Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

memory usage loopt vol bij file transfer en loopt niet terug

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• djanssen25
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 02-02 10:01
Mijn vraag
Ik heb gisteren geconstateerd dat wanneer ik bestanden naar mijn NAS verplaats, mijn gehele RAM geheugen volloopt (32gb) tot 100% en vervolgens de PC onbruikbaar is. Wanneer de file transfer voltooid is zakt het memory gebruik ook niet meer. Dus bij een volgende transfer loopt hij nog verder op, totdat de 100% uiteindelijk bereikt wordt. Iemand een idee waar dit door kan komen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Samsung 850 PRO MZ-7KE512BW - Solid state drive
Fractal Design Define R5 - Window
Intel Core i7-6700K / 4 GHz - 8 MB cache
ASUS MAXIMUS VIII RANGER - Moederbord

Corsair Vengeance LPX - DDR4
32 GB : 2 x 16 GB - DIMM 288-PIN - 2400 MHz / PC4-19200 - CL14 - 1.2 V - niet-gebufferd

Scythe Fuma - Koeler voor processor
Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming Premium Pack - Grafische kaart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wanneer ik een file copy/cut paste naar een externe disk of andere partitie/schijf zie ik wel het memory gebruik oplopen, maar na voltooiing loopt hij ook weer terug naar normaal (rond de 9%). Ik overweeg een schone installatie, maar vraag me af of dat zal helpen.

Alle reacties

• Falcoo
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-06 17:40
Misschien heb je hier wat aan: https://social.technet.mi...-to-a-network-shared-disk (Wel een oud topic, maar het beschrijft wel dezelfde symptomen die jij hebt)

Heb je toevallig McAfee?

• djanssen25
nop, panda dome. in dat topic vind ik niet echt een oplossing trouwens ;(

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11:22
Geldt dit voor grote en kleine bestanden?
Gebeurt het ook als je bestanden download van je NAS?
Kan je in Taakbeheer zien welk programma het geheugen gebruikt?

• djanssen25
De grote van het bestand maakt niet uit. De overdracht is simpelweg sneller klaar waardoor de memory usage minder toeneemt, maar hij neemt wel toe en daarna ook niet meer af. Dus veel kleine bestanden hebben uiteindelijk hetzelfde resultaat. De richting (van/naar) de NAS heeft als enige verschil dat van de NAS naar de PC een langzamere stijging veroorzaakt, maar ook dan neemt hij daarna niet meer af. In taakbeheer zie ik geen toepassing die dit zou veroorzaken. Sterker nog, als mijn usage bijvoorbeeld 30% bereikt, wat gelijk zou zijn aan zo'n 10gb ram gebruik, kom ik daar lang niet aan door de weergegeven aantallen op te tellen...

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06-06 11:04
Misschien standaard antwoord, maar heb je alle laatste updates van Windows en Drivers van je hardware geïnstalleerd?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• djanssen25
Ik heb een scan met driver updaters gedaan en vervolgens zelf alle relevante drivers van de asus website gehaald. Windows is volledig up to date. Zonder resultaat helaas..

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Welk process of programma gebruikt al het geheugen volgens Taakbeheer?

Woont in Helsinki

• djanssen25
zie mijn een na laatste antwoord

"In taakbeheer zie ik geen toepassing die dit zou veroorzaken. Sterker nog, als mijn usage bijvoorbeeld 30% bereikt, wat gelijk zou zijn aan zo'n 10gb ram gebruik, kom ik daar lang niet aan door de weergegeven aantallen op te tellen..."

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Toevallig een KILLER nic op dat Maximus board?

https://answers.microsoft...-8ea1-c2ee60361088?auth=1

Woont in Helsinki

• djanssen25
nop

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06-06 11:04
Heb je ook Samsung Magician geinstalleerd en Overprovisioning toegepast?
Hoeveel schijfruimte heb je nog vrij op je SSD?
Heb je toevallig ook RapidMode aan staan? Zo ja, zet deze eens uit, zo nee, zet deze eens aan.
Heb je de laatste firmware van je SSD erop?

[Voor 9% gewijzigd door Wylana op 05-10-2018 14:39]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• djanssen25
Hallo allemaal,

Even stil geweest. Druk enzo..

Ondertussen heb ik alles geprobeerd. Magician geïnstalleerd. Overprovisioning aangezet. Geen resultaat. Rapidmode aan/uit. Geen resultaat. Alle firmware vernieuwd. Geen resultaat. Alle drivers op mn pc vernieuwd.. geen resultaat :(

Ik heb nog wat extra testen gedaan door ook bestanden te verplaatsen tussen allerlei verschillende partities (op verschillende SSD, er zit 2x500gb en 1x1tb in), maar het resultaat is hetzelfde. Dus niet alleen overschrijven naar de NAS, maar ook op de PC zelf. Ik heb overigens ook mn NAS naar het nieuwste OS(DSM)geupdate... geen resultaat.

Nog ideeën iemand?

• coolbvrobin
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 03-12-2020
Raar probleem, windows al opnieuw geïnstalleerd?

[Voor 3% gewijzigd door coolbvrobin op 15-10-2018 16:07]

• djanssen25
Nee nog niet, wilde ik eigenlijk als noodmiddel bewaren gezien de tijd die het kost om alles weer opnieuw te installeren e.d. Vooral omdat het onzeker is of dat de oplossing gaat bieden. Dus ik wilde eigenlijk eerst alle andere ideeën afwerken, maar het lijkt alsof dat dat het geval is ondertussen.

• BernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:11
Kan het de window searchindexer zijn? Bij verplaatsen/kopieren zal deze misschien de nieuwe bestanden proberen te indexeren.
Dit kun je eens testen door deze uit te zetten in je services "Windows Search"

//EDIT: Daarbij zie je standaard ook niet elk proces in je taakbeheer, wil je ook je systeemprocessen zien moet je iets aanvinken geloof ik. Ik weet niet exact wat, want ik heb geen windows :)

[Voor 35% gewijzigd door BernardV op 17-10-2018 11:02]

• Maykel_Melis
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 06-06 15:48
Misschien kun je eens kijken bij resource manager/monitor.
Cortana > Resource zou deze naar voren moeten brengen.
Daar kun je kijken waar het geheugen blijft.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft al lang niets meer met hardware te maken, zo dat al het geval was. Je RAM is hardware, maar hoe het gebruikt wordt is taak van je besturingssysteem. Jij gebruikt een client versie van Windows, dus hoort deze vraag in Windows Clients.

Move PMG -> WC

Soittakaa Paranoid!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Brahiewahiewa

boelkloedig

Taskmanager | Performance | Memory
Kun je dat schermpje eens posten? Liefst meerdere, steeds na het kopiëren van een aantal files

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• djanssen25
sorry dat het hier even stil is, maar er zijn wat nieuwe problemen met de NAS ontstaan.. die dien ik eerst op te lossen alvorens ik hier mee verder kan.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True