Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jornee
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 03-06-2020
Sinds een aantal maanden blijft een paar keer per dag mijn PC een seconde of 40 'hangen' als ik op internet zit. Zowel in Chrome, Firefox als IE/Edge. Tijdens het hangen blijft hij links onderin melden: 'Wachten op cache'. Alle andere programma's blijven daarbij ook hangen.

In het log kom ik daarbij altijd waarschuwing 508 tegen. Bijvoorbeeld deze:
Het schrijven naar bestand C:\Users\jeroe\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\WebCacheV01.jfm bij offset 8192 (0x0000000000002000) voor 8192 (0x00002000) bytes is voltooid, maar de verwerking door het besturingssysteem heeft uitzonderlijk lang geduurd (36 seconden). Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door beschadigde hardware. Neem contact op met de leverancier van uw hardware voor verdere hulp bij het vaststellen van de oorzaak van het probleem.

Helaas niet altijd gerelateerd aan cache, want het komt ook voor bij:
-C:\Users\jeroe\AppData\Local\Comms\UnistoreDB\USS.jtx
-C:\Windows\system32\SRU\SRUDB.dat
-C:\Users\jeroe\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\metastore\edb.log

Ik heb al het volgende geprobeerd: windows geheel opnieuw installeren & een nieuwe SSD HD kopen en windows opnieuw installeren. Maar daar lijkt het niet aan te liggen.

Wie heeft ideeën/tips? (voordat ik moederbord vervang als volgend probeersel...)

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Welke SSD gebruik je? Hoeveel vrije ruimte heb je daarop?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• jornee
Radeon R7.

Ik zie dat er trouwens ook andere vergelijkbare waarschuwingen met code 510 en 533 optreden, ook met de melding 'uitzonderlijk lang geduurd ' of 'aanvraag om te schrijven naar bestand xxx is niet voltooid voor 36 second(en).' Geldt bij dezelfde bestanden

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 16:27

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hûh? Is je SSD een Radeon R7?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• batjes
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 31-05 17:21
Kijk in je task manager of system oid gaar doet en een boel resources opvreet. Klinkt als een stervende HDD met bad sectors.

• Animalcommencal
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Gebruik Proccess Explorer om te kijken hoe en wat de meeste resources gebruikt.
https://docs.microsoft.co...ownloads/process-explorer

En anders kan je nog kijken naar je Performance Monitor.
https://www.digitalcitize...rking-performance-monitor

• jornee
https://1drv.ms/u/s!ApyLjsUjGTOGwibknHIgqalACasyik heb beide tools aangezet en net zolang in edge en chrome zitten wisselen van websites, tot er weer een 'freeze' optrad. Daarna meteen gekeken naar opvallende zaken in de statistieken die in de tools staan weergegeven. De broncontrole gaf daarbij vooral de lange responstijden aan bij het volgende, zie schermopname:

• Nuccie
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
Dus je hebt een nieuwe SSD gekocht, daar een nieuwe Windows installatie opgezet en nog steeds vastlopers door schrijven naar cache?
SATA kabel is misschien op zijn einde?

• jornee
klopt, allemaal gedaan en blijft die meldingen geven. Dus maar eerst een nieuwe SATA kabel proberen ipv geheel nieuw moederbord?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True