Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TheGamefreak484
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16-05 23:03
De afgelopen 5 jaar heb ik de Sennheiser MX 375 oortjes gebruikt. Het geluid is voor mij perfect en wil er niet veel aan veranderen. Jammer genoeg gaan deze oortjes snel kapot (meestal al na een paar maanden gebruik), en naar mijn weten is Sennheiser gestopt met ze te produceren.

De laatste tijd ben ik naar een vervangend paar gaan zoeken aangezien mijn laatste paar gisteren kapot is gegaan. Ik heb de MX 475 geprobeerd, maar het geluid klonk vrij schel. Heb ook de Sony MDR-E820LP (of een vergelijkbaar paar, weet ik niet uit m'n hoofd) geprobeerd maar die heb ik na 5 minuten al weer teruggebracht.

Is er iemand die de MX 375 oortjes heeft gebruikt en een ander type oortjes heeft gevonden met bijna precies hetzelfde geluid? Of heeft iemand in het algemeen aanraders?

Afgezien van het geluid zijn mijn enige criterium dat de oortjes bedraad zijn met audio jack, en het een standaard type oortjes is ("classic" earbuds).

Alvast bedankt!

- Jelle

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb die dingen 10 minuten in mijn oren gehad en toen andre gekocht. Zat voor geen meter :X
Maar herken wel het geluid wat je zocht. En das zeker in de prijsklasse waarin jij zoekt, heel lastig.

Luister je met je telefoon? Dan is het denk ik eerder een aanrader om een muziekspeler als jetAudio te installeren, of zelfs de volledige app aan te schaffen. Zit een heel uitgebreide equaliser in en dan kun je het echt instellen zoals jij graag wilt. Ik had Denon dopjes die wat dof klinken, maar na wat instellingen ging er ineens een wereld open :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TheGamefreak484
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16-05 23:03
The Eagle schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:07:
Ik heb die dingen 10 minuten in mijn oren gehad en toen andre gekocht. Zat voor geen meter :X
Maar herken wel het geluid wat je zocht. En das zeker in de prijsklasse waarin jij zoekt, heel lastig.

Luister je met je telefoon? Dan is het denk ik eerder een aanrader om een muziekspeler als jetAudio te installeren, of zelfs de volledige app aan te schaffen. Zit een heel uitgebreide equaliser in en dan kun je het echt instellen zoals jij graag wilt. Ik had Denon dopjes die wat dof klinken, maar na wat instellingen ging er ineens een wereld open :)
Mijn oren zijn naar dit soort Sennheiser oortjes gegroeid dus ze zitten perfect voor mij :')

jetAudio is een optie, maar ik heb al een hele uitgebreide muziek library op Spotify en heb er niet echt zin in om handmatig die 700 nummers te gaan downloaden en op mijn telefoon te zetten. Ik weet dat Spotify ook een equalizer heeft in Samsung telefoons maar ik heb op het moment een LG G4, die heeft dat niet.

Wat is de prijsklasse waar dit geluid te vinden is? €15 voor oortjes is natuurlijk geweldig maar ik vind het zeker niet erg om meer te besteden voor een goed paar oortjes met dit geluid dat niet elke 2-3 maanden kapot gaat lol

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True