Wordpress website dupliceren mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1123405

Topicstarter
Hoi allemaal,

Bij ons bedrijf zijn we een nieuwe dienst gestart en hier maak ik nu een website (op een compleet nieuw domein) voor in wordpress. We willen eigenlijk dezelfde style/indeling als de hoofdwebsite maar dan uiteraard logo/kleuren/tekst aanpassen.

Is het mogelijk om de oude wordpress site compleet te dupliceren en zo ja, hoe? Zodat we bij de andere website alleen de foto's, tekst en huisstijl aan hoeven te passen ipv alles opnieuw opbouwen.

Thanks alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-04 09:27

samo

yo/wassup

heb je zelf al gekeken naar de mogelijkheden?

Afhankelijk van hoe handig je bent kan dit met de hand of met een van de talloze plugins.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-04 15:26
Zoek eens op exporteren/importeren. Hier zijn inderdaad talloze plugins voor te vinden waarmee je een complete Wordpress omgeving zo kan kopiëren naar een andere.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:56
1. Kopieer alle (web-)bestanden
2. Export/backup de Database
3. -> naar de nieuwe omgeving
4. Zet alle bestanden daar neer, uiteraard op de juiste plaats (de bestanden uit #1)
5. Importeer de DB
6. Pas de siteurl en home aan
7. Check de config + pas aan wat aangepast moet worden (o.a. de DB-settings)

Uiteraard zijn er idd ook plugins en tooltjes voor

[ Voor 12% gewijzigd door eric.1 op 03-10-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1123405

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, wist niet dat het zo 'eenvoudig' zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3bruary
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-03 21:41
Heb ik 2x moeten doen voor mijn eigen site. Eerste keer van development naar live server. En en 2de keer omdat ik moet upgraden naar een betere webhost.

Beide keren handmatig gedaan zoals eric.1 heeft beschreven. Om aan te vullen raad ik ook de plugin 'search & replace' aan om elke getypte url te vervangen door de nieuwe. Dan hoef je niet elke pagina in te duiken om dat handmatig aan te passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Makkelijkste is om de plugin "Duplicator" te gebruiken. Deze installeer je op de huidige website en maak je een backup. Je krijgt dan een Zip + een Installer.php welke je op de nieuwe host zet. Installer.php uitvoeren en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:28
Ja, een kind kan de was doen... Heb het al heel wat keren mogen doen, en het hoofdverhaal is eigenlijk zoals hier boven ook staat: [bestanden] + [databases] kopieren, en [database] aanpassen. En toch... Leuk al die verrassingen.

Is de nieuwe plek identiek? (Zelfde soort server, enzovoort)
Zo heb ik twee servers waarbij opeens een verschil in "volledig pad" ontstaat. De ene begint met /var/www/vhosts/, en de andere met /httpdocs/. En als bij de ene de "force https" in Plesk wordt geregeld, en de ander met een .htaccess...

Database aanpassen
Met een simpele "zoek en vervang" in het MySQL bestand kom je een heel eind. En het kan ook als SQL opdracht in PHPmyadmin: https://www.oudedomein.nl door https://www.nieuwedomein.nl vervangen. Maaarrr! Er zijn plugins met serialized data, en daarin kan zoeken en vervangen onherstelbare schade aanrichten. Er zijn hele goede php scripts om dit op te lossen, maar als je niet bedacht bent op dit soort feestjes.. Serialized data zou verboden moeten worden!

Andere bestanden aanpassen
Het feit dat jullie om de template willen kopieren suggeert dat dit maatwerk is. Anders zou je kaal kunnen beginnen, en dezelfde template kiezen. Bij maatwerk kom ik (te) vaak tegen dat er harde url's (dus incluus domein) in zowel de php als CSS bestanden zitten. Stomme zaken als achtergrondplaatjes, of een link naar home in een ingebakken footer. Mag niet, gebeurt vaak.

Gegevens specifiek per domein veranderen
Blijven de users identiek? Ook met hetzelfde wachtwoord? En zit er een code voor Google Analytics in? Of andere acounts? Die horen specifiek bij die eerste site... En moeten dus aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuidoL
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-10-2024
Anoniem: 1123405 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:48:
Hoi allemaal,

Bij ons bedrijf zijn we een nieuwe dienst gestart en hier maak ik nu een website (op een compleet nieuw domein) voor in wordpress. We willen eigenlijk dezelfde style/indeling als de hoofdwebsite maar dan uiteraard logo/kleuren/tekst aanpassen.

Is het mogelijk om de oude wordpress site compleet te dupliceren en zo ja, hoe? Zodat we bij de andere website alleen de foto's, tekst en huisstijl aan hoeven te passen ipv alles opnieuw opbouwen.

Thanks alvast!
Als het alleen gaat om dezelfde style/indeling, kun je dan niet gewoon hetzelfde thema (en/of child theme met custom CSS etc) en plugins installeren op de nieuwe site? Ik denk dat je dan sneller klaar bent dan wanneer je een volledige kloon maakt en daar vervolgens alles in aan moet passen.

Wil je toch een kloon maken, dan raad ik de plugin 'All-in-One WP Migration' aan, en de plugin 'Better Search Replace' om snel overal de URLs voor interne links en/of de bedrijfsnaam aan te passen. Toch zul je dan nog de meeste posts,pages, en media moeten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-04 09:16
Brummetje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:50:
Makkelijkste is om de plugin "Duplicator" te gebruiken.
Inderdaad. Makkelijker dan dit kan het eigenlijk niet meer.
Ideale plugin.

Als je verder geen plugin of thema gebruikt die hardcoded url's in de database zet, ben je in no-time klaar.
Pagina: 1