Tips voor werk desktop met twee beeldschermen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxx-_-
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-01 17:54
Hi,

Een kennis van mij heeft een nieuwe desktop voor zijn werk nodig. Hij moet veel kaarten laden, bewerken van foto's enz..

Omdat hij er amper verstand van heeft heeft hij de hulp ingeschakeld van een ICT bedrijf.
Dit bedrijf adviseerde hem dit:

Core i7 8700 / 3.2 GHz, 16GB DDR4 RAM, 265GB SSD, Intel UHD Graphics 630.

Hij wilt twee beeldschermen aangesloten hebben (2x HDMI)

Is de combo van de i7 8700 goed met een Intel UHD Graphics 630 als je twee beeldschermen aan wilt sluiten en niet gamed of kun je er beter een losse videokaart aan toevoegen.

Wat de totale prijs uiteindelijk word maakt niet uit en de rest wat toegevoegd moet worden zoals HDD's is al geregeld.

Ik ben benieuwd of jullie misschien advies kunnen geven over of dit een redelijke combinatie is.

Alvast bedankt,

Maxx-_-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Inkoppertje, maar kan dat ICT bedrijf niet je vraag beantwoorden ;)? En wat heb je zelf gevonden over de specs van die iGPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Beantwoord ook even de andere vragen uit het DAA beleid.
Misschien is een AMD CPU handiger (goedkoper), maar dan moeten we de exacte programma's enzo weten.
Sommige programma's kunnen op de GPU runnen.
Een nieuwe desktop betekent dat hij al een huidige desktop heeft, wat zit daarin en waarom voldoet die niet meer?
Zijn de twee beeldschermen al aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:02
Hoeveel monitoren aangesloten kunnen worden is niet in de laatste plaats afhankelijk van het moederbord. Er zijn genoeg moederborden met maar 1 videouitgang maar er zijn er ook met 4.
En wat is de resolutie van de monitoren en welke videoingang hebben ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxx-_-
Haha, dat kan maar aangezien die vaak alleen maar uit zijn op geld vraag ik het liever aan mensen die er meer verstand van hebben en dat niet zijn.

Niet veel. ik weet niet of die UHD Graphics 630 handig is voor twee beeldschermen. Als dit wel kan en voor de rest alles goed werkt en de i7 8700 een goede combo is met de Graphics card is het prima.

Huidige desktop is gewoon een beetje oud en daar hoef je je geen zorgen over te maken want die gaat hoe dan ook toch de deur uit. Zijn exacte programma's weet ik niet maar ze hoeven sowieso niet op de GPU te runnen. De beelschermen moeten nog gekocht worden maar deze worden met HDMI verbonden en hebben een resolutie van 1920x1080 24 inch.

Hoe kan ik er achter komen hoeveel video uitgangen mijn moederbord heeft. Dan moet ik even aan het bedrijf vragen wat voor moederbord ze erin willen plaatsen toch?

Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Maxx-_- Moederbord, voeding en kast zijn van belang, dus het hele systeem

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxx-_-
Oke. Iedereen bedankt voor de snelle reacties en tips!
Pagina: 1