Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game PC max. €2000 incl. monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sirescee
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23-05 11:46
Hallo Tweakers!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Ook films en series kijken, al heb ik daar mijn huidige laptop voor.
Qua games speel ik zowat van alles: PUBG, CS:GO, Cities Skylines, Assassins Creed. Komende maanden wil ik AC Odyssey spelen, en misschien ook wel Fallout en Battlefield.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. prijs is €2000, inclusief scherm. Liefst €1900 zodat er wat ruimte is ivm met verzendkosten etc. Ik ga de pc zelf in elkaar zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, headset en toetsenbord heb ik. Enkel een monitor moet ik nog hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijst samengesteld met alle componenten incl. monitor:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,89€ 318,89
1MSI B450 Tomahawk€ 105,99€ 105,99
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 696,85€ 696,85
1NZXT H500 Zwart€ 72,47€ 72,47
1AOC AGON AG241QX Rood, Zwart€ 346,-€ 346,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 150,90€ 150,90
1Corsair RM650x (2018)€ 77,-€ 77,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 83,50€ 83,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.851,60

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Helemaal geen voorkeur. Had eerst een intel-processor in mijn lijst staan, maar wegens de prijs er terug uitgegooid.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid speelt mij geen grote rol. RGB boeit me niet.
Ik wil graag alle spellen die ik hierboven genoemd heb op 1440p max settings spelen.
Heb lang getwijfeld om een 27 inch scherm te nemen, maar omdat ik redelijk dicht bij mijn scherm zit (ben een laptop gewend) vrees ik dat 27 inch te groot is. Ik had graag een IPS scherm gehad, maar als ik die prijzen bekijk voor een 1440p/+60hz scherm kom ik er niet met dit budget :'(
Ik ga vermoedelijk ook een netwerkkaart nodig hebben voor wifi (geen kabel aanwezig)

Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of deze onderdelen bij elkaar passen en of het goedkoper kan. Ook wat het scherm betreft zijn suggesties welkom. Klopt het dat de koeler bij de Ryzen processor voldoende is?
Is het beter om een netwerkkaart los te kopen of een moederbord te nemen met built-in wifi?
Zoals gezegd had ik graag een IPS scherm gehad, maar voor mijn budget zijn er enkel 60hz schermen. Moest ik een 1440p/60hz IPS scherm nemen, ga ik dan problemen krijg ivm tearing?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-06 23:44
De wraith koeler van de Ryzen is behoorlijk goed. Kan je vergelijken met een koeler van 25 a 30 euro.
Wifi kan je prima via een losse usb adapter of pci-e insteekkaart. De laatste zou mijn voorkeur zijn en dan vooral eentje met een verplaatsbare antenne aansluiting. Beter voor de ontvangst en snelheid.

• FreakzLM
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17-06 18:53
De huidige monitor die je hebt gekozen ondersteunt freesync. Je hebt gekozen voor een Nvidia kaart dus zul je wellicht wel Screentearing krijgen.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@sirescee Dit scherm ligt iets boven budget, maar de goedkopere liggen op 75Hz of daar onder.
pricewatch: Dell S2417DG Zwart

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Nu online
Een Netwerkadapter heeft als voordeel dat je de antenne buiten de kast zit (niet bij alle trouwens), en dat je die een beetje kan draaien. Daarnaast zijn mobos met Wifi vaak duurder dan een mobo + netwerkadapter.
Je kan ook een M.2 SATA SSD overwegen, dat scheelt 2 kabels.

[Voor 9% gewijzigd door SpeedQber op 03-10-2018 11:06]

• sirescee
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23-05 11:46
@D-dark @SpeedQber: Dan zal ik voor een netwerkadapter gaan.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte WB867D-I€ 35,32€ 35,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 35,32
De M2 SDD is inderdaad een goed idee.

@FreakzLM @Hackus: Is die tearing ook een probleem met vsync of als ik mijn fps cap op 144? Vind het gek om €100+ meer uit te geven voor gsync...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@sirescee Waarom kies je geen Vega bij je AOC scherm ipv de 1080Ti ? bij een 1080Ti zou ik wel een beter scherm kiezen, maar je beperkt jezelf nu. of je neemt een 60Hz scherm pricewatch: BenQ PD2500Q Grijs, Zwart of 27 inch op 75Hz pricewatch: Acer B277U Zwart

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11:28

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

sirescee schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:27:
#~Product~Prijs~Subtotaal~
1~Gigabyte WB867D-I~€ 35,32~€ 35,32~
Bekijk collectie
Importeer producten~
Totaal~€ 35,32~

@FreakzLM @Hackus: Is die tearing ook een probleem met vsync of als ik mijn fps cap op 144? Vind het gek om €100+ meer uit te geven voor gsync...
Fps cap voorkomt geen tearing. Vsync wel, maar geeft input lag, en ook ofwel halvering (of meer) van je framerate als je fps onder 144 komt, óf het geeft stuttering (afhankelijk van de gebruikte vorm van vsync). Met Gsync heb je van al die zaken geen last. Of je dat geld waard vindt, moet je zelf bepalen.

We salute the rank, not the man.

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-06 23:44
sirescee schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:27:
#~Product~Prijs~Subtotaal~
1~Gigabyte WB867D-I~€ 35,32~€ 35,32~
Bekijk collectie
Importeer producten~
Totaal~€ 35,32~

Je hebt 3 pci-e 2.0 1X sloten
Geen reden om voor een pci-e 1.0 1X kaart te gaan
Voor meer performance en qua soortgelijke prijs zijn dit misschien ook 3 leuke opties

36,93 pricewatch: Asus PCE-AC55BT
36,12 pricewatch: Gigabyte GC-WB1733D-I
47,34 pricewatch: Asus PCE-AC55BT B1
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True