Toon posts:

xbox games kopen in store

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 15:00
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een xbox one gehaald, wilde een game (conker live and reloaded) kopen van de microsoft store op de xbox. Ik wilde geld overmaken via ideal, kan niet, heb ik een xbox gift kaart gehaald uit de winkel, ingewisseld en 10 euro tegoed op mijn account. Nu wil ik het spel kopen, kan dit nog steeds niet omdat ik schijnbaar geen geld kan uitgeven van mijn microsoft account?

Ik snap er niks meer van, bij playstation kan ik gewoon 10 euro op mijn account zetten via ideal en kan ik alles kopen op de store... hoe zit dit nu? heb ik 10 euro weggegooid?

Wat ik wil weten is; hoe kan ik in godsnaam geld op die xbox krijgen (er staat dat ik 10 euro heb, maar schijnbaar is dit niet goed genoeg)

Als iemand dit weet, dan wil ik dit graag weten.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Alle reacties

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:26

Umbrah

The Incredible MapMan

(jarig!)
Kijk eens op de site van Microsoft of je account wel goed bevestigd is, Microsoft is nogal beschermend naar minderjarigen toe. Tevens: wel de juiste account genomen? Microsoft Support is overigens ook best behulpzaam -- bel gewoon eens anders.

• Joeri.Bijlsma
Umbrah schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:17:
Kijk eens op de site van Microsoft of je account wel goed bevestigd is, Microsoft is nogal beschermend naar minderjarigen toe. Tevens: wel de juiste account genomen? Microsoft Support is overigens ook best behulpzaam -- bel gewoon eens anders.
Ik heb maar 1 account, deze heb ik al voor 10 jaar (gebruikte ik ook op de 360, noot wat digitaal gekocht though) dus een verkeerd account kan het niet zijn. Ik heb microsoft support geprobeerd, maar ik heb geen zin om 4 uur in de rij te staan voor 3 wachtenden voor mij (was gisteren het geval, heb et maar weg gedrukt).

Als ik naar de store via mn laptop dingen wil kopen moet ik een creditcard toevoegen als betaalmiddel, terwijl er gewoon 10 euro op mijn account staat. Ik snap er echt niks meer van, waarom moet dit zo ingewikkeld? >.>

Edit; ik heb net microsoft gebeld, en die hangen doodleuk op als ik moet wachten, "service" ten top. Ik merk het al, ik ben mn geld kwijt en word niet geholpen. Beetje jammer dit.

[Voor 9% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 03-10-2018 15:42]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je je regio's wel goed gematched? Staat je Xbox op US regio, kan je geen Euro's uitgeven, die staan in je EU regio.

Maar wat staat er aan saldo op https://account.microsoft.com/?
Vervolgens naar Betalen en factureren.
Daar zie je per regio hoeveel je hebt staan, dat zou je gewoon moeten kunnen gebruiken.

https://www.microsoft.com/nl-nl/store/b/gift-cards?rtc=1
Hier kan je gewoon gift-cards kopen en met ideal afrekenen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Joeri.Bijlsma
SinergyX schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:57:
Heb je je regio's wel goed gematched? Staat je Xbox op US regio, kan je geen Euro's uitgeven, die staan in je EU regio.

Maar wat staat er aan saldo op https://account.microsoft.com/?
Vervolgens naar Betalen en factureren.
Daar zie je per regio hoeveel je hebt staan, dat zou je gewoon moeten kunnen gebruiken.

https://www.microsoft.com/nl-nl/store/b/gift-cards?rtc=1
Hier kan je gewoon gift-cards kopen en met ideal afrekenen.
hier is een image van de link die je stuurde, lijkt mij dat ik gewoon 10 euro op mijn account heb:

https://imgur.com/c6rq6lL

Ik heb de giftcard uit de jumbo gehaald, dus leek het mij dat het wel goed zat.

Ik heb elders nog een bericht geplaatst op de microsoft forum en die vertellen mij dat ik het niet kan kopen omdat het een backwards compat game is en ik daar een credit card voor nodig heb... waarom zetten ze die game dan uberhaupt in de store? Misschien nog interessanter, hoe krijg ik mijn geld nu terug? (zal wel niet mogelijk zijn, dus weggegooid geld jammer genoeg)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oooh dat is een X360 game, had ik heel niet gezien.

Maar dat is inderdaad het geval (al bijna 2 jaar zo helaas), BC games kan je enkel via PayPal/creditcard afrekenen, ondanks gros buiten US die helemaal niet hebben. (ik dan wel maargoed).

Maar je kan je geld niet terug krijgen, redeemed is redeemed. Andere kant, het staat daar netjes, kan je altijd nog een keertje in de toekomst gebruiken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Joeri.Bijlsma
SinergyX schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:14:
Oooh dat is een X360 game, had ik heel niet gezien.

Maar dat is inderdaad het geval (al bijna 2 jaar zo helaas), BC games kan je enkel via PayPal/creditcard afrekenen, ondanks gros buiten US die helemaal niet hebben. (ik dan wel maargoed).

Maar je kan je geld niet terug krijgen, redeemed is redeemed. Andere kant, het staat daar netjes, kan je altijd nog een keertje in de toekomst gebruiken.
maar dat is het probleem, ik heb die xbox gehaald voor 1 game lol.
Nu heb ik er niks aan xD

kan ik die game ook niet kopen via de 360?
Die heb ik ook nog liggen namelijk :P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zou je kunnen proberen, maar via de website krijg ik ook geen optie tot tegoed-betaling, maar valt altijd te proberen :)

Anoniem: 562971

Ik heb iets gelijkwaardigs ..

8 December heb ik 25 Euro overgemaakt via iDeal naar mijn Microsoft (Xbox) account, maar nu bijna 2 weken later staan de 25 Euro nog steeds niet bijgeschreven.

Heb contact opgenomen met iDeal, en zij geven aan dat zij uitsluitend fungeren als tussenpersoon, en gaf mijn bank (ABN-Amro) aan dat de 25 Euro staat geregistreerd als 'verzonden' dus dan is het niet ergens blijven hangen.

Contact gezocht met Microsoft en 4 hele lange telefoontjes verder is mijn zaak sinds een dikke week onder behandeling en ligt het bij Microsoft Escalation team :? en krijg ik constant te horen dat ik 'geduld' moet hebben, maar mijn geduld is een keer op! Verder krijg ik nergens respons op hoe mijn zaak er nu voor staat!

Dit is al de tweede keer in korte tijd en ik ben het vertrouwen in MS helemaal kwijt, want wij doen met regelmaat iDeal aankopen voor Sony (PlayStation) en Apple (Apple TV) en dat gaat AL-TIJD(!!) goed.

Dit gaat anno 2018 toch nergens meer over...

Iemand nog belang bij een Xbox One X :P

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 562971 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:41:
Ik heb iets gelijkwaardigs ..

8 December heb ik 25 Euro overgemaakt via iDeal naar mijn Microsoft (Xbox) account, maar nu bijna 2 weken later staan de 25 Euro nog steeds niet bijgeschreven.

Heb contact opgenomen met iDeal, en zij geven aan dat zij uitsluitend fungeren als tussenpersoon, en gaf mijn bank (ABN-Amro) aan dat de 25 Euro staat geregistreerd als 'verzonden' dus dan is het niet ergens blijven hangen.

Contact gezocht met Microsoft en 4 hele lange telefoontjes verder is mijn zaak sinds een dikke week onder behandeling en ligt het bij Microsoft Escalation team :? en krijg ik constant te horen dat ik 'geduld' moet hebben, maar mijn geduld is een keer op! Verder krijg ik nergens respons op hoe mijn zaak er nu voor staat!
De enige partij die het voor je kan oplossen is Microsoft.
Dit is al de tweede keer in korte tijd en ik ben het vertrouwen in MS helemaal kwijt, want wij doen met regelmaat iDeal aankopen voor Sony (PlayStation) en Apple (Apple TV) en dat gaat AL-TIJD(!!) goed.

Dit gaat anno 2018 toch nergens meer over...
Waarom dan een aankoop doen als je geen vertrouwen hebt? :? Ja, het is vervelend als het mis gaat, maar niemand hier kan meekijken naar de situatie waarom het mis gaat en het oplossen. Dat kan alleen Microsoft. In die hoedanigheid is het ook gek dat je 'iDeal' gecontacteerd hebt; zij verzorgen enkel de - geautomatiseerde - overschrijving. Daarom kun je iDeal betalingen ook niet zo makkelijk laten storneren.

Waar staat of vraag ik dat een ander het voor mij oplost? Ik ga eerst alle financiële gangen na voor ik contact opneem met de instantie was het uiteindelijk terecht komt.

Ik vraag dus uitsluitend naar mensen met gelijkwaardige ervaringen.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-05 13:44
Anoniem: 562971 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:14:
Ik vraag dus uitsluitend naar mensen met gelijkwaardige ervaringen.
Je vraagt helemaal nergens in je post naar ervaringen? Wat je wel doet is even je ervaring droppen hier in een topic, zonder vraag dus, alsof je op een review site zit.
Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:22:
[...]

maar dat is het probleem, ik heb die xbox gehaald voor 1 game lol.
Nu heb ik er niks aan xD

kan ik die game ook niet kopen via de 360?
Die heb ik ook nog liggen namelijk :P
Jammer genoeg niet, je zal toch een Paypal account/Creditcard moeten koppelen. Paypal account is trouwens zo aangemaakt, gekoppeld en handig voor een hoop online aankopen (gratis retourzendingen).

Hopelijk kan je die 10 euro dan nog uitgeven aan een andere leuke game. :)

Panini schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:22:
[...]

Je vraagt helemaal nergens in je post naar ervaringen? Wat je wel doet is even je ervaring droppen hier in een topic, zonder vraag dus, alsof je op een review site zit.
klaar nu, en weer terug naar het onderwerp?

Snobistische en betweterige antwoorden, daar zit niemand op te wachten.

• Joeri.Bijlsma
Panini schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:22:
[...]

[...]

Jammer genoeg niet, je zal toch een Paypal account/Creditcard moeten koppelen. Paypal account is trouwens zo aangemaakt, gekoppeld en handig voor een hoop online aankopen (gratis retourzendingen).

Hopelijk kan je die 10 euro dan nog uitgeven aan een andere leuke game. :)
Ooh, mijn probleem was al opgelost.
Ik heb op mijn 360 de game kunnen kopen en via die manier op mn xbox one kunnen krijgen.
Schijnbaar kun je back compat games niet aanschaffen direct via de xbox one, maar wel via de 360 (xbox original games zoals conker)

Ik heb de games ondertussen gespeeld en de xbox is ook al de deur uit naar een mede tweaker :P

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:48
Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:43:
[...]

Ooh, mijn probleem was al opgelost.
Ik heb op mijn 360 de game kunnen kopen en via die manier op mn xbox one kunnen krijgen.
Schijnbaar kun je back compat games niet aanschaffen direct via de xbox one, maar wel via de 360 (xbox original games zoals conker)

Ik heb de games ondertussen gespeeld en de xbox is ook al de deur uit naar een mede tweaker :P
Je had het ook gewoon via je pc kunnen bestellen. ;)

https://www.microsoft.com...and-reloaded/bvfb8cbs75r6

• Joeri.Bijlsma
Dat ging dus niet, als ik dat deed liep de site vast.
Hij stuurt mij door naar een betaling middel en dat was OF creditcard, OF ideal.
Als ik dan met ideal wilde betalen ging de site niet verder, ik kreeg zeg maar niet de keuze om en bank te kiezen.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:48
Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:50:
[...]

Dat ging dus niet, als ik dat deed liep de site vast.
Hij stuurt mij door naar een betaling middel en dat was OF creditcard, OF ideal.
Als ik dan met ideal wilde betalen ging de site niet verder, ik kreeg zeg maar niet de keuze om en bank te kiezen.
Oké, vreemd gedaan van Microsoft.

• Joeri.Bijlsma
NotSoSteady schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:01:
[...]

Oké, vreemd gedaan van Microsoft.
Vond ik dus ook :P
Als ik conker dan via die site wilde betalen, MOEST ik een CC hebben volgens microsoft.
Daarom was het ook zo'n probleem voor mij.

Het werkt vast wel met games die officieel op de X-1 uitgekomen zijn, maar met back compat games doen ze lastig.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee