Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Usb bleutooth dongle Delock

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• eddylerou
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 10-11-2018
Mijn vraag
Waar kan ik geschikte Delock (of ander merk) usb Bluetooth dongle bestellen ?

Relevante software en hardware die ik gebruik :
Linux 3.0 - Ubuntu 18.04

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb :
Bij Adapters.nl wilde ik n "Delock usb Bluetooth dongle" bestellen maar die is geschikt t/m Linux 2.6

Alle reacties

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:53

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Waarom dat merk specifiek? Ik heb een simpel Trust ding (effectieve chip: Cambridge Silicon Radio, Ltd Bluetooth Dongle (HCI mode)) en werkt ook prima. Het gaat uiteindelijk om de chipset die erin zit. Ga overigens niet altijd uit dat bepaalde hardware niet werkt omdat er staat 't/m kernel 2.6' en jij kernel 4.x draait. Het staat er dan bij een ouder product toen kernel 3.0 nog niet eens uit was, laat staan 4.15 die met Ubuntu 18.04 wordt meegeleverd (waarom zeg je Linux 3.0?). Elk beetje BT dongle doet het dus gewoon.

[Voor 7% gewijzigd door Hero of Time op 02-10-2018 20:57]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:59

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

We salute the rank, not the man.

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bart ® schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:58:
[...]

Dat is wifi, niet bluetooth...
Oh. Maakt dat uit dan? Ik dacht dat we gewoon wat random dingen konden posten, net als TS... ik wist niet dat dit een serieus topic was...

Ik zou TS willen vragen wat meer info te geven, bijvoorbeeld over de exacte wensen/eisen en waarom zijn zoektocht nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid.

• eddylerou
Betekent TS TopicStarter ?

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:59

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ja.

We salute the rank, not the man.

• eddylerou
Delock was n willekeurige keus.
Trust ding die wij gebruikte werkte dus niet. Knipperde uit /aan
Misschien nu n keus uit Aliexpress. Supergoedkoop dus proberen waard.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Wat bedoel je met 'knipperde aan/uit'? Als je geen connectie hebt met een apparaat knippert het LEDje ervan. Dat is niet een indicatie dat het ding uit en aan gaat, maar dat het wacht op connectie/zoekt naar apparaten in de buurt om mee te verbinden. Zie je systeemlog (dmesg/journalctl) maar of het apparaat echt telkens uit en aan gaat (je blijft dan constant meldingen zien dat er een apparaat is toegevoegd en verwijdert).

• eddylerou
Ik ga het uizoeken.

• eddylerou
Sorry ben niet technisch. Kameraad is probleem aan het bekijken. Ik heb het probleem "knipperend aan/uit" verkeerd verwoord.

Los daarvan : nu n probeersel met bleutooth usb dongle Xtrust 15606 in laptop en Maxxter bt receiver in versterker. Bluetooth usb herkent Maxxter niet, wel telefoons.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Is die Maxxter in je versterker ingebouwd of is dat ook een losse dongle? Kan het apparaat daar ook mee overweg? Zien telefoons bijvoorbeeld de versterker wel? En waar komt in je verhaal opeens die versterker vandaan? Je hebt nog steeds erg weinig informatie gegeven, o.a. waar je het nou voor wilt gaan gebruiken.

• eddylerou
Gebruik nu oudere Toshiba Satellite laptop, linux / ubuntu.
Is allemaal nieuw voor mij. Ook de wensen.

Losse Maxxter bt receiver in versterker gebruik ik om via ipad Spotify te activeren
Om muziek in Rhytmbox via versterker af te spelen wil ik laptop aansluiten maar hoofdtefoon uitgang doet t niet.
Kan ik dat oplossen/ aansturen via Terminal ?

De juiste Bleutooth dongle voor Ubuntu 14.04.5 vinden is ook lastig?
Jongste versie Ubuntu maakt laptop stuk trager. Opstart 6 minuten. 8)7
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True