Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kingston SSD SV 300 met Raid info

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• benniep
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-04 16:49
Ik heb op Tweakers een ssd van 60 GB Kingston SV 300 overgenomen.
Deze heeft hoogstwaarschijnlijk in een raid opstelling gedraaid want bij apparaatbeheer staat Intelraid als disknaam.
Hwinfo geeft na uitklappen intelraid wel de juiste naam van de disk weer.
Ik beschik niet over een moederbord met raid functie.
Heeft iemand een idee hoe ik dit verwijderen kan?
Ik kan de disk nu niet optimaliseren.
Windows meldt dat dit niet beschikbaar is
...

Windows 10 64bit
...
Ik heb het met de kingston tool geprobeerd, echter deze ziet de schijf niet.
...

Alle reacties

• Cpt.Morgan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-06 23:25
In Windows disk manager de bestaande RAID partitie op de disk weggooien en een nieuwe NTFS partitie maken?

Zie bijv. hier voor instructies: http://www.windows10compa...-partition-in-windows-10/

[Voor 37% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-10-2018 10:54]

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/005929en

diskpart is je beste vriend.

Let op dat je de juiste disk selecteert.

• benniep
Zowel diskmanager uitgevoerd volgens instructies als dispart...echter er blijft Intel raid volume 1 staan ipv Kingston v300.

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
“clean” uitgevoerd in diskpart?

specs

• benniep
Zowel Clean als repair..geen resultaat..in het bios staat gewoon Kingston V300

[Voor 33% gewijzigd door benniep op 03-10-2018 11:30]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-06 23:25
benniep schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:21:
Zowel diskmanager uitgevoerd volgens instructies als dispart...echter er blijft Intel raid volume 1 staan ipv Kingston v300.
Kun je iets meer uitleg geven over wat er dan gebeurd.... Wat lukt er wel, wat lukt er niet? Zie je de disk wel/niet in disk manager? Staat er een partitie op of niet? Kun je die partitie weggooien of niet? Kun je een nieuwe partitie maken of niet?

Alleen zeggen "dat het niet werkt" is niet zo informatief...

Of post anders een screenshots van device manager / diskmanager /diskpart, zodat we kunnen zien wat jij ziet.

[Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-10-2018 11:43]

• benniep
Alles lukt gewoon zonder foutmeldingen..echter na het aanmaken van de schijf blijft het dood leuk intel raidvolume 1 geven bij apparaatbeheer..en bij optimalisatie geeft het de melding..niet beschikbaar.

Op youtube stond een instructie om het met RST van intel te verwijderen..bij de installatie hiervan geeft het de melding.."Niet beschikbaar voor dit platform" terwijl ik gewoon de versie windows 10 64bit selecteer.

[Voor 52% gewijzigd door benniep op 03-10-2018 11:53]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:27
Heb je geprobeerd om de ssd vanuit een Windows 10 opstart USB te formatteren?

De ssd mag je wel bijna gratis gehad hebben. Voor nog geen €25 koop je tegenwoordig een nieuwe 120GB ssd en voor nog geen €40 het dubbele.

• benniep
Ja...dat is het eerste wat ik geprobeerd heb....MINI Tool partion wizard heeft het probleem opgelost..Door eerst de schijf te "Wipen"en daarna rebuild MBR..Toen kwam de juiste naam in windows en kon de schijf getrimd worden.

[Voor 62% gewijzigd door benniep op 03-10-2018 12:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:14
Heb ook zoiets gehad met een opstartbare Windows installatie USB stick, die ik wilde maken met Rufus met een GPT partitie i.p.v. MBR (geen idee waarom, ik dacht kijken wat er gebeurt) maar op e.o.a. mislukte dat en dat ding werd opeens 30PB en was onbenaderbaar. Heb het toen met EaseUS Partition Master Pro opgelost. Is een soortgelijk programma. Echt ideaal! Je kan er alles mee. _/-\o_
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True