Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[WhatsApp] Alleen twee grijze vinkjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• appvraag
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 22-11-2020
beste forumleden

ik heb een whatsapp bericht verzonden. ik zie bij de ontvanger - die steeds on/off line gaat - dat het is ontvangen (twee grijze vinkjes) maar er komt geen antwoord

betekent die status - de twee grijze vinkjes - dat het bericht nog wel bij de ontvanger is? of kan het zijn dat het door de ontvanger al verwijderd is?

weten jullie nog andere mogelijkheden? ik zou nog een keer een bericht kunnen sturen, maar t is helaas een conversatie die niet helemaal goed is verlopen en ik wil de ontvanger niet lastig vallen

groet

a

Beste antwoord (via appvraag op 02-10-2018 21:53)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
1 grijs vinkje = verstuurd
2 grijze vinkjes = ontvangen
2 blauwe vinkjes = gelezen

Echter als iemand leesbevestigingen uitgezet heeft, wat deze persoon waarschijnlijk gedaan heeft, dan ga je niet meer zien dan 2 grijze vinkjes. Of het bericht verwijderd is of niet, ga je niet te weten komen door naar de vinkjes te kijken.

Vraag het die persoon of stop met naar de vinkjes te kijken, want je maakt jezelf alleen maar gek ;)

The devil is in the details.

Alle reacties

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-06 12:07
twee grijze vinkje is dat het bericht bij de ontvanger aangekomen is op het toestel

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-06 17:31

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Het kan ook dat de ontvanger blauwe 'vinkjes' uit heeft staan. Dan blijven de vinkjes grijs. (Ook bij de betreffende persoon)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
1 grijs vinkje = verstuurd
2 grijze vinkjes = ontvangen
2 blauwe vinkjes = gelezen

Echter als iemand leesbevestigingen uitgezet heeft, wat deze persoon waarschijnlijk gedaan heeft, dan ga je niet meer zien dan 2 grijze vinkjes. Of het bericht verwijderd is of niet, ga je niet te weten komen door naar de vinkjes te kijken.

Vraag het die persoon of stop met naar de vinkjes te kijken, want je maakt jezelf alleen maar gek ;)

• appvraag
Die laatste opmerking is waarschijnlijk het beste advies... maar:

ik weet nu nog steeds niet of het bericht - dat ik dus nog kan lezen - ook op het toestel van de ontvanger staat. kan het zijn dat ik iets lees wat er niet meer is?

• MisterEagle
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-06 20:51
ja dat kan, mits de ander het gesprek of bericht eenzijdig verwijderd heeft.

• Hahn
  • Nu online
appvraag schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:54:
Die laatste opmerking is waarschijnlijk het beste advies... maar:

ik weet nu nog steeds niet of het bericht - dat ik dus nog kan lezen - ook op het toestel van de ontvanger staat. kan het zijn dat ik iets lees wat er niet meer is?
Zoals ik al zei: het enige wat 2 grijze vinkjes zegt is dat de andere partij het ontvangen heeft. Of het er nog staat of niet, daar kom jij nooit achter, tenzij je het vraagt.

Dus ja, het kan zijn dat de andere partij jouw berichtje al verwijderd heeft, daar krijg je geen melding van en kan je ook niet zien. Vraag. Het.

[Voor 12% gewijzigd door Hahn op 02-10-2018 21:56]

• appvraag
Ok, dank: dat bedoelde ik. Ik wachtte tot de vinkjes blauw werden, maar het kan dus zijn dat dit nooit gaat gebeuren omdat het bericht al is verwijderd...

• Hahn
  • Nu online
Nee... Dat heeft niks met elkaar te maken.

Als de ander leesbevestigingen uit heeft staan, dan worden ze sowieso nooit blauw.

Er zijn slechts 2 mogelijkheden:
1. De ander heeft het ontvangen, maar niet geopend, waardoor het 2 grijze vinkjes zijn.
2. De ander heeft het ontvangen, geopend, maar heeft 'leesbevestigingen' uitstaan, waardoor het nooit blauwe vinkjes worden.

Berichten verwijderen zorgt er niet voor dat ze van blauw weer naar grijs gaan.

[Voor 57% gewijzigd door Hahn op 02-10-2018 22:03]

• appvraag
ok hahn dank, maar dan is dit me toch nog niet duidelijk: ik zie het bericht staan (met twee grijze vinkjes). maar het is dus mogelijk dat het bericht al door de ontvanger is verwijderd?

• Hahn
  • Nu online
appvraag schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:03:
ok hahn dank, maar dan is dit me toch nog niet duidelijk: ik zie het bericht staan (met twee grijze vinkjes). maar het is dus mogelijk dat het bericht al door de ontvanger is verwijderd?
Ik heb het idee dat je het concept van 'leesbevestiging uit' niet snapt?

Leesbevestiging aan = bericht gelezen zorgt voor blauwe vinkjes
Leesbevestiging uit = bericht gelezen zorgt niet voor blauwe vinkjes, dus ze blijven altijd grijs

Als de ander leesbevestiging uit heeft staan, dan worden ze nooit blauw. Maakt niet uit wat 'ie ermee doet. Lezen, verwijderen, de salsa mee dansen, ze blijven altijd grijs.

[Voor 14% gewijzigd door Hahn op 02-10-2018 22:06]

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
appvraag schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:39:

weten jullie nog andere mogelijkheden? ik zou nog een keer een bericht kunnen sturen, maar t is helaas een conversatie die niet helemaal goed is verlopen en ik wil de ontvanger niet lastig vallen
Gewoon niet doen, en verdergaan dan ...
Als de ontvanger het er niet mee eens was, en/of jou nu geblokkeerd heeft, zal je nooit te zien krijgen.

• Hahn
  • Nu online
FreshMaker schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:06:
[...]

Gewoon niet doen, en verdergaan dan ...
Als de ontvanger het er niet mee eens was, en/of jou nu geblokkeerd heeft, zal je nooit te zien krijgen.
Blokkeren is nog een ander verhaal, dan krijg je überhaupt nooit het 2e grijze vinkje, want dan komt het berichtje nooit aan ;)

• appvraag
haha wat een verwarring...
ik snap de leesbevestiging wel degelijk. misschien moet ik het nog 1 keer proberen: ik zie het bericht met twee grijze vinkjes maar de vraag is: bestaat dat bericht nog bij de ontvanger (klaar om al dan niet gelezen te worden) of is het mogelijk al verwijderd en kijk ik naar een 'ghost'?

• MisterEagle
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-06 20:51
ter illustratie: iedereen die mij een whatapp bericht stuurt zal nooit blauwe vinkjes krijgen, ik heb dat namelijk uitgezet.

Dus stel, jij stuurt mij een bericht, je ziet 1 vinkje.
Het bericht komt aan op mijn telefoon (ongeacht of ik er naar kijk) het bericht krijgt 2 grijze vinkjes.

Hierna gebeurt er niets meer qua vinkjes, want dat heb ik uitgezet. Dus conclusie: je zult nooit weten of ik het uberhaupt gezien heb. Wellicht verwijder ik de gehele conversatie wel zonder deze ook maar te openen.

• FreshMaker
  • Niet online
Nee, ok, maar ik heb ook al berichten gehad, die ik wel via de notificatie gelezen heb, en toen bedacht 'klaar ermee'
De persoon geblokkeerd, en zijn nummer verwijderd uit mijn lijstje.

Dus alles wat hij wil gaan zenden, zal niet meer aankomen ( denk ik dan, er is nooit meer wat gekomen iig )

• Hahn
  • Nu online
appvraag schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:08:
haha wat een verwarring...
ik snap de leesbevestiging wel degelijk. misschien moet ik het nog 1 keer proberen: ik zie het bericht met twee grijze vinkjes maar de vraag is: bestaat dat bericht nog bij de ontvanger (klaar om al dan niet gelezen te worden) of is het mogelijk al verwijderd en kijk ik naar een 'ghost'?
Bestaat dat bericht nog bij de ontvanger? Dat zou kunnen.
Of is het mogelijk al verwijderd? Dat zou kunnen.

Niemand weet het zeker, behalve de ontvanger.

Je kan je vraag nog op 18 verschillende manieren proberen te stellen, maar het antwoord blijft hetzelfde.

[Voor 9% gewijzigd door Hahn op 02-10-2018 22:11]

• appvraag
ok maar ik ben niet geblokkeerd. zie de ontvanger gewoon on en off line komen. wat ik wil weten is: zou het zo kunnen zijn dat de ontvanger dit bericht al heeft weggegooid terwijl ik het nog zie staan?

• appvraag
ok. nu snap ik 'm
dank allemaal

• Hahn
  • Nu online
appvraag schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:10:
ok maar ik ben niet geblokkeerd. zie de ontvanger gewoon on en off line komen. wat ik wil weten is: zou het zo kunnen zijn dat de ontvanger dit bericht al heeft weggegooid terwijl ik het nog zie staan?
Wow, just wow.

• FreshMaker
  • Niet online
MisterEagle schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:08:
ter illustratie: iedereen die mij een whatapp bericht stuurt zal nooit blauwe vinkjes krijgen, ik heb dat namelijk uitgezet.

Dus stel, jij stuurt mij een bericht, je ziet 1 vinkje.
Het bericht komt aan op mijn telefoon (ongeacht of ik er naar kijk) het bericht krijgt 2 grijze vinkjes.

Hierna gebeurt er niets meer qua vinkjes, want dat heb ik uitgezet. Dus conclusie: je zult nooit weten of ik het uberhaupt gezien heb. Wellicht verwijder ik de gehele conversatie wel zonder deze ook maar te openen.
Ik zou dit per contact willen aan kunnen geven ;)

Wat mijn collega's wel of niet lezen boeit me niet ;)
Maar ik zou graag zien dat mijn kinderen een bericht al dan niet meekrijgen
Hahn schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:09:
[...]

Bestaat dat bericht nog bij de ontvanger? Dat zou kunnen.
Of is het mogelijk al verwijderd? Dat zou kunnen.

Niemand weet het zeker, behalve de ontvanger.
Moderne versie van Schrodingers kat .... Schrodingers App

[Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 02-10-2018 22:13]

• Hahn
  • Nu online
FreshMaker schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:11:
[...]

Ik zou dit per contact willen aan kunnen geven ;)

Wat mijn collega's wel of niet lezen boeit me niet ;)
Maar ik zou graag zien dat mijn kinderen een bericht al dan niet meekrijgen
Per contact kan het niet, maar binnen groepen kan je nog altijd wel zien of mensen je bericht gelezen hebben, dus stop je kinderen in een groep en je kan het zien :+

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12:06
Wat is er toch gebeurd met dat ouderwetse bellen ... “Goh, ik merk dat ons gesprek via Whatsapp niet zo soepel verloopt, zullen we ergens een kop koffie drinken en het ff live bespreken, om verdere misverstanden te voorkomen?” Nee, we gaan vinkjes proberen te doorgronden |:(

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
PinokkioTV schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:09:
Wat is er toch gebeurd met dat ouderwetse bellen ... “Goh, ik merk dat ons gesprek via Whatsapp niet zo soepel verloopt, zullen we ergens een kop koffie drinken en het ff live bespreken, om verdere misverstanden te voorkomen?” Nee, we gaan vinkjes proberen te doorgronden |:(
Het is off-topic, maar je hebt zo ontzettend veel gelijk! Ik weiger ook pertinent grotere zaken te bespreken via WA/chat. Zeker als ze wat zwaarder worden of als er meningen botsen. Dit kun je gewoon niet genoeg in tekst uitdrukken. Smiley's helpen daar ook echt niet bij (sorry, smileys :| ;( ;w).
Bel die persoon gewoon zodra je merkt dat het gesprek zwaarder wordt of als je je aangevallen voelt door iets dat de persoon schrijft.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True