Toon posts:

Monitor met meest gebruiksvriendelijke OSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 17:56
Beste mede- tweakers,

Ik ben op zoek naar een monitor waarvan dagelijks de helderheid (en eventueel contrast) aangepast kan worden. De monitor wordt geplaats op een binnenvaartschip waarbij deze dus in de donkere uurtjes leesbaar moet zijn zonder de hele stuurhut te verlichten. De meeste schermen kunnen via een knoppen OSD aangepast worden, maar dit is veelste omslachtig en niet handig voor letterlijk dagelijks gebruikt.

Ik ben dus op zoek naar een hardwarematige of softwarematige oplossing waarbij je dit eenvoudig kan doen.

Wat betreft hardware heb ik 1 scherm gevonden die daaraan voldoet, maar belachelijk duur is:

AOC AGON AG271QX
Deze heeft een afstandbediening waarbij je presets kan kiezen.

Het moet de volgende specificaties hebben:

minimaal 1920x 1080 (full hd)
maximaal 53 cm breed en 37 cm hoog (komt niet heel krap)
Vesa standaard

Beste antwoord (via harydoo op 06-10-2018 13:55)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:57

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

https://www.eizo.com/prod...w_microsite/auto_ecoview/

Eizo heeft daar mooie oplossingen voor. Een zelf instelbare brightness sensor. Goedkoop is Eizo echter meestal niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder wel eens gehoord van software die op basis van het uur van de dag de helderheid aanpast? Installeren en gaan met die banaan?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kan je niet iets als FLux gebruiken? Volgens Brave_Sir_Robin in "[Windows 10] Hoe pas ik helderheid monitor aan?" is er een sneltoets voor helderheid.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• harydoo
Ik ken F lux inderdaad, maar die dimt niet genoeg. De backlight verlichting van de monitor genereerd teveel licht. Zelf al zou je het contract omdraaien (dus zwart thema bijv. in windows). Daarom is de helderheid van de monitor zelf het belangrijkste.

@br00ky ik heb het topic gelezen en geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn. Dit is toch een vrij creatieve vraag?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:54

br00ky

Moderator Harde Waren
harydoo schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:18:

@br00ky ik heb het topic gelezen en geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn. Dit is toch een vrij creatieve vraag?
Ja, er is ook weinig mis, alleen stond je topic verkeerd, want er zit ook een element met aankoopadvies in.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:19
op mijn monitor (oude samsung 2443) zit de helderheid onder een sneltoets (omhoog) op mijn monitor, denk dat er een hoop monitoren zijn die dat ook hebben, is dat een optie?

-specs-

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 17:19
Je vraag is er typisch eentje waarbij je moet gaan shoppen! Kijken welke merken je bevallen in de winkel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:57

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

https://www.eizo.com/prod...w_microsite/auto_ecoview/

Eizo heeft daar mooie oplossingen voor. Een zelf instelbare brightness sensor. Goedkoop is Eizo echter meestal niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• harydoo
@Rrob een knopje onder een monitor is nog te ingewikkeld. Moet in het donker ook makkelijk te bedienen zijn. En tegenwoordig hebben veel monitoren touch buttons, wat nog erger is.

@Tomino maar waar? Ik ken geen winkel die veel monitoren hebben opgesteld van veel merken. Zelfs Alternate heeft tegenwoordig maar weinig staan.

@Jeroenneman Dat ziet er wel goed uit! De prijs is ook een stuk goedkoper. Ik ga deze zeker meenemen in mijn overwegingen.

[Voor 16% gewijzigd door harydoo op 04-10-2018 10:45]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee