp te vragen .Na veel op en neer berichtjes (uiteraard sluiten ze de ticket na elk afwijzend antwoord, zucht) heeft men de activatiemail van haar nieuwe mailadres nogmaals verzonden. Uiteraard werkte deze link nog steeds niet.

ze wil echt heel graag haar oude account weer gebruiken (veel connecties uit haar oude zakelijk netwerk, belangrijk ivm herstart oude bedrijf en/of zoeken naar nieuwe baan etc.) .. wie o wie weet nog een oplossing? Werk je bij LI of ken je daar iemand? Ik reken op deze geweldige gemeenschap Tweakers ;)

hier nog mn laatste berichtje naar de helpdesk

"Beste Sander,

Wederom bedankt voor je uitleg. Ik begrijp dat jullie middels een ticket vanuit een andere account niet meer kunnen/mogen doen.

Heb ik 1 laatste vraag:hoe kan mijn vriendin dit zelf doen, ze kan niet bij haar account (beide oude mailadressen bestaan niet meer) en kan dus ook niet inloggen in jullie helpcentrum om een ticket aan te maken. Ze kan alleen mailen via haar huidige hotmail account, hoe kan ze met jullie in contact treden? Ze heeft zich immers via jullie ID procedure al geïdentificeerd als de eigenaar van de account middels foto en rijbewijs, het enige dat mis ging was het activeren van haar hotmail account gekoppeld aan haar LI account.

Vriendelijke groet,

Ronald"

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
_Anvil_ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:49:
Destijds heeft ze de ID procedure doorlopen en was er een activatie link verstuurt om haar huidige mailadres aan haar LinkedInaccount te koppelen. Helaas kwam deze mail in haar spambox terecht en tegen de tijd dat ze wel op het linkje klikte was deze verlopen.
en...
Het is echt van groot belang dat ze haar oude account weer terugkrijgt (veel connecties, belangrijk ivm herstart oude bedrijf etc.) .. wie o wie weet nog een oplossing? Werk je bij LI of ken je daar iemand? Ik reken op deze geweldige gemeenschap Tweakers ;)
Tja... serieus, hoe groot is het belang dan echt? Mijn inziens heeft Linkedin prima geholpen in deze en kan me voorstellen dat ze huiverig zijn om nogmaals zo'n activatielink te versturen. Heel vervelend misschien maar de kans is geboden en deze is niet gegrepen.

Ik zou sowieso deze stappen, door Linkedin aangegeven, zorgvuldig doorlopen:
If you haven't been able to recover your password or don't have access to an email address associated with your account, we can help by verifying your identity. To do this, we use a technology that processes encrypted scans of your government-issued ID so that we can help get you back into your account as quickly and securely as possible.

We'll only use the ID information you provide to verify who you are, and we'll only hold onto it for a short period of time while your account issues are being resolved. Generally, scans and any associated personal information are permanently deleted within 14 days.

To get started, you'll need:

A smartphone or computer with a webcam.
Your driver license, state-issued ID card, or passport.
An email address where we can reach you.
Access to a desktop computer.

Please follow the steps below on desktop:

Once you begin the identity verification process, you'll be asked to take a photo of your ID with your smartphone or webcam.
Enter the email address associated with your account so that we can locate your account, and follow the onscreen instructions.
On the following page, click I don't have access to my email address. First, we'll ask you for a new email address. Next, we'll ask you to provide a valid passport or government ID.
After you're finished, we'll process your information and be in contact to assist you further.
Dus bij stap 1 beginnen:

https://www.linkedin.com/uas/request-password-reset

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• _Anvil_
Han schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:59:
[...]
en...

[...]

Tja... serieus, hoe groot is het belang dan echt? Mijn inziens heeft Linkedin prima geholpen in deze en kan me voorstellen dat ze huiverig zijn om nogmaals zo'n activatielink te versturen. Heel vervelend misschien maar de kans is geboden en deze is niet gegrepen.
Snap je punt, ik wil je best in contact brengen met mijn vriendin als je hier heel graag een discussie over wilt voeren, ik onttrek me er liever aan ;)
Han schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:59:

Ik zou sowieso deze stappen, door Linkedin aangegeven, zorgvuldig doorlopen:
[...]
Dus bij stap 1 beginnen:
https://www.linkedin.com/uas/request-password-reset
Dat heeft ze dus al 2 keer gedaan, de 1e keer kreeg ze dus dat mailtje met activatielink. De 2e keer werd dat niet gedaan, omdat haar doop en roepnaam niet overeen kwamen. Uiteraard heb ik haar aangeraden een 3e poging te wagen, maar het lontje was erg kort inmiddels ;) Ze loopt natuurlijk ook kans dat ze weer de verkeerde behandelaar treft.

In de uitgebreide communicatie nav mijn ticket en haar eerdere poging werd steeds maar verwezen naar het LI hulp systeem, waar je niet in komt zonder werkende account. Er werd dus niet echt aan een out of the box oplossing gedacht, wel aan het snel sluiten van tickets.. jammer.

Overigens, excuses voor de toon van mijn openingspost. Ik werk bij een zeer groot ICT bedrijf (in de consultancy/software hoek) waar wij letterlijk klanten verliezen door de houding en cultuur bij de mensen van onze infra beheer divisie ("de klant is de vijand, ik wil om half 4 naar huis" etc.) Ik realiseer me dat mijn persoonlijke frustratie doorklinkt in de toon van mijn bericht, ga ik aanpassen.

[Voor 12% gewijzigd door _Anvil_ op 09-11-2018 11:07]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

ze wil echt heel graag haar oude account weer gebruiken (veel connecties uit haar oude zakelijk netwerk, belangrijk ivm herstart oude bedrijf en/of zoeken naar nieuwe baan etc.) .. wie o wie weet nog een oplossing?
Billen branden, blaren zitten...
Als LinkedIn zo belangrijk is, dan moet ze ervoor zorgen dat gegevens up-to-date zijn. OOK inloggegevens. EN dat ze reageert op antwoorden (en daarvoor dus ook spam controleert).

Simpelweg, het is haar probleem en zij heeft dat account nodig. Dat korte lontje mag ze naar de spiegel brengen om - nadat ze to tien,honderd of duizend geteld heeft - opnieuw te beginnen met het herstellen van haar account.

Dit heeft overigens geen ruk met (gebrek aan) IT-kennis te maken, maar alles met ongeïnteresseerd zijn.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• _Anvil_
Iedereen mag hier natuurlijk zn mening geven uiteraard, maar heeft iemand ook een inhoudelijke tip?

Wat kunnen we nog meer doen, behalve door de identificatie procedure lopen en hopen dat de volgende behandelaar weer een link stuurt?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Iemand uit het oude netwerk benaderen, via die account de contacten van de oude account bekijken / de URL's copypasten. En dan nieuwe contacten leggen met een nieuwe account.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• _Anvil_
Na een tijdje geduldig tickets inleggen (terwijl ik meekeek over haar schouder) ) is het inmiddels gelukt, kwestie van de juiste behandelaar treffen als je de identificatie procedure (weer) doorlopen hebt. En mails op tijd uit je spam vissen ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee