Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Standaard te weinig stroomkabels bij gpu?

Pagina: 1
Acties:

• CitizenBane
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 24-02 11:46
Hallo,

Is het een bekend gegeven dat fabrikanten tegenwoordig expres te weinig stroomkabels bij videokaarten doen, of mis ik iets?

Ik had ooit een 770 van MSI. Daar zaten er nog gewoon twee bij. In 2015 kocht ik een 980, ook van MSI. Daar zat er maar eentje bij. Dat was niet genoeg, dus gebruikte ik één van de kabels van de 770. (Die ik daardoor te incompleet achtte om nog tweedehands te verkopen.)

Nu heb ik net een Gigabyte Aorus 1080 ti gekocht en daar zat alleen een gesplitte kabel bij: twee 8-pins connectors voor in de kaart, naar één 8-pins connector om aan mijn psu-kabel te koppelen (die met een enkele 6-pins connector mijn psu in gaat).

Toen ik de kaart daarmee aansloot en vervolgens mijn pc aanzette, kreeg ik de melding "please connect power cable(s) to this graphics card". Ik heb toen de gesplitte kabel vervangen door de twee enkele kabels van mijn 980, en nu doet 'ie het gewoon.

Maar mijn 980 is nu dus weer incompleet!

Heb ik gewoon twee keer pech gehad dat er niet genoeg kabels mee werden geleverd, of is dit normaal? Of heb ik misschien iets fout gedaan bij het aansluiten van mijn kaart?

Acties:
  • +10Henk 'm!

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Er horen helemaal geen stroomkabels bij een videokaart. Deze horen rechtstreeks vanuit je voeding te komen in de juiste aantallen. Die verloopjes zijn een ‘noodoplossing’. Als je voeding niet de juiste aansluitingen heeft dan is deze eigenlijk niet geschikt.

Ben overigens wel benieuwd wat voor voeding jij gebruikt om een 1080ti mee te voeden dat ie geen 2x 8pin aansluitingen heeft :) Een beetje fatsoenlijke voeding van 600w+ heeft dat toch wel.

[Voor 26% gewijzigd door spone op 02-10-2018 23:32]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Bij je voeding komen genoeg kabels. indien je modulaie voeding hebt, ben je er wat kwijtgeraakt den ik. Dus zorg voor een goede voeding, en je bent voorzien.
Ik zou geen kabels van andere gebruiken of verlopen kopen en dat gedoe.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CitizenBane
:o Haha, wow. Ik was er altijd blind vanuit gegaan dat die ertussen hoorden, omdat ik er dus bij mijn 770 wel twee had. Daarna nooit meer aan getwijfeld.

Dank voor de reacties! Zo leer je nog eens wat. :)

Verklaart trouwens ook meteen waar die losse 2-pinsstukjes voor zijn van de psu-kabels die ik in de verloopstukjes had gestoken. _O-

Ik heb een 550-watt voeding van Seasonic (80 Plus Gold). Ik lees net op de doos van de kaart idd dat 'ie minimaal 600 nodig heeft. :$ Terwijl ik al mijn onderdelen had ingevuld op PCPartPicker en daaruit bleek dat 550 ruim voldoende zou moeten zijn.

Nou ja, dan weet ik dus in ieder geval alvast waar het aan ligt als mijn PC het opeens niet meer doet.

Maakt het nog uit dat ik de boel niet aan het overklokken ben?

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die molex naar PCI-E kabels gebruiken is gewoon vragen om problemen...
Ik zeg good riddance. Als je de aansluitingen niet op je voeding hebt zitten, dan is je voeding niet goed genoeg voor die videokaart en dan koop je maar een betere. Zelfs als je voeding wel de kabels heeft, dan kan die alsnog niet goed genoeg zijn. Laat de Seasonic Focus Plus 550 Gold hier nu het perfecte voorbeeld van zijn...

Met die voeding wil je niet over de 225W gaan op de PCI-E kabel. Dat doe je dus wel met een GTX1080Tl. Vervang die voeding dus voor pricewatch: Corsair RM650x (2018) nu je deze nog net wat goedkoper kan krijgen. Niet alleen een betere voeding, maar komt ook met twee losse kabels waardoor je goed zit. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• CitizenBane
Die heb ik niet, ik heb de G-series. En kabels heb ik dus blijkbaar genoeg. Had alleen niet door dat die verloopstukjes overbodig waren. 8)7

Maar is het erg - voor iets anders dan de voeding - als de voeding het niet aan kan? Als het 'm te veel wordt, gaat 'ie kapot en kan ik dan alsnog een nieuwe kopen, toch?

Waarom is de Corsair "nu nog" goedkoper? Staat er iets te gebeuren?

• Rifleshader
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:05
CitizenBane schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 00:14:
Maar is het erg - voor iets anders dan de voeding - als de voeding het niet aan kan? Als het 'm te veel wordt, gaat 'ie kapot en kan ik dan alsnog een nieuwe kopen, toch?
Nou als de voeding 'kapot gaat' en er komt bijvoorbeeld netspanning op de andere componenten (in het ergste geval) in je PC te staan dan kan je alles vervangen. Een goede voeding moet hiervoor beschermd zijn maar het risico wil je gewoon niet lopen.

Wat de voeding betreft is naar mijn weten die serie prima, heb er zelf ook een in mijn systeem draaien, nadat ik tot 2 maal toe een cooler master voeding heb moeten zien sneuvelen en deze ter vervanging kreeg waarna ik geen problemen meer gehad heb (terwijl mijn systeem een 290X en 6700k had zitten die wel vermogen nodig hadden).

Daarbij is 550W niet aan de hoge kant maar zou prima moeten zijn voor een systeem met een 1080Ti. Videokaart die 300W trekt en een CPU die 150W max trekt en je zit nog steeds met 100W speling voor de rest van het systeem (dit zijn ruime schattingen).

Maar zoals aangegeven door anderen in dit topic, zorg ervoor dat je gewoon de kabels van de voeding gebruikt, hierdoor kan het vermogen worden verdeeld over meerdere kabels vanaf de voeding waardoor deze minder heet worden (is beter voor verbruik en levensduur van de kabels en voeding).

• CitizenBane
Ja toch? Ik had eerst ook een ander merk die er behoorlijk snel aan ging, waarna ik na wat beter onderzoek (en advies inwinnen) deze kocht.

Als het goed is kost mijn systeem:

95 (i7-8700k - niet overclocked)
+
10 (Scythe Mugen 5 PCGH)
+
70 (Gigabyte Aorus Gaming K3 moederbord)
+
14 (Team Vulcan 16GB DDR4)
+
250 (Gigabyte Aorus GTX 1080 ti - ook niet overclocked)
=
439 watt

Ik ga inderdaad die kabels even rechtstreeks op de gpu aansluiten en dan vind ik het verder wel prima.

Dank voor de adviezen!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:34
Die berekening klopt, maar zo werkt het helaas niet helemaal met voedingen. Een 600 watt kan op bepaalde vlakken tekort komen om je 450 watt systeem te voeden. Een videokaart trekt veel over 1 Voedingsrail en die kan op een voeding te matig zijn voor hetgeen er gevraagd wordt.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Het 225w advies voor een enkele PCI-e kabel met 2 connectors deed Seasonic ook al ten tijde van de G-series. Dus ook met de Seasonic G-series 550w is het niet aan te raden om deze te gebruiken icm een GTX 1080 Ti.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@CitizenBane De fabrikant van de videokaart kan niet weten welk systeem jij gebruikt. Dat is dus globaal advies.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Twam
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Volgens de pricewatch is die voeding trouwens single rail he, dus dan gaat dat verhaal over die beperkte voedingsrails niet helemaal op. Met een enkele 45A rail zou het in theorie wel moeten kunnen, zolang de kabels dik genoeg zijn (en dus niet te warm worden bij gebruik). Informatie over de AWG-waarde van de gebruikte kabels kan ik zo snel niet vinden, alleen.

Officiële standpunt: altijd het beste om advies van de producenten te volgen, juist voor dingen die je aan het stopcontact hangt. Het zou tamelijk zonde zijn als je je luxe computer per ongeluk tot puur decoratieve functie reduceert, als dat voor 60-70 euro te vermijden is (netto minder, als je die Seasonic op de Vraag & Aanbod gooit).

spoiler: title
Onofficieel en zonder enige vorm van garantie: zelf zou ik het misschien wel aandurven, in dit geval, juist vanwege die single rail. Gewoon aansluiten, met kast open Furmark draaien en voelen of kabels en connectors niet te warm worden... Al zou ik misschien eens kijken of die kaart wat te undervolten valt. Mijn videokaart gebruikte na undervolt 20% minder stroom en werd stukje stiller, zonder prestaties in te leveren. Dan zou je plotseling keurig op die 225 W zitten, ook.

Maar: bij twijfel beter van niet als het niet hoeft, en gemoedsrust is ook gerust wat waard, hoor. Het zijn net even te grote bedragen om te rekenen op marges in het ontwerp.

• SpazzII
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06-06 08:50
Jouw PSU is Gold certified. Dat betekent dat ie bij volle belasting 87% efficient is en er maar 478W overblijft. @CaptainPanda: Verhip, je hebt gelijk!

De keren dat alle onderdelen maximale stroom vragen lijken me zeer beperkt, maar daar wil je in je berekening eigenlijk wel van uit gaan. Je bent trouwens je harde schijven en eventuele case fans vergeten in je berekening.

[Voor 6% gewijzigd door SpazzII op 03-10-2018 18:10]

• CaptainPanda
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:36
SpazzII schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:00:
Jouw PSU is Gold certified. Dat betekent dat ie bij volle belasting 87% efficient is en er maar 478W overblijft.
Nee, dat betekent dat de voeding nog steeds 600 W aan de componenten kan leveren, maar ongeveer 600/0.87 = 690 W bij het stopcontact dissipeert.

• CitizenBane
Weer een hoop nieuwe input, nogmaals dank daarvoor!

Wat betreft:
Uszka schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 07:25:
Het 225w advies voor een enkele PCI-e kabel met 2 connectors deed Seasonic ook al ten tijde van de G-series. Dus ook met de Seasonic G-series 550w is het niet aan te raden om deze te gebruiken icm een GTX 1080 Ti.
Ik gebruik er twee PCI-e kabels voor, zowel aan de kant van mijn voeding als aan de kant van de videokaart. Plus dat het dus een single 45A rail voeding is (wat een belangrijk verschil is, als ik @Twam mag geloven :)). Gaat de waarschuwing dan niet op, @Uszka?

Maar het belangrijkst is denk ik dit:
SpazzII schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:00
Je bent trouwens je harde schijven en eventuele case fans vergeten in je berekening.
:X Oef, je hebt gelijk, @SpazzII. Ik dacht dat die onderdelen verwaarloosbaar waren, maar na een herinventarisatie kom ik nu uit op 509 watt (voor de geïnteresseerden: https://pcpartpicker.com/list/pHzWyX). Dat komt toch al een stuk dichter in de buurt van de grens.

@Twam Undervolten en Furmark zijn beide mijn 'nieuw geleerde woorden van de dag', dus denk dat ik me daar inderdaad beter nog maar even niet aan kan wagen. :')

Rest dus de conclusie dat ik er misschien toch maar aan moet geloven. Ik vind het wel jammer om van merk te switchen, want heb ondertussen een behoorlijk vertrouwen opgebouwd in Seasonic.

Is iedereen het erover eens dat de Corsair RM650x (2018) de beste keus is voor onder de 100 (en liefst onder de 80) euro?

En wederom @Twam: denk je echt dat mijn Seasonic nog wat op kan leveren op Vraag & Aanbod? Hij is inmiddels ook alweer vier jaar oud.

[Voor 19% gewijzigd door CitizenBane op 03-10-2018 23:17]

• Twam
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Voor wat achtergronden, termen en algemeen advies kan ik dit topic aanraden: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

De beginpost wordt tamelijk regelmatig bijgewerkt en als je naar specifieke modellen zoekt, vind je vaak wel interessante info. Vooral @-The_Mask- heeft hier vaak zinnige dingen over te zeggen.

Wat betreft je huidige Seasonic, als je kijkt wat kwalitatieve nieuwe voedingen doen en wat er nu verder op V&A staat, zou ik zelf gokken dat rond de 30-40 euro wel moet lukken. Maar ik heb het de laatste tijd niet heel fanatiek gevolgd, dus vooral even rondneuzen wat vergelijkbare leeftijd en kwaliteit daar momenteel kost.

• CitizenBane
Dank! Nuttig topic inderdaad.

En ik stel mijn conclusie nu toch weer bij. :) Na me even wat beter ingelezen te hebben, denk ik dat ik het toch prima red met mijn huidige voeding.

Als ik echt flink mijn best doe om het benodigde vermogen zo hoog mogelijk in te schatten (er zit nog een klein HDD'tje van een oude laptop in mijn kast en volgens Techpowerup kan een 1080 Ti een piek bereiken van 267w), kom ik op 536w. Dat is héél dicht bij de bovengrens, maar dat is in het uiterst extreme geval dat álles tegelijk 100% stroom trekt, en als ik dat voedingsadviesforum goed lees (bij de mythes) is het helemaal niet zo erg om de voeding volledig te belasten - mits het om een voeding van hoge kwaliteit gaat, en zoals ik overal lees, is de Seasonic G-series dat. En een leeftijd van vier jaar blijkt ook nog best mee te vallen.

Daarbij komt dat die waarschuwing over de 225+ watt die een 1080 Ti nodig heeft inderdaad gaat over als je het met één kabel doet, en zoals gezegd heb ik er twee. En 133,5 watt per kabel moet 'ie makkelijk trekken.

Tenzij iemand dus nog komt met een ander argument dat ik nu over het hoofd zie, hou ik het bij mijn Seasonic.

[Voor 3% gewijzigd door CitizenBane op 04-10-2018 01:07]

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Van een 6 naar 8 naar twee keer 8 rechtstreeks in je videokaart. Jij hebt lef :D

M'n magische bol werken.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12-06 16:47

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Twam schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:26:
Volgens de pricewatch is die voeding trouwens single rail he, dus dan gaat dat verhaal over die beperkte voedingsrails niet helemaal op. Met een enkele 45A rail zou het in theorie wel moeten kunnen, zolang de kabels dik genoeg zijn (en dus niet te warm worden bij gebruik). Informatie over de AWG-waarde van de gebruikte kabels kan ik zo snel niet vinden, alleen.

Officiële standpunt: altijd het beste om advies van de producenten te volgen, juist voor dingen die je aan het stopcontact hangt. Het zou tamelijk zonde zijn als je je luxe computer per ongeluk tot puur decoratieve functie reduceert, als dat voor 60-70 euro te vermijden is (netto minder, als je die Seasonic op de Vraag & Aanbod gooit).

spoiler: title
Onofficieel en zonder enige vorm van garantie: zelf zou ik het misschien wel aandurven, in dit geval, juist vanwege die single rail. Gewoon aansluiten, met kast open Furmark draaien en voelen of kabels en connectors niet te warm worden... Al zou ik misschien eens kijken of die kaart wat te undervolten valt. Mijn videokaart gebruikte na undervolt 20% minder stroom en werd stukje stiller, zonder prestaties in te leveren. Dan zou je plotseling keurig op die 225 W zitten, ook.

Maar: bij twijfel beter van niet als het niet hoeft, en gemoedsrust is ook gerust wat waard, hoor. Het zijn net even te grote bedragen om te rekenen op marges in het ontwerp.
Ik heb jaren een CM Silent Pro M2 620W gedraaid die ik iedere keer tot de limiet deed belasten. FX8320 op 4.6Ghz en 1.52V, een waterkoeler, een 280X overvolted, 16GB overvolted DDR3, 2 HDD's en al. Die 280X kon zelf al rond de 450W trekken met de juiste belasting, en de voeding had ook zo'n dubbele 8-pin aan 1 kabel. De kabel die meegeleverd werd is hier op berekend. Als dit niet zo is krijgen ze hem ben ik bang ook niet door de keuringsinstanties heen. Dat is dus een modulaire kabel die je als 6-pin in de voeding plugt en die in 2x 6+2 eindigt, als de voeding hiervoor ontworpen is zie ik geen probleem.

Ik heb voor de goede orde ook 2x HD7850 met overvolt op die voeding gehad, met eerst een Phenom 2 en daarna dus die FX. Ook een tijdje een GTX1080 en een RX580, beiden met een deftige overclock. Wel niet zo'n spectaculaire CPU (een G4640 dacht ik).

Naar mijn mening zit je goed zolang je geen gebruik maakt van verloopstekkers.
Jism schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 01:11:
Van een 6 naar 8 naar twee keer 8 rechtstreeks in je videokaart. Jij hebt lef :D
Het kan en bestaat voor alle duidelijkheid dus gewoon wél. Zolang de dikte van de kabel toereikend is zie ik ook niet in waarom dit een probleem zou moeten zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Kuusj op 04-10-2018 01:24]

R7 3700X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• CitizenBane
Jism schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 01:11:
Nee, twee keer van 6 naar 8, rechtstreeks in mijn videokaart. Die adapter is er inmiddels tussenuit. Er zijn twee kabels die vanuit twee aansluitingen op mijn voeding rechtstreeks naar twee aansluitingen op mijn videokaart gaan.

Snap ik jou niet, of jij mij niet?

Wat is volgens jou de juiste aansluiting, @Jism? Moeten beide kabels ook met een 8-pins connector de voeding in, of wat?

• Kuusj

Kuusj

CitizenBane schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 01:18:
[...]

Nee, twee keer van 6 naar 8, rechtstreeks in mijn videokaart. Die adapter is er inmiddels tussenuit. Er zijn twee kabels die vanuit twee aansluitingen op mijn voeding rechtstreeks naar twee aansluitingen op mijn videokaart gaan.

Snap ik jou niet, of jij mij niet?

Wat is volgens jou de juiste aansluiting? Moeten beide kabels ook met een 8-pins connector de voeding in?
Ik vermoed dat je zo'n beetje dezelfde kabel-setup hebt als mijn oude voeding. In dat geval voorzie ik geen probleem.

Voor de duidelijkheid: je hebt dus een kabel in de voeding gestoken met 6 pinnen, en die kabel heeft aan het ander einde 1x 6+2 pinnen? Dat is geen enkel punt. Alleen moet je inderdaad weg blijven van die adapters.

R7 3700X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• CitizenBane
Kuusj schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 01:20:
[...]

Ik vermoed dat je zo'n beetje dezelfde kabel-setup hebt als mijn oude voeding. In dat geval voorzie ik geen probleem.

Voor de duidelijkheid: je hebt dus een kabel in de voeding gestoken met 6 pinnen, en die kabel heeft aan het ander einde 1x 6+2 pinnen? Dat is geen enkel punt. Alleen moet je inderdaad weg blijven van die adapters.
Twee kabels. :) Twee kabels met 6 pinnen, die allebei aan het andere einde met 6+2 pinnen in de kaart gaan.

De adapter is er inderdaad tussenuit.

• Kuusj

Kuusj

CitizenBane schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 01:23:
[...]

Twee kabels. :) Twee kabels met 6 pinnen, die allebei aan het andere einde met 6+2 pinnen in de kaart gaan.

De adapter is er inderdaad tussenuit.
In dat geval: prima :) Geniet van je GTX1080Ti. Wil je de voeding echt nog een stuk ontlasten, kun je een lichte undervolt aan je CPU en GPU geven. Dat scheelt al snel tussen de 15-25% aan energie.

• Uszka
Met 2 kabels is het geen probleem. Nadeel van de G-series, eigenlijk alle Seasonics, is dat ze veel geluid maken bij hoge belasting door een agressief fanprofiel.

• CitizenBane
Uszka schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:13:
Met 2 kabels is het geen probleem. Nadeel van de G-series, eigenlijk alle Seasonics, is dat ze veel geluid maken bij hoge belasting door een agressief fanprofiel.
Ik heb hem al vier jaar, en heb ik 'm nog nooit gehoord. :)

• Uszka
Dan heb er tot nu toe niet veel meer dan 300w uit gehaald.

• CHBF
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 02-04-2019
Zoals anderen hier hebben aangehaald, hoe minder kabels ze bij grafische kaarten doen hoe beter. Je moet het mensen die niets van hardware weten niet te gemakkelijk maken om hun hardware te slopen. ;)
Als je een fatsoenlijke voeding hebt dan ga je nooit problemen hebben met kabels, zie dat je de kabels die je niet gebruikt (modulaire voeding) netjes opslaat in een doos (voeding, moederbord...) op een gemakkelijk te vinden plaats.
Uszka schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:13:
Dat vind ik een nogal groot nadeel, ik zou daarom eerder de Corsair RM of een vergelijkbare voeding aanraden (lange garantie, goed ontwerp, 0-rpm bij een lage load, goede heatsink).

[Voor 70% gewijzigd door CHBF op 04-10-2018 15:07]

Zelfcensuur is de meest schadelijke vorm van censuur.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:01

MsG

Forumzwerver

Hier met een prima kwaliteitsvoeding, de Antec Earthwatts EA 500 een hele poos een R9 290 (heethoofd en stroomslurper pur sang) op 2 X 6 pins gedraaid met naar beide 6-pins naar 8-pins verloopjes.

De nieuwere voedingen hebben soms zo'n modulaire 2-pins die aan de 6-pin bungelt, zodat je of 6 of 8 pin's kan gebruiken.

Als je naar de pinout kijkt is het ook alleen maar een extra ground rail. En de kabels van mijn verloopjes en de voeding zelf zijn dik genoeg.

Daarnaast slurpt m'n gehele systeem zelden meer dan 350 watt. Het advies-wattage wordt bij hardware altijd schromelijk overdreven. Pas als er dingen uitvallen moet je je zorgen gaan maken als je 't mij vraagt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Uszka
CHBF schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:04:
Dat vind ik een nogal groot nadeel, ik zou daarom eerder de Corsair RM of een vergelijkbare voeding aanraden (lange garantie, goed ontwerp, 0-rpm bij een lage load, goede heatsink).
Waarom zou TS een andere voeding moeten kopen als hij de Seasonic al 4 jaar heeft. Dat ding kan nog minstens 6 jaar mee.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

CitizenBane schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:57:
[...]

Ik heb hem al vier jaar, en heb ik 'm nog nooit gehoord. :)
He, wat zeg je ?

:P

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11-06 15:28
MsG schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:15:
Pas als er dingen uitvallen moet je je zorgen gaan maken als je 't mij vraagt.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want dat kan ook betekenen dat het te laat is :+.

https://www.gamersnexus.n...tage-ripple-and-relevance

Nu zal dat hier niet van toepassing zijn, maar als je hier kijkt: categorie: Voedingen, bijvoorbeeld pricewatch: Chieftec Force CPS-750S :/

[Voor 23% gewijzigd door Vipeax op 04-10-2018 15:45]

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:01

MsG

Forumzwerver

Vipeax schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:44:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want dat kan ook betekenen dat het te laat is :+.

https://www.gamersnexus.n...tage-ripple-and-relevance

Nu zal dat hier niet van toepassing zijn, maar als je hier kijkt: categorie: Voedingen, bijvoorbeeld pricewatch: Chieftec Force CPS-750S :/
Voltage ripple staat natuurlijk wel redelijk los van de kwestie omtrent stroomaansluiting in dit topic. Mijn ervaring met de adviezen op Tweakers is dat men vooraan staat om het advies "koop een nieuwe voeding en al je problemen zullen verdwenen zijn. Zelfs je corrupte Windows-installatie zal weer in orde zijn. En oh ja, die ransomware is dan ook weg" terwijl onnodig een nieuwe voeding kopen gewoon een onnodige dure uitgave is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• CHBF
Uszka schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:17:
[...]

Waarom zou TS een andere voeding moeten kopen als hij de Seasonic al 4 jaar heeft. Dat ding kan nog minstens 6 jaar mee.
Ik heb niet gesteld dat hij een andere voeding moet kopen. :)
MsG schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:15:
De nieuwere voedingen hebben soms zo'n modulaire 2-pins die aan de 6-pin bungelt, zodat je of 6 of 8 pin's kan gebruiken.
Niet enkel de nieuwere voedingen! Ik heb een OEM-bakje uit 2009 met een voeding van een merk wat niet zo bekend is (niet iets wat ik zou aanraden), daar heb je dat ook. Die connector met de 2 extra pinnen kan je via een gleufje bevestingen in de connector met de 6 pinnen voor een kaart die >150 W nodig heeft. Op papier haalt die voeding een vermogen van 400W. Of dat die dat in de praktijk haalt weet ik niet maar met de rest van het systeem op maximaal 100-150 W is er wel wat reserve zolang je maar niet ver over die 150W heen gaat.
MsG schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:55:
[...]

Voltage ripple staat natuurlijk wel redelijk los van de kwestie omtrent stroomaansluiting in dit topic. Mijn ervaring met de adviezen op Tweakers is dat men vooraan staat om het advies "koop een nieuwe voeding en al je problemen zullen verdwenen zijn. Zelfs je corrupte Windows-installatie zal weer in orde zijn. En oh ja, die ransomware is dan ook weg" terwijl onnodig een nieuwe voeding kopen gewoon een onnodige dure uitgave is.
Ik denk dat het verstandige advies is om bij de aanschaf van de volgende voeding wat meer aandacht aan de PSU te besteden en het niet slechts een afterthought te laten zijn die de/een budgettaire sluitpost is. Er zijn goede redenen om een slechte/matige voeding te vervangen maar ik zou het niet standaard adviseren. Ik heb zelf momenteel ook een slechte/matige voeding, die ga ik niet vervangen met de hardware die er nu in zit maar ik ga die eveneens niet meenemen naar mijn volgende systeem en die PSU Zen2/3 en Navi toevertrouwen. :)

[Voor 89% gewijzigd door CHBF op 04-10-2018 16:23]

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:15

DarkUnreal

Postmaster General

DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 00:06:
Die molex naar PCI-E kabels gebruiken is gewoon vragen om problemen...
Ik zeg good riddance. Als je de aansluitingen niet op je voeding hebt zitten, dan is je voeding niet goed genoeg voor die videokaart en dan koop je maar een betere. Zelfs als je voeding wel de kabels heeft, dan kan die alsnog niet goed genoeg zijn. Laat de Seasonic Focus Plus 550 Gold hier nu het perfecte voorbeeld van zijn...

Met die voeding wil je niet over de 225W gaan op de PCI-E kabel. Dat doe je dus wel met een GTX1080Tl. Vervang die voeding dus voor pricewatch: Corsair RM650x (2018) nu je deze nog net wat goedkoper kan krijgen. Niet alleen een betere voeding, maar komt ook met twee losse kabels waardoor je goed zit. :)
Naja dat is ook wel een beetje kort door de bocht.
Heb een HTPC, met een antieke Core2Duo en bijbehorende antieke hardware. Voeding is een OEM dell voeding, die dus niet de benodigde stroom aansluitingen heeft.

Er zit al een aantal jaren een 1060 GTX in te spinnen, en nog nooit stroom issue's gehad.

Dat het niet ideaal is prima, agree. Maar tis niet dat je persee een nieuwe voeding MOET kopen.

iRacing Profiel

• CHBF
DarkUnreal schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:16:
[...]

Naja dat is ook wel een beetje kort door de bocht.
Heb een HTPC, met een antieke Core2Duo en bijbehorende antieke hardware. Voeding is een OEM dell voeding, die dus niet de benodigde stroom aansluitingen heeft.

Er zit al een aantal jaren een 1060 GTX in te spinnen, en nog nooit stroom issue's gehad.

Dat het niet ideaal is prima, agree. Maar tis niet dat je persee een nieuwe voeding MOET kopen.
Niemand bestrijdt dat er scenario's zijn waarin je zo'n verloopstekker/adapter (ik moet het van Apple een dongle noemen? :+) op een verantwoorde manier kan gebruiken. Het punt is dat de meeste mensen die zo'n grafische kaart kopen geen besef hebben wanneer je dat wel en niet veilig kan doen en dat het vanuit dat perspectief logisch is als de AIB/AIC het er niet bij stopt. Een gevalletje waarbij de mensen die er wel verstand van hebben mee de pineut zijn omdat er teveel mensen tussen zitten die er geen verstand van hebben.

Hierover gesproken, ik zou willen dat ze bij desktop-kasten geen kabeltje voor de headphone-jack voor erbij zouden stoppen, het is beter dat mensen het niet gebruiken zo slecht als dat het is.
DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 00:06:
Dat ga ik straks ook maar eens even doen (als voorbereiding op Zen2), het is alleen jammer van die verzendkosten maar je kan niet alles hebben. Misschien ook wat RAM-latjes erbij uitzoeken??

[Voor 20% gewijzigd door CHBF op 04-10-2018 16:31]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True