Ik heb een tool gemaakt in VisualStudio die automatische mails verzendt naar verschillende collega's en externe contactpersonen.
Deze tool maakt gebruik van System.Net.Mail en verstuurt via de smtp-server van Office365 (smtp.office365.com, poortje 587, ssl is ingeschakeld).
De gebruikte credentials zijn die van mijn persoonlijke Office365-mailbox. Mijn mailbox is gemachtigd om als verschillende afzenders te verzenden.
Nu gaat dit prima. De mails worden netjes verzonden.
Sinds kort komen deze mails ook in mijn eigen mailbox terecht, bij Sent Items.
Waarschijnlijk is dit een feature waar lang over is gezeurd bij Microsoft, maar in mijn geval is het bijzonder ongewenst, omdat ik nu allerlei voor mij nutteloze mails in mijn Sent Items aantref.
Ik vraag me af of ik dat kan uitschakelen in het Office365-beheer, of dat iemand weet of ik dat in de code van de tool kan regelen?
Als ik Google gebruik, vind ik alleen maar verzoeken om dit juist mogelijk te maken. Ik wil nu het omgekeerde. En dan liefts alleen voor mails die met deze tool zijn verzonden.
Gebruikte code:
Deze tool maakt gebruik van System.Net.Mail en verstuurt via de smtp-server van Office365 (smtp.office365.com, poortje 587, ssl is ingeschakeld).
De gebruikte credentials zijn die van mijn persoonlijke Office365-mailbox. Mijn mailbox is gemachtigd om als verschillende afzenders te verzenden.
Nu gaat dit prima. De mails worden netjes verzonden.
Sinds kort komen deze mails ook in mijn eigen mailbox terecht, bij Sent Items.
Waarschijnlijk is dit een feature waar lang over is gezeurd bij Microsoft, maar in mijn geval is het bijzonder ongewenst, omdat ik nu allerlei voor mij nutteloze mails in mijn Sent Items aantref.
Ik vraag me af of ik dat kan uitschakelen in het Office365-beheer, of dat iemand weet of ik dat in de code van de tool kan regelen?
Als ik Google gebruik, vind ik alleen maar verzoeken om dit juist mogelijk te maken. Ik wil nu het omgekeerde. En dan liefts alleen voor mails die met deze tool zijn verzonden.
Gebruikte code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Dim client As New SmtpClient(My.Settings.smtpserver, My.Settings.smtpport) Dim message As New MailMessage() message.From = myfrom message.To.Add(myto.ToString) message.Subject = mysubject message.Body = mybody message.IsBodyHtml = True client.Credentials = New NetworkCredential(My.Settings.smtpuser, My.Settings.smtppassword) client.EnableSsl = My.Settings.smtpssl client.Send(message) |
Houdoe