Toon posts:

Nieuwe gaming laptop - 17"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Digma
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik ben op zoek naar een gaming laptop die zowel als upgrade van mijn huidige desktop (i5-4760, 16gb, 2x ssd 128gb, 1tb 7200rpm hdd, Radeon R9 270x Asus) alsmede een vervanging moet zijn van de desktop. Aangezien voor de desktop in de toekomst geen ruimte meer is.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gaming: Nieuwe aankomende MMO's, FIFA en Battlefield achtige games.

Wat is je budget?
Budget rondom de 2.000 euro (komt niet aan op 50 of 100 euro)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee hij zal voornamelijk thuis worden gebruikt en weinig vervoerd worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
17" scherm, 16gb DDR4, i7-8xxx processor, minimaal GTX1060 of vergelijkbaar, goede koeling, zonder al te veel lawaai, minimaal 120/8 gb ssd en een 1tb hdd 7200 rpm.

Ik heb al gekeken naar MSI, Lenovo (komt een nieuwe 17" uit) en HP Omen.

Zelf neig ik naar de HP Omen 17-an104nd

Vond het zelf wat lastig om de Lenovo en MSI te peilen, heb nog even kort naar Razer gekeken maar die vallen volgens mij in een duurder segment, daarom het verzoek voor een stuk advies.

Bij voorbaat dank. :)

[Voor 4% gewijzigd door Digma op 02-10-2018 17:19]

Beste antwoord (via Digma op 18-12-2018 11:03)

• chielhier313
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-05 16:19
Als het goed is zou de 17" van de Asus nog voor eind van dit jaar beschikbaar zijn. Nadeel is de redelijk hoge prijs en er zit maar 1 nvme aansluiting en 1 sata aansluiting op. En natuurlijk is de nvme ssd maar 128gb.
Dave2d heeft een mooie review over de 15" versie YouTube: ASUS Strix II - The Fastest Gaming Laptop Screen

Alle reacties

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-05 15:23
Misschien is BTO (https://bto.eu/) wat voor je?

• chielhier313
Asus komt als het goed is binnenkort met de 17'' versie van de ROG Strix 2, volgens de reviews een redelijk stille laptop met een 1060.

• Digma
@Tinxian Ik heb even bij BTO gekeken maar naar verhouding kom je redelijk wat duurder uit. Desalniettemin is het een mooie site om eens rond te neuzen en de kennis te hebben dat alles ook custom kan.

@chielhier313 Hehehe en bedankt hé!! Je hebt er zojuist nog een toegevoegd aan mijn lijstje om over te twijfelen. Helaas is de ASUS nog niet te koop in NL en ik hoor op de reviews dat hij naar verhouding duur is. Wat ik nog niet heb achterhaald is of de II ook zo veel geluid produceert als de I. Silent mode zou dat moeten opheffen maar dan was bij de I overheating kennelijk een probleem.

De zoektocht gaat door, maar beide bedankt voor jullie bijdrage :)

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
@Digma

De zoektocht voor een laptop met minimaal een gtx 1060 ken ik maar al te goed.
Uiteindelijk ben ik bij de Dell G7 aangekomen. Deze is nog niet in Nederland, maar ik heb van geruchten gehoord dat het ergens in november is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• chielhier313
Als het goed is zou de 17" van de Asus nog voor eind van dit jaar beschikbaar zijn. Nadeel is de redelijk hoge prijs en er zit maar 1 nvme aansluiting en 1 sata aansluiting op. En natuurlijk is de nvme ssd maar 128gb.
Dave2d heeft een mooie review over de 15" versie YouTube: ASUS Strix II - The Fastest Gaming Laptop Screen

• Digma
YDeciever schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:50:
@Digma

De zoektocht voor een laptop met minimaal een gtx 1060 ken ik maar al te goed.
Uiteindelijk ben ik bij de Dell G7 aangekomen. Deze is nog niet in Nederland, maar ik heb van geruchten gehoord dat het ergens in november is.
@YDeciever Ik heb net even op de US site van Dell gekeken, helaas is de G7 alleen in 15" beschikbaar. Maar toch bedankt voor de headsup _/-\o_

En ja de zoektocht naar een goede combinatie van elementen is heel lastig. Vaak kom je op iets uit, wat nagenoeg perfect lijkt maar dan kan bijvoorbeeld de fan het niet aan of is het net een jumbo jet qua geluid.

Zag ook dat in de US de Omen 17t beschikbaar is, met HP gebeld. Komt niet naar Nederland omdat we eigen Europese modellen hebben. Die overigens ook nog eens duurder zijn en mindere componenten hebben :(
chielhier313 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:42:
@chielhier313 Ik zal de review eens bekijken, dank je. _/-\o_ Overigens verkoopt Amazon.com een 17" met een 256gb ssd variant. Wat op zich in combinatie met een 1TB 7200RPM voldoende is.

• Digma
Even ter afronding van het draadje, het is uiteindelijk de Omen by HP 17-an104nd geworden..

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie inbreng. _/-\o_

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05:45
Digma schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:02:
Even ter afronding van het draadje, het is uiteindelijk de Omen by HP 17-an104nd geworden..

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie inbreng. _/-\o_
Hoe bevalt hij? Ik zit ook mee te gluren naar een laptop met hetzelfde budget.

[Voor 6% gewijzigd door StefanKelevra op 19-12-2018 22:22]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee