Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cloud Backup gezocht voor Windows 7 voor max ca. 500gb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• onnaj
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-06 14:02
Kan iemand me een tip geven voor een goede en tevens goed beveiligde cloud dienst voor onze Windows 7 pc binnen het bedrijf? Wat ie in ieder geval verder dient te ondersteunen is incremental backup voor Windows 7 mappen.

Ik zat zelf bijvoorbeeld te denken aan Hubic en dan de 10 TB variant. Ik zie dat deze ook Data Redundancy ondersteund, wat natuurlijk ook wel zo prettig is. Verder heeft deze (goede) beveiliging.

Het voornaamste waarvoor hij gebruikt gaat worden is gewoon backuppen van bestanden. Maar Wat ik me wel afvraag bij zo'n online clouddienst is, dat wanneer ik bijvoorbeeld bestanden online verwijder en een dag later de Windows pc aanzet of hij dan ook de bestanden verwijdert op de pc of dat deze daar dan blijven staan? Dit zal niet vaak voorkomen maar vraag het me gewoon af.

[Voor 11% gewijzigd door onnaj op 03-10-2018 10:30]

Alle reacties

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Als het een backup is, moet het niet verwijderd worden.
Vaak wordt een online dienst ( onedrive, google drive, dropbox ) als backup gezien, maar dat is niet de definitie, dat zijn synchronisatie-diensten

Je kan bij AWS of anders via https://www.backupvergelijker.nl/ kijken

Het beste is een dienst die niet één op één verbinding houdt ( zoals voornoemde ) maar één waar je periodiek actief ( al dan niet automatisch ) naartoe stuurt.
( ftp oid )

• onnaj
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-06 14:02
FreshMaker schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:30:
Als het een backup is, moet het niet verwijderd worden.
Vaak wordt een online dienst ( onedrive, google drive, dropbox ) als backup gezien, maar dat is niet de definitie, dat zijn synchronisatie-diensten

Je kan bij AWS of anders via https://www.backupvergelijker.nl/ kijken

Het beste is een dienst die niet één op één verbinding houdt ( zoals voornoemde ) maar één waar je periodiek actief ( al dan niet automatisch ) naartoe stuurt.
( ftp oid )
Thanks! Hubit is dus eigenlijk ook gewoon een synchronisatiedienst als ik het goed begrijp dan?

Alleen de hoofd PC staat 's nachts vaak niet aan, dus in dat geval zou een 1-op-1 verbinding wel beter zijn lijkt me toch? De internetsnelheden zijn hier goed in ieder geval, iets van 80Mbit down als up, dus bandbreedte genoeg.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
één op één is het geen backup
Als er iets ( negatief ) veranderd op de host ( je gooit een belangrijke map weg ) is het ook op de backuplocatie verdwenen.
Dan is het te hopen dat er versioning of een 'prullenbak' online beschikbaar is.

Dan kan je beter dagelijks een HDD aansluiten, de backup draaien, en weer afkoppelen.
( en nog beter, oneven dagen andere HDDs )

• iRinze
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:18
Kijk eens naar Backblaze :-) persoonlijk hele goede ervaringen mee.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True