Toon posts:

stabliteitsprobleem met KT7

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende: na ongeveer een half uurtje bezig wordt de computer gereset, start dan weer opnieuw op en reset gelijk weer, dit herhaalt zich 1 a 2 keer. dit probleem doet zich niet altijd voor :? :? de ene keer ben ik een cd aan het branden de andere keer gewoon aan het internetten.
gegevens pc
duron 800, niet oc
fop32 met 80mmfan
2*128 infineon
ibm dtla 307030
radeon met nieuwste driver
sb live1024
winbond w89c940 nic
abit KT7-raid
brander cdspeler zipdrive intern
80 mm in en 80 mm uit

kast temp: 26c
cpu temp: 43c

heeft iemand enig idee of de zelfde ervaring??
ikzelf vermoedt dat de voeding het probleem is; dit is wel een 300watt........

help!!

|:( ik wordt hier een beetje gek van |:(

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Misschien te zwakke voeding.
Je hebt een CD spelerm, een brander en een zipdrive intern. Misschien is dat net iets te veel voor je voeding

Ow hehe :P 300Watt
Ik denk zelf ook dat het daaraan ligt

Haal je Zip en brander er eens uit...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
standaard 300 watt zat bij mijn kast
COBA PS 300s volgens de stikker

Verwijderd

300W voeding is veels te weinig, er moet minimaal een 1 Gigawatt in.

FLIKKER NOU AUB ES EEN KEER OP MET DAT GEZEIK OVER DIE VOEDINGEN, EEN DURON SLURPT NAUWELIJKS WAT WEG, SUKKEL!!!!!!!!!!!! :|(

Verwijderd

Oeps

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 23:15 schreef oppertweaker het volgende:
Oeps
Beetje rustig aan OT, denk aan je hart..
B-)

Verwijderd

Het kan ook gewoon een IRQ conflict zijn.

Stop er eens een niet bootable flop in en geef ons het lijstje dat dan op het scherm verschijnt. (Wat Windows er van maakt is niet zo interessant)

En dan zullen we wel de verdeling van de kaarten over de sloten willen weten .. :Y)

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ik had eerst een 235W. voeding in mijn KT7.
Het enige nadeel wat toen ondervond was dat ik mijn Gforce toen niet kon overklokken zonder hier en daar af en toe crashes te krijgen. (8>

Maar ik moet erbij zeggen dat ik verder ook niet veel extra (interne) dingen eraan had hangen,alleen een Dvd-speler. :Y)

Heb nu een 400W. en kan in iedergeval de Gforce goed overklokken,en durfde het aan 2 extra 80mm Fans, en op de Gforce 1x40mm en een 50mm fan aan te sluiten. :o

Misschien moet je anders eens met het Softmenu spelen, en de boel daar allemaal op dissable,of zo laag mogelijk zetten.
En ff testen met de MD strenght op HI of LO,en/of Agp op AUTO zetten in Advanced Chipset menu.

Maar op zich wel vreemd dat hij zonder dat je de Cpu hebt overgeklokt,steeds gaat resetten. :?

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat de voeding het probleem is lijkt me inderdaad zeer onwaarschijnlijk, en ik zal maar niet vertellen wat ik allemaal aan een noname 300Watt voeding heb hangen ;)

Zoals Hooi al zei kan het een IRQ conflict zijn. Met name devices die een IRQ met de Highpoint controller delen, kunnen voor instabiliteit zorgen. In dit opzicht is de KT7-RAID een stuk crashgevoeliger dan de normale KT7 (die ik zelf overigens heb).

Zorg er in ieder geval voor dat de SB Live een eigen IRQ heeft, want de drivers voor die kaart zijn niet echt geschikt voor stabiele IRQ sharing.

Kijk eens op http://go.to/kt7faq

En je heb uiteraard al de Via drivers geinstalleerd? :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Alles gezegd en gedaan,
kan het ook gewoon een brakke voeding zijn.

sjah, die bestaan ook .. :9

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik had dit soort gezeik ook. na veel geupdate/patch/flash etc... en het verwijderen van m'n isdn kaart werkte alles..

probeer eens je live eruit te halen...

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 22:56 schreef yprgwt het volgende:
Het volgende: na ongeveer een half uurtje bezig wordt de computer gereset, start dan weer opnieuw op en reset gelijk weer, dit herhaalt zich 1 a 2 keer. dit probleem doet zich niet altijd voor :? :? de ene keer ben ik een cd aan het branden de andere keer gewoon aan het internetten.
|:( ik wordt hier een beetje gek van |:(
De laatste, aparte IDE ultra drivers van Via erover zetten. 4in1 is NIET genoeg. Er zit een bug in de 686B chip van je KT133A chipset, waardoor interne zips je systeem heel traag of onstabiel laten werken... als ze al werken. Ik heb geen link maar de patch noemt 580_3011.zip, en staat ergens op de MSI site...

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hmm, de abit kt7 heeft best wel veel stabiliteits problemen enzo.
Aan je config te zien heb je vast irq conflict/sharing/sblive problems maar als de pc vast loopt reboot en dan gelijk een paar keer reset is er volgens mij meer aan de hand.
Zit er iets los? draait die extra fan op je moederderboard van de chipset nog wel? Die was bij mij ook keer vast gelopen en daardoor had ik ook last van vastlopers.

Verder kan je de kt7 veeeeeeeeeel stabieler krijgen door de pci kaarten e.d. in de juiste slots te plaatsen zie daarvoor www.go.to/kt7faq, acpi uit schakelen, indien mogelijk usb ook uit en natuurlijk de laatste bios.

Verwijderd

Deze 2 links gevonden op http://hwfaq.shrimpwars.be/ :
http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=47
= prima ACPI - IRQ verklaring
en ivm SBlive nog deze :
http://www.viahardware.com/686bfaq.shtm

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden.... :) :) het was de voeding, bij de computerboer een andere voeding geleent en het probleem is opgelost, staat nu al 1week 24/7 te draaien en lockups meer, had nog garantie, krijg een enermax 350watt *D

bedankt voor de reacties, en tot het volgende probleem

Frank

Verwijderd

Pfffff als je nu mar niet denkt dat het door 300watt komt! Ik heb nl aan een 300 watt voeding hangen:
Abit Kt7A Raid
2*40 gig IBM 7200RPM
TB 1200 @ 1400
3 * 256 Mb Kingston @ cas 2
Pioneer DVD 16*40 slot in
Lite-On CD writer 12*10*32
Alpha Cooler
Zipdrive 250mb
2 harddiskcooler DC-4002
Geforce 2 Ultra
2 3Com netwerkkaarten
SB live 1024
2 case fans
1 kleine coolfan achter de cpu
4 fluor lamp buisjes 10cm
2 fluor lampies 30 cm

Duz ga mij niet vertellen dat 300 watt te weinig is!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Het ligt ook niet aan het wattage van de voeding maar aan het Amperage.

Een goede voeding van 235W kan meer Amperes op de diverse voltages zetten als een brakke 300W.

Op de voeding staat aangegeven hoeveel Ampere op de voltages staat, bekijk die voordat je een voeding betaald.

Je moet een voeding eens wegen, de ene 300W is loodzwaar, de andere is nog lichter als een 235W. Hoe zou dat toch komen???????????

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 07:15 schreef superbikkel het volgende:
Je moet een voeding eens wegen, de ene 300W is loodzwaar, de andere is nog lichter als een 235W. Hoe zou dat toch komen???????????
gewichtjes? :+

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 02:03 schreef yprgwt het volgende:
Gevonden.... :) :) het was de voeding, bij de computerboer een andere voeding geleent en het probleem is opgelost, staat nu al 1week 24/7 te draaien en lockups meer, had nog garantie, krijg een enermax 350watt *D

bedankt voor de reacties, en tot het volgende probleem

Frank
Nou,
stelletje ongelovige Thomassen.. Zijn jullie nu opeens stil. huh huh. 8-)

Gefeliciteerd yprgwt,
en veel plezier van je systeem gewenst ;)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Een cheapo 300watt voeding kan dusdanig onstabiel zijn, dus aardige fluxen in het voltage, dat je PC het niet meer trekt.

Ik had in mijn Inwin 600 een crappie 250watt voeding zitten... en toen ik in mijn P3/500 een GF2 GTS stak trok die het ook niet meer. Andere voeding erbij (om te testen, een zeer goede 250 watter) en het probleem was verholpen. Terwijl een 250watt voeding ruim genoeg moest zijn voor een P3/500 met 2xHD en 1xDVD en GF2.

Neem je een 235watt voeding van zeer goede kwaliteit dan zou je zelfs een "zwaar" AMD TB systeem moeten kunnen laten draaien. Alleen de meeste voedingen in de goedkopere kasten zijn van "middelmatige" kwaliteit.. en soms zelfs dusdanig slecht dat dit problemen kan opleveren.

Da's ook 1 van de redenen waarom ik een Antec SX1030BEC gekocht heb. Natuurlijk omdat het een erg "sexy" kast is, maar ik vond die Antec SX303 300watt voeding ook een goede investering, deze was namelijk als 1 van de beste 300 watt voedingen getest op Anandtech (erhm of was het Andantech? Nee AnAndtech.com geloof ik :?)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 31 juli 2001 07:15 schreef superbikkel het volgende:
Het ligt ook niet aan het wattage van de voeding maar aan het Amperage.

Een goede voeding van 235W kan meer Amperes op de diverse voltages zetten als een brakke 300W.
huh? heb ik nou niet goed opgelet bij natuurkunde of wat???
U*I=P, dus hoe meer ampere je erop wilt zetten hoe meer vermogen je zult moeten leveren (bij een gelijk voltage)
want U is hier toch altijd 230 (of 240 of 220 ofzo, maar dat is te verwaarlozen)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

T'is Anand yep.

Het is alleen jammer dat Nedcool niet beschikbaar is. In Nederland weet ik nu geen Antec Voeding leverancier meer te vinden... :'(

Flat,
het significante in het hele verhaal zijn de woorden goed en brak.

300 Watt is trouwens de hele voeding. Die dingen bestaan uit twee secties meestal. +3.3 en +5volt, en de rest. De twee secties apart zijn dan iets van 140 en 160 watt bijvoorbeeld.

Daarbij is vaak de inregeling brak. Vooral met Enermax en Codesign voedingen heb ik ervaren, dat de +5 volt langzaam instort. En ik niet alleen, het wordt vaker geconstateerd.
Bij Enermax zie je in de handleiding ook dat de +5 geen 'sense' aansluiting heeft.

Dat betekent dus dat dat suffe ding niet eens kijkt of de 5 volt bijgeregeld moet worden... ;(

Verwijderd

Ut gaat duz niet alleen om 300 watt minimaal voor een athlon gezeur want das is echt onzin, het gaat gewoon om een brakke voeding. je had des tijds niet een kast van 20,- moeten kopen ;) maar meteen een goeje... heb zelf nu een ChiefTec besteld... blijken wel goede bakkies te zijn

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik blijf bij Aopen sorry. Daar loopt mijn bomvolle kast met AMD al meer als 2 jaar perfect op (shit al 2 jaar dezelfde pc..ARGH! :))

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op dinsdag 31 juli 2001 13:13 schreef tazzman het volgende:
Ik had in mijn Inwin 600 een crappie 250watt voeding zitten... en toen ik in mijn P3/500 een GF2 GTS stak trok die het ook niet meer. Andere voeding erbij (om te testen, een zeer goede 250 watter) en het probleem was verholpen. Terwijl een 250watt voeding ruim genoeg moest zijn voor een P3/500 met 2xHD en 1xDVD en GF2.
Euhm, bedoel je nu de standaard 250 watt voeding van Inwin ?? Die trekt mijn systeem toch gewoon goed hoor (Inwin S500 met 250 watt voeding)
KT7-RAID
TB 800
GeForce 1 SDR (stroomslurper)
SCSI cdrom speler
brander
interne zip drive
tot voor kort 2 hd's
(qua insteekkaarten, SB Live, Miro TV kaart, 2 nics, Adaptec 2940.)

Ennuh, ik heb nergens ginne last van. :)

Mijn oude 235 watt voeding (Target) trok m'n P2 450 op Asus P2B-S met verder bijna dezelfde specs (-SCSI kaart en TV kaart, + 2e brander, + 3e HD).
Pagina: 1