Vraag

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:26
Hoi Allemaal,

Ik zag op internet een samsung galaxy note 9 voor 725 euro via Vianen Telecom.
Nou is die prijs 200 euro onder alle andere webwinkels en vroeg ik mij af hoe dit kan?

Er stond iets bij van een margefactuur regeling maar kan het dan ineens 200 euro goedkoper?
Er staat bij dat het een originele telefoon is die gesealed is.

Met vriendelijke groet,

Tim

Beste antwoord (via timetje100 op 04-10-2018 08:42)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
234FaTaLiTy schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:30:
Prijs is ex. btw, dat kun je zien als je hem in je winkelmandje hebt staan.
Dat zijn ze niet. Er staat wel een "Totaalbedrag (zonder BTW)". Dat is logisch, want BTW als gevolg van margeproducten wordt (met dit soort artikelen) volgens de globalisatiemethode verrekend door de verkopende partij met de Belastingdienst. Er staat dus geen BTW op de verstrekte factuur en dat hoort zo in het geval van margegoederen.

Alle reacties

• FirePuma142
  • Niet online
Dan heeft Vianen Telecom deze nieuwe toestellen ingekocht zonder BTW. Bij verkoop betalen ze alleen BTW over de winstmarge. Hoe ze aan de toestellen geraken is een grijs gebied en kan van alles zijn van BTW carrousel tot verpanding tot abonnementsfraude. Bij grotere aantallen is het over het algemeen wat schimmig.

• timetje100
FirePuma142 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:07:
Dan heeft Vianen Telecom deze nieuwe toestellen ingekocht zonder BTW. Bij verkoop betalen ze alleen BTW over de winstmarge. Hoe ze aan de toestellen geraken is een grijs gebied en kan van alles zijn van BTW carrousel tot verpanding tot abonnementsfraude. Bij grotere aantallen is het over het algemeen wat schimmig.
Bedankt voor je bericht! Las wel goede berichten over hun maar vond de prijs erg laag wat tot vraagtekens leid bij mij.
Maar het zijn dus in iedergeval wel goede toestellen.
Grote aantallen is het niet, volgens mij hebben ze maar stuk of 10 toestellen, waarvan er geen of weinig voorraad van is zag ik op de site.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:20
Prijzen zijn excl. BTW, die BTW moet jij als consument uiteraard gewoon betalen... en ze overtreden bij Vianen Telecom de wet als ze producten zonder BTW aan particulieren verkopen... ze overtreden zelfs al de wet als ze de prijzen niet inclusief BTW tonen aan particulieren.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 16:13

TheBorg

Resistance is futile.

FirePuma142 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:07:
Dan heeft Vianen Telecom deze nieuwe toestellen ingekocht zonder BTW.
Ik weet niet wat je bedoelt maar alle bedrijven kopen in zonder BTW.

De prijs op de website is wel excl. BTW. Er komt dus bij afrekenen nog 21% bij.

• FirePuma142
  • Niet online
MicGlou schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:19:
Prijzen zijn excl. BTW, die BTW moet jij als consument uiteraard gewoon betalen... en ze overtreden bij Vianen Telecom de wet als ze producten zonder BTW aan particulieren verkopen... ze overtreden zelfs al de wet als ze de prijzen niet inclusief BTW tonen aan particulieren.
https://www.belastingdien...rgeregeling/margeregeling

Wel BTW, maar anders berekend. Van overtredingen is geen sprake.

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:42
TheBorg schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:22:
[...]

De prijs op de website is wel excl. BTW. Er komt dus bij afrekenen nog 21% bij.
Probeer maar eens af te rekenen, dit is niet het geval. De prijs is inclusief BTW.

Play every day

• FirePuma142
  • Niet online
TheBorg schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:22:
[...]

Zeker niet. Ze betalen BTW die ze later mogen terugvorderen. Dat is wat anders dan inkopen zonder BTW.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:20
FirePuma142 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:23:
[...]

https://www.belastingdien...rgeregeling/margeregeling

Wel BTW, maar anders berekend. Van overtredingen is geen sprake.
Niet aan particulieren...

• FirePuma142
  • Niet online
Zeker wel aan particulieren. Waar haal je die wijsheid vandaan? Als voorbeeld: de hele zakelijk naar particulier tweedehands automarkt draait op de margeregeling.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45
2dehands is een andere zaak, dat zijn producten waar het BTW verhaal al eerder geregeld is geweest.

Maar als verkoop van nieuwe producten aan particulieren onder die regeling zou vallen, dan moeten alle andere verkopers toch onnozel zijn om die niet toe te passen? Waarom zou je je klanten 21 % op de volle prijs laten betalen als dat niet moet? Ik ben geen expert, dit lijkt me gewoon wat logisch denken.

• timetje100
Bob schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:40:
2dehands is een andere zaak, dat zijn producten waar het BTW verhaal al eerder geregeld is geweest.

Maar als verkoop van nieuwe producten aan particulieren onder die regeling zou vallen, dan moeten alle andere verkopers toch onnozel zijn om die niet toe te passen? Waarom zou je je klanten 21 % op de volle prijs laten betalen als dat niet moet? Ik ben geen expert, dit lijkt me gewoon wat logisch denken.
Volgens mij bestempelen ze het als tweedehands doordat ze het kopen van particulieren die hun telefoon bij een abonnementsverlenging krijgen

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit heeft niet zoveel met aankoopadvies te maken, maar past beter thuis in TPL, dus schopje die kant op.

• Mr Brightside
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-07-2019
Kunnen ze doen omdat hun dichter bij de inkoopprijs verkopen en minder marge maken dan Coolblue enz omdat het 1 mans shop is. Zie je hoeveel Coolblue en Bol verdienen aan 1 toestel!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 23:21
timetje100 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:03:
Hoi Allemaal,

Ik zag op internet een samsung galaxy note 9 voor 725 euro via Vianen Telecom.
Nou is die prijs 200 euro onder alle andere webwinkels en vroeg ik mij af hoe dit kan?

Er stond iets bij van een margefactuur regeling maar kan het dan ineens 200 euro goedkoper?
Er staat bij dat het een originele telefoon is die gesealed is.

Met vriendelijke groet,

Tim
Was dat deze?: https://www.vianentelecom...ps/64618025/Products/0095

Staat gewoon vermeld dat deze 999 euro kost.. misschien was het een foutje?

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Mr Brightside schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:21:
Kunnen ze doen omdat hun dichter bij de inkoopprijs verkopen en minder marge maken dan Coolblue enz omdat het 1 mans shop is. Zie je hoeveel Coolblue en Bol verdienen aan 1 toestel!
:+ :+ :+ :+

en dat geloof je zelf

• timetje100
dutchnltweaker schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

Was dat deze?: https://www.vianentelecom...ps/64618025/Products/0095

Staat gewoon vermeld dat deze 999 euro kost.. misschien was het een foutje?
Nee dat is de 512 gb versie. 128 gb versie is 725.

• Mr Brightside
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-07-2019
Hoe bedoel je?

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-04 04:01

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-04 15:35
Volgens hun eigen verklaring:

Marge Model (betekenis)

Marge toestellen zijn goedkoper dan de BTW toestellen. Hoe kan dit?

Marge telefoons zijn telefoons afkomstig van particulieren (welke al dan niet gratis is verkregen via bijvoorbeeld een abonnement ) welke zonder btw aan ons verkocht worden hierdoor kunnen wij geen btw terugvorderen. Wij kunnen deze telefoons met marge factuur aan consument aanbieden maar zonder 21% btw vermelding op factuur, hierdoor zijn marge toestellen dus een stuk voordeliger voor eindconsumenten!

Houdt hier als bedrijf dus rekening mee met de aanschaf van een marge product. Bedrijven kunnen het aankoopbedrag wel als kosten inboeken in hun boekhouding.

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online
234FaTaLiTy schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:30:
Dat zijn ze niet. Er staat wel een "Totaalbedrag (zonder BTW)". Dat is logisch, want BTW als gevolg van margeproducten wordt (met dit soort artikelen) volgens de globalisatiemethode verrekend door de verkopende partij met de Belastingdienst. Er staat dus geen BTW op de verstrekte factuur en dat hoort zo in het geval van margegoederen.

• gr8slayer
Ik ben benieuwd of je hem daadwerkelijk geleverd krijgt.

Play every day

• timetje100
gr8slayer schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:29:
Ik ben benieuwd of je hem daadwerkelijk geleverd krijgt.
Er zijn alleen maar goede reviews van. Ga het morgen ophalen

• gr8slayer
timetje100 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:52:
[...]

Er zijn alleen maar goede reviews van. Ga het morgen ophalen
Laat maar even weten, ik ben benieuwd

Play every day

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:19
Niks mis met Vianen telecom,zat mensen in me omgeving die daar hun nieuwe telefoon halen/verkopen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• timetje100
Gisteren in ontvangst genomen, niks mis mee.
Was bovendien een erg aardige kerel, kon op de een of andere manier niet pinnen met zijn apparaat.
Toen zijn we nog samen naar de Rabobank gereden om te pinnen:)

• gr8slayer
Ik ben zelf gisteren ook bij hem langsgereden. Erg aardige jongen en ik ben zeer blij met de note 9. Pinnen ging probleemloos.

Play every day

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-05 17:15
gr8slayer schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:08:
Ik ben zelf gisteren ook bij hem langsgereden. Erg aardige jongen en ik ben zeer blij met de note 9. Pinnen ging probleemloos.
timetje100 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:25:
Gisteren in ontvangst genomen, niks mis mee.
Was bovendien een erg aardige kerel, kon op de een of andere manier niet pinnen met zijn apparaat.
Toen zijn we nog samen naar de Rabobank gereden om te pinnen:)
Was de verpakking geseald?

• gr8slayer
Jackssonss schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:14:
[...]

[...]

Ja

Play every day

• timetje100
Jackssonss schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:14:
[...]

[...]

Jazeker

• TomvdG
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-05 12:34
Betreft dit Vianen telecom, gelegen aan de Sweder van Boesichemstraat 11 CN Vianen?
Is gewoon een woonhuis?

• timetje100
TomvdG schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:31:
Betreft dit Vianen telecom, gelegen aan de Sweder van Boesichemstraat 11 CN Vianen?
Is gewoon een woonhuis?
klopt

• TomvdG
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-05 12:34
Ok thanks. Gewoon een legitiem bedrijfje dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koekoekske
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-06-2020
Na het lezen van al jullie reacties hier, heb ik de koe bij de horens gepakt en een s20+ besteld, 200€ goedkoper dan in de winkels hier in België. Ik heb een verzegelde doos ontvangen, AKG oortjes, 25W oplader, 2 jaar garantie. 1 nadeel: je kan niet betalen met mastercard. Maar ze verzenden wel aangetekend en verzekerd voor een vaste kost van 10€ terwijl ' ik heb het opgezocht, vanuit België, dit normaal 15€ kost. Dus je zou kunnen zeggen dat je goed bediend bent. En dat is zo, ook. Via FB messenger zijn ze te vinden, en reageren binnen 1u op je berichten. Supervriendelijk, vlot. Echt, ik zat er een beetje mee in, maar is helemaal niet nodig. Ze zijn echt te vertrouwen. Ik bestel voortaan bij hen. Zelfde service als in een gewone winkel maar dan 200 à 250€ goedkoper, verzegelde dozen. PS: imei gecheckt en klopt als een bus. _/-\o_ Wat de hoeveelheid van beschikbare toestellen betreft: heel simpel. Als hij op hun site staat, kan je hem kopen. Ik heb na mijn bestelling nog eens gekeken en hij was weg uit het lijstje. Er stond er maar 1. Volgens mij hebben ze dus weinig toestellen op voorraad tot die terug binnen zijn.

[Voor 14% gewijzigd door Koekoekske op 05-06-2020 07:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Deurstopper

Steam/Epic: Deurstopper

Prima winkel, heb daar ook meerdere malen een Samsung gekocht. Prijzen schelen redelijk t.o.v. de andere aanbieders. Doosjes gewoon dicht, gesealed en discreet verpakt.

Stadia: NoNumbersNeeded

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:41
Jaren geleden ook daar een toestel gekocht. Toen opgehaald omdat ik het niet zeker wist. Daarna een toestel op laten sturen. Beide toestellen waren gesealed.

Oeps, die kick zag ik niet ;)

[Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 06-06-2020 21:09]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee