ne2000 kloon aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Topicstarter
Dat 3com905 kaartje ging echt niet en aangezien ik meer heb liggen heb ik maar een realtek 8019 geprobeerd met het volgende resultaat:

Ik heb met pnpdump >> /etc/isapnp.conf de isapnp.conf file aangepast en vervolgens zo verder bewerkt dat mijn kaart geen foutmeldingen meer geeft. Met:

isapnp /etc/isapnp.conf

En dan krijg ik bij het configureren van de interfaces dit:

SIOCSIFADDR: No such device
eth0: interface: No such device
SIOCSIFNETMASK: No such device
SIOCSIFBRDADDR: No such device

Wat kan daar nou aan de hand zijn?

Als ik ifconfig doe krijg ik alleen maar mijn loopback device te zien.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Als je nou eens niet die isapnp gaat gebruiken want het gebeurt zo vaak dat je die errors krijgt, je moet gewoon ffies handmatig aangeven dat hij een ne2000 module voor die kaart moet laden maar welke distro gebruik jij? Want als het redhat of SuSE is of Debian enz... dan kan je dat netjes allemaal instellen... bij redhat is het linuxconf bij suse is het YaST bij debian weet ik niet meer.... hopelijk helpt het wat.

-==CoolZero==-

Verwijderd

Dump isapnp, compile NE2000 support als module, en ga met modprobe spelen tot het werkt. Waarschijnlijk kun je gewoon de IO en IRQ die je met isapnp hebt gebruikt gebruiken.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Bij een ISA kaartje moet je de module 'ne' gebruiken... isapnptools heb je waarschijnlijk wel nodig (ik wel hier iig)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik gebruik gewoon debian dat vind ik het lekkerste systeem omdat alle config files op de plek staan waar ze horen te staan.

Maar bij debian zal dat wel netconf zijn. Ik weet het niet zeker.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Ik vindt die NE-2000 modules wel iets voor de faq. Hoevaak je wel niet de vraag tegen komt of linux ook een realtek kaartje onderstend!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nah, dat mogen de mensen zelf wel uitzoeken hoor :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 00:25 schreef Jotti het volgende:
Nah, dat mogen de mensen zelf wel uitzoeken hoor :)
Ja ja......

/me heeft het ook de hard-way geleerd.

Ik zat maar drivers voor de Realtek 8131 te installen, ervan uitgaande dat die mijn Realtek kaartje wel zouden pakken...

Hele dag aangekloot, zie ik ineens dat m'n Realtek8029 een NE2000 kloon is |:(

Hopsa, meebakken in de kernel die hap en het probleem was opgelost 8-)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja, je moet er gewoon eens goed over struikelen en dan vergeet je dat soort dingen nooiiiiiitttt meer :)

Vaag trouwens dat je een 3com kaart niet goed draaiende krijgt, weet je zeker dat ie het op een ander os/systeem wel doet :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1