Vraag

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:30

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Mijn vraag
sinds een paar weken terug is mijn typecover op mijn surface pro 4 opeens gestopt met werken. Ik kreeg geen errors te zien voor de rest, buiten dat typen het niet meer deed. Een uurtje later stopte de trackpad er ook mee. Er waren geen zaken zoals updates / nieuwe hardware die werd aangesloten of software die geinstalleerd is geworden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 10 (laatste versie)
surface pro 4
typecover 4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik had een eerste vermoeden dat het om een software issue ging, dus ben hier ook gaan graven. In de device manager zie ik de onderdelen (hid, muis, keyboard en nog iets wat volgens mij de sensor is om te bepalen ode tablet dicht is geklapt) 'opploppen' als ik de typcover los haal en terug in steek: er zit dus iets van leven in lijkt het.

Als ik bij 'surface type cover filter device' kijk, tabblad 'events', staat hier de errormelding
'Device HID\VID_045E&PID_07E8&Col01\6&302348a5&3&0000 was not migrated due to partial or ambiguous match.'. Wat googlen leert dat dit zou gaan om een driver die dwars zit. Ik heb dus als eerste de driver verwijdert, netjes de gecachte versie ook weggemieterd en opnieuw de typecover aangesloten. De laatste driver werd gedownload en de error dook wederom op.

Volgende stap: met de hand de driver installeren, vanuit het idee dat misschien een foute via microsoft update werd aangeboden: same result.

Volgende stap: ik had een blogpost gevonden van iemand die een soortgelijk (qua symptonen) probleem had, door de typecover hardware te verwijderen uit device manager, typecover weg te halen, te rebooten naar de bios en dan de typecover in te steken, werkte deze weer bij deze persoon. Dit geprobeerd en tot mijn verbazing! werkte de typecover in de bios, voor de rest nergens. Met lichte hoop bovenstaande stappen nog eens geprobeerd na dit kleine succes en in willekeurige stappen, maar helaas geen resultaat. De workaround werkte daarna ook niet meer.

Omdat ik het nu wat moe was, mijn windows compleet opnieuw geinstalleerd, ook tijdens de installatie werkte de typecover niet meer.

Ik begon toch te twijfelen of het misschien geen hardware issue was en vandaag op werk een collega zijn typecover geprobeerd: ook deze werkte niet bij mij, met dezelfde driver error in taskmanager. Mijn typecover werkte perfect op zijn surface.

De contactpunten ed. zijn netjes schoongemaakt voor de rest.

Ik ben nu een beetje door mijn opties heen wat het dan wel kan zijn en het enige wat ik nog kan verzinnen is dat de typecover connector in de surface zelf is gaan hemelen, maar dat lijkt me niet echt heel waarschijnlijk gezien de eventlogs ed. overal aangeven dat het ding wel degelijk de typecover ziet.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Alle reacties

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Dus het apparaat werkt wel,
-Hij werkt op jouw laptop alleen in BIOS
-Hij werkt ook op een andere laptop
-Toetsenbord van collega werkt niet op die van jouw
-De jouwe wel op die van een collega

Kan je de error laten zien?

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Heb je al een firmware update voor je surface gedaan?

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:30

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Berlinetta schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:17:
Dus het apparaat werkt wel,
-Hij werkt op jouw laptop alleen in BIOS
niet helemaal, heb 1 maal het touchpad werkend gekregen in de bios, niet reproduceerbaar
-Hij werkt ook op een andere laptop
-Toetsenbord van collega werkt niet op die van jouw
-De jouwe wel op die van een collega
Kan je de error laten zien?
check

Screenshot van die 'not migrated' melding

deze komt terug bij elk usb device wat te relateren is aan de type cover voor de duidelijkheid :)
Firmware ed. is geupdate (ik heb geen enkele update om nog te draaien dus). Surface diagnostic tooling bracht ook geen uitkomst.

[Voor 15% gewijzigd door polthemol op 06-10-2018 14:50]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee