Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• QuasiFout
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 23-11-2018
Beste Mensen,

Op dit moment heb ik de volgende uitdaging binnen ons gebouw (Vereniging van Eigenaren)
In het pand zit een stuk camerabewaking.

Het netwerk is als volgt verbonden:
In technische ruimte 1 zit een DrayTek VDSL2 modem/router, een Vigor 2850.
Poort 1 (Gigabit) is verbonden met een Netgear GS510TP switch op poort 5.
Op de Netgear switch zitten 4 camera's.

In technische ruimte 2 zit een 2e Netgear GS510TP Switch.
Deze is verbonden met de 1e Netgear Switch op poort 6.
Op de 2e Netgear Switch zitten ook 4 camera's en een Recorder.

Wat er nu gebeurt, is dat telkens, na ca. 3 dagen, de 1e Netgear switch de poort naar de Draytek dichtgooit (disabled), waardoor ik er van buiten niet meer bij kan.
Dit is consequent, blijkbaar een soort beschermingsmechanisme?
Als ik een andere poort pak en de DrayTek weer verbindt met de Netgear,werkt het weer, maar kan je steevast een dag of drie wachten en treedt hetzelfde probleem op.

Zou het met Spanning Tree te maken kunnen hebben?
Ik ben hier niet zeker van, aangezien er maar telkens 1 verbinding loopt tussen de componenten en niet meerdere tegelijk.
We hebben al STP en zelfs RSTP aangezet op de Netgear switches. Niet op de Draytek router nog, aangezien dat niet direct in het menu zit (maar wel via de commandline zou kunnen).
Verder hebben de NetGear de laatste firmware 5.4.2.30.

Voor de volledigheid, tussen de DrayTek van de VvE en mijn thuismodem loopt een VPN over internet.

Alle reacties

• plizz
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Nee, STP of RTSP gooit gelijk die poort dicht als er een loop in het netwerk is en niet pas om na ca 3 dagen.
Het kan wel maar dan moet telkens iets gebeuren op het netwerk waar STP op reageert van Netgear. Iemand die iets aansluit op het netwerk? Bijvoorbeeld een andere switch?

• QuasiFout
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 23-11-2018
Dank voor de reactie. Het netwerk is helemaal statisch, dus er komen eigenlijk nooit andere componenten bij, zeker niet elke 3 dagen.
Ik heb STP nu uitgezet. Maar dat had ik al eerder eens geprobeerd. Zou het met een overload aan data vanuit de camera's kunnen komen?

• plizz
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Nee, de poort gaat niet bij overload op "disabled". Gaat het verkeer van camera's naar Draytek? Kan je in de logs kijken de Netgeat switch waarom de poort " disabled" staat.

• CenturiesEnd
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08-02 16:44
Hoi,

Vreemd. Het zijn PoE switches zo te zien, worden de cams daardoor voorzien van voeding?
Zit er een functie in de switch die automatisch een poort shut als gevolg van een aanval? Een soort DOS functie (die mogelijk een fals positive registreert of juist niet)

Heb je op de Draytek router de denial of service instellingen aangezet?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True