Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Scant Apple je e-mails in icloud?

Pagina: 1
Acties:

• dutchrsl
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 09-10-2018
Hallo,

Weet iemand of Apple ook je e-mails scant, zoals Google dat doet? Of liever gezegd deed? Ik gebruikte gmail, maar op mijn iPhone gebruik ik nu icloud mail en vroeg me af of Apple dat ook deed.

• deathgrunt
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
dutchrsl schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:17:
Hallo,

Weet iemand of Apple ook je e-mails scant, zoals Google dat doet? Of liever gezegd deed? Ik gebruikte gmail, maar op mijn iPhone gebruik ik nu icloud mail en vroeg me af of Apple dat ook deed.
Je kan er op zoeken, dus het is sowieso geindexeerd - anders krijg je het niet in een doorzoekbare database.

• 715289
  • Registratie: juni 2021
  • Niet online
Je zal niemand bij Apple ja horen zeggen, maar oordeel zelf:

https://nsa.gov1.info/dni/prism.html

Ik vertrouw ze in ieder geval niet meer of minder dan Microsoft of Google.

Sowieso heb ik zo mijn redenen om de VS te wantrouwen.

https://observatory.mappi...s-order-what-does-that-me

• dutchrsl
deathgrunt schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:22:
[...]

Je kan er op zoeken, dus het is sowieso geindexeerd - anders krijg je het niet in een doorzoekbare database.
Bedankt voor je antwoord. Gaat mij erom of ze ook je gegevens doorspelen naar derde partijen zoals google doet voor reclame en een heel profile van je bijhouden

• dutchrsl
EnGee schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:22:
Je zal niemand bij Apple ja horen zeggen, maar oordeel zelf:

https://nsa.gov1.info/dni/prism.html

Ik vertrouw ze in ieder geval niet meer of minder dan Microsoft of Google.

Sowieso heb ik zo mijn redenen om de VS te wantrouwen.

https://observatory.mappi...s-order-what-does-that-me
Bedankt voor de link. Erg interessante info. Ik weet neit of ik Apple moet vertrouwen inplaats van google. Apple zegt altijd zij om privacy gegeven, vandaar dat ik het me afvroeg.

• 715289
  • Registratie: juni 2021
  • Niet online
Microsoft en Google zeggen ook altijd dat zij om privacy geven, maar beide komen ze voor in de NSA powerpoint.....

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Er worden hier wel 2 dingen door elkaar besproken. Commercieel data-rapen van je mailtjes voor bedrijfsgewin, en daarnaast een mogelijke vinger in de pap van de overheid. Wat is erger? :p

Iig soverin of proton zijn waarschijnlijk wat beter keuzes..

specs

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
dutchrsl schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Gaat mij erom of ze ook je gegevens doorspelen naar derde partijen zoals google doet voor reclame en een heel profile van je bijhouden
Ben jij al privedata tegengekomen dan wat je via gmail had verzonden ?

Nee, want Google zou wel gek zijn om hun product af te staan.
Je bent een nummertje, een statistiekje, een container.

Jouw container wordt vergeleken met de wensen van een aanbieder, en als je op XX% match bent, krijg je die advertentie te zien.
De adverteerder krijgt niets van jou of jouw data te zien, alleen of je vervolgacties gedaan hebt ( website bezoeken )

• dutchrsl
FreshMaker schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:23:
[...]

Ben jij al privedata tegengekomen dan wat je via gmail had verzonden ?

Nee, want Google zou wel gek zijn om hun product af te staan.
Je bent een nummertje, een statistiekje, een container.

Jouw container wordt vergeleken met de wensen van een aanbieder, en als je op XX% match bent, krijg je die advertentie te zien.
De adverteerder krijgt niets van jou of jouw data te zien, alleen of je vervolgacties gedaan hebt ( website bezoeken )
Dus ook mijn locatie gesciedenis van Google maps en foto's in de google app zijn dus gewoon veilig? en de kans dat mijn prive gegevens op straat komen te liggen is dus erg klein, practis 0%?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-04 10:01
Bij Apple scannen ze je mail niet voor derde partijen of non-primary doeleinden. Ten eerste niet om dat dat geld kost om te doen en met hun huidige bedrijfsmodel niks oplevert (geen inkomsten verkoop data).

De data is ook encrypted at rest (als het goed is, moeilijk te verifieren, maar dat is het met ProtonMail/Lavabit ook), metadata niet. Data is niet user-encrypted at rest. https://support.apple.com/en-us/HT202303

Google verdient geld door jouw data voor advertenties en profiling te gebruiken. Apple niet, die verdient geld door hardware te verkopen en services te bieden.

Bij Microsoft is het een beetje een mix.

[Voor 10% gewijzigd door johnkeates op 02-10-2018 23:07]

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
dutchrsl schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:52:
[...]

Dus ook mijn locatie gesciedenis van Google maps en foto's in de google app zijn dus gewoon veilig? en de kans dat mijn prive gegevens op straat komen te liggen is dus erg klein, practis 0%?
Niets is 100% veilig

Als jij makkelijke apps toegang verleend ( koppeling voor uploads, of statistieken ) wordt het risico steeds groter
De diensten op zich zijn veilig genoeg, maar het zijn de 'gaten' die je zelf aanbrengt, die de boel open kunnen gooien

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:00
Het antwoord is JA, apple scant emails in de cloud.

Het grote adblocking topic

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True