Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Rare screen distortion bij nieuwe pc, wat kan dit zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ziffley
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22-04-2020
Hoi! :)

Ik heb een nieuwe pc gekocht (in onderdelen) met de volgende specs:

Ryzen 2600X
MSI B450 Gaming Plus
Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Geforce 1070 Ti Windforce 8GB
Samsung 970 EVO 500GB M.2

Ook heb ik nog 1 500GB sata ssd en een sata hdd en mijn oude voeding (Corsair CS550M) hergebruikt, die heb ik pas een half jaar geleden gekocht dus ik dacht die zal nog wel goed genoeg zijn.

Nu is het probleem dat 7/10 keer als ik mijn pc opstart mijn beeld distorted is zoals te zien op de volgende foto, dit gebeurd alleen met displayport lijkt wel, heb er nog geen last van gehad met hdmi:
https://imgur.com/a/JrIf53V

Ik heb al een ander scherm geprobeerd, een andere DP -> VGA kabel (mijn huidige scherm is oud, staat ook op de planning om vervangen te worden), een andere videokaart erin gezet, een ander moederbord (zelfde model) erin gezet maar al die dingen helpen niet dus ik zou ondertussen niet meer weten wat het kan zijn.. Het probleem is trouwens al vanaf het moment dat ik een post krijg, dus niet pas vanaf windows is opgestart..

Iemand hier misschien een idee wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt :D

Alle reacties

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:50
Je monitor heeft alleen vga? En je zet het digitale dp signaal om naar analoog vga? Dan heb je vaak zulk geneuzel, helemaal als je geen dure converteren hebt.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Ziffley
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22-04-2020
Inderdaad ik zet dat om voor nu omdat mijn monitor oud is, die word eind deze maand waarschijnlijk vervangen.

https://azerty.nl/product...2Smw1yEAQYCyABEgIEjfD_BwE

die heb ik 2, bij beide doet hij hetzelfde en nooit eerder met mijn oude videokaart (GTX1060) heb ik daar last van gehad, zou die 1060 daar misschien minder gevoelig voor zijn of kan dat niet?

[Voor 14% gewijzigd door Ziffley op 03-10-2018 07:43]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True