Sinds een aantal maanden blijft een paar keer per dag mijn PC een seconde of 40 'hangen' als ik op internet zit. Zowel in Chrome, Firefox als IE/Edge. Tijdens het hangen blijft hij links onderin melden: 'Wachten op cache'. Alle andere programma's blijven daarbij ook hangen.
In het log kom ik daarbij altijd waarschuwing 508 tegen. Bijvoorbeeld deze:
Het schrijven naar bestand C:\Users\jeroe\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\WebCacheV01.jfm bij offset 8192 (0x0000000000002000) voor 8192 (0x00002000) bytes is voltooid, maar de verwerking door het besturingssysteem heeft uitzonderlijk lang geduurd (36 seconden). Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door beschadigde hardware. Neem contact op met de leverancier van uw hardware voor verdere hulp bij het vaststellen van de oorzaak van het probleem.
Helaas niet altijd gerelateerd aan cache, want het komt ook voor bij:
-C:\Users\jeroe\AppData\Local\Comms\UnistoreDB\USS.jtx
-C:\Windows\system32\SRU\SRUDB.dat
-C:\Users\jeroe\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\metastore\edb.log
Ik heb al het volgende geprobeerd: windows geheel opnieuw installeren & een nieuwe SSD HD kopen en windows opnieuw installeren. Maar daar lijkt het niet aan te liggen.
Wie heeft ideeën/tips? (voordat ik moederbord vervang als volgend probeersel...)
In het log kom ik daarbij altijd waarschuwing 508 tegen. Bijvoorbeeld deze:
Het schrijven naar bestand C:\Users\jeroe\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\WebCacheV01.jfm bij offset 8192 (0x0000000000002000) voor 8192 (0x00002000) bytes is voltooid, maar de verwerking door het besturingssysteem heeft uitzonderlijk lang geduurd (36 seconden). Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door beschadigde hardware. Neem contact op met de leverancier van uw hardware voor verdere hulp bij het vaststellen van de oorzaak van het probleem.
Helaas niet altijd gerelateerd aan cache, want het komt ook voor bij:
-C:\Users\jeroe\AppData\Local\Comms\UnistoreDB\USS.jtx
-C:\Windows\system32\SRU\SRUDB.dat
-C:\Users\jeroe\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\metastore\edb.log
Ik heb al het volgende geprobeerd: windows geheel opnieuw installeren & een nieuwe SSD HD kopen en windows opnieuw installeren. Maar daar lijkt het niet aan te liggen.
Wie heeft ideeën/tips? (voordat ik moederbord vervang als volgend probeersel...)