Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

AEG L76680WD bonkt tijdens centrifugeren

Pagina: 1
Acties:

• kelgamal
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 28-11-2020
In 2015 een AEG L76680WD was/droger combi gekocht.

Sinds een aantal maanden produceerde deze, tijdens het centrifugeren, een hard bonkend geluid welke door het hele huis te horen was. Het leek alsof de trommel tegen de linkerzijkant van de machine klopte.

Op basis van de info die ik op het internet kon vinden leek het alsof er een probleem was met een schokdemper. Ik stond op het punt om toch maar een AEG monteur te laten komen (buiten garantie), maar voor de zekerheid toch maar eerst even de bovenkant van de machine verwijderd. Tot mijn stomme verbazing bleek de zogenaamde ontstoringsfilter los te hangen waardoor deze tijdens het centrifugeren steeds tegen de trommel klapte.
Opgelost door dit onderdeel met een tie-wrap klem te zetten tegen de wand.

Moraal van dit verhaal: zelf even kijken of een probleem door iets simpels wordt veroorzaakt voordat je een monteur laat komen kan je honderden euro's schelen!
:)
Onderstaand een link naar een foto met de tie-wrap oplossing:
https://drive.google.com/...sD5e2e-bkKDhyMsGCU_b/view

[Voor 4% gewijzigd door kelgamal op 03-10-2018 18:35]

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:25
Ja kan veel schelen.

Ik heb zelf F21 op een Bosch wasmachine. Dit zijn de koolborstels. Kan je makkelijk zelf vervangen easypeasy:

YouTube: How to Replace Washing Machine Carbon Brushes on a Bosch Washer

Originele van Bosch kosten 59 euro. Imitatie kost 30 bij de onderdelenwinkels, diezelfde imitatie bij Aliexpress kost 1,50.

Wat kun je dan trots op jezelf he, als je het goedkoop gefixt hebt. :*)

• lucjansen
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 25-07-2019
Heb een oko aeg, nu na 5 jaar 500 euro kosten aan.
Gebruik is voor 2 personen.
Duurbetaalde brol dus
We gaan nu voor miele of goedkoop merk: geen spijt als het stukgaat

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True