Na 8 jaar wordt het toch weer eens tijd om de gehele pc te vervangen. De videokaart is dan wel in 2014 (R9 290) vervangen, maar nu is de rest ook toch aan vervanging toe en wil ik een kleiner model kast hebben die minder ruimte inneemt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, BF4 en zijn opvolger BF5 zeker andere games meestal van Steam dus zeker niet de allerlaatste (behalve BF5), daarnaast doorsnee foto en video bewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €1000-€1200. Het assembleren doe ik zelf, heb ik met mijn vorige ook gedaan en is onderdeel van de pret. Hoewel het geen schowcase hoeft te zijn vind ik het prettig om een systeem in elkaar te zetten wat kabelmanagement heeft en wat er na het openen van de kast gelikt uitziet. Case met raampjes en lichtschow daarintegen is niet mijn smaak. (moet al mee naar de intratuin om de kerstshow te bekijken
)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm: Dell UltraSharp U2415 Zwart
Toetsenbord: Logitech G412
Muis: Logitech G603
SSD: Samsung EVO 840 250GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als case de https://tweakers.net/pric...-define-nano-s-zwart.html die er mooi strak uitziet. Misschien nog wel ruim bemeten is maar zeker kleiner dan mijn hudige 72 liter tower.
Ik heb geen voorkeur voor Intel of AMD, heb in mijn voorlopige keuze voor Intel gekozen.
Videokaart Nvidia aangezien ik met AMD niet al te beste ervaring heb gehad.
Geen overklok op het mobo, heb daar niet zoveel mee,
Verder zo stil mogelijke processor en fan koeling, geen waterkoeling.
In ieder geval ook wifi, liefst op het mobo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals gezegd, Nvidia voor video en de case maar processor, mobo en andere componenten zijn open voor suggestie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als er een kleiner case gebruikt wordt zal deze op het bureau ipv er onder geplaatst gaan worden, geluid is dan een belangrijk punt om naar te kijken, alhoewel ik ook kan begrijpen dat tijdens gaming de fans wel hoorbaar zullen zijn.
Ga je overklokken?
Nee dat zeker niet
Wat verwacht je van ons?
Op zijn hollands: bang-for-buck.
Ik heb zelf al wel na enig zoekwerk de onderstaande configuratie samengesteld maar ben gewoon ook erg nieuwsgierig naar een andere kijk op de zaak. Is altijd verfrissend te lezen hoe andere tweakers met soms verassend goede argumentatie komen om andere componenten te gebruiken.
Alvast bedankt voor jullie inzet
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, BF4 en zijn opvolger BF5 zeker andere games meestal van Steam dus zeker niet de allerlaatste (behalve BF5), daarnaast doorsnee foto en video bewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €1000-€1200. Het assembleren doe ik zelf, heb ik met mijn vorige ook gedaan en is onderdeel van de pret. Hoewel het geen schowcase hoeft te zijn vind ik het prettig om een systeem in elkaar te zetten wat kabelmanagement heeft en wat er na het openen van de kast gelikt uitziet. Case met raampjes en lichtschow daarintegen is niet mijn smaak. (moet al mee naar de intratuin om de kerstshow te bekijken

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm: Dell UltraSharp U2415 Zwart
Toetsenbord: Logitech G412
Muis: Logitech G603
SSD: Samsung EVO 840 250GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als case de https://tweakers.net/pric...-define-nano-s-zwart.html die er mooi strak uitziet. Misschien nog wel ruim bemeten is maar zeker kleiner dan mijn hudige 72 liter tower.
Ik heb geen voorkeur voor Intel of AMD, heb in mijn voorlopige keuze voor Intel gekozen.
Videokaart Nvidia aangezien ik met AMD niet al te beste ervaring heb gehad.
Geen overklok op het mobo, heb daar niet zoveel mee,
Verder zo stil mogelijke processor en fan koeling, geen waterkoeling.
In ieder geval ook wifi, liefst op het mobo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals gezegd, Nvidia voor video en de case maar processor, mobo en andere componenten zijn open voor suggestie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als er een kleiner case gebruikt wordt zal deze op het bureau ipv er onder geplaatst gaan worden, geluid is dan een belangrijk punt om naar te kijken, alhoewel ik ook kan begrijpen dat tijdens gaming de fans wel hoorbaar zullen zijn.
Ga je overklokken?
Nee dat zeker niet
Wat verwacht je van ons?
Op zijn hollands: bang-for-buck.
Ik heb zelf al wel na enig zoekwerk de onderstaande configuratie samengesteld maar ben gewoon ook erg nieuwsgierig naar een andere kijk op de zaak. Is altijd verfrissend te lezen hoe andere tweakers met soms verassend goede argumentatie komen om andere componenten te gebruiken.
Alvast bedankt voor jullie inzet
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 206,- | € 206,- |
1 | ASRock Z370M-ITX/ac | € 134,- | € 134,- |
1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 322,01 | € 322,01 |
1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 56,99 | € 56,99 |
1 | SilentiumPC Fera 3 HE1224 | € 29,82 | € 29,82 |
2 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2666C16 | € 73,04 | € 146,08 |
1 | Corsair SF450 | € 78,50 | € 78,50 |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 143,- | € 143,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.116,40 |