Toon posts:

Windows 10 Store ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 14:16
De Store is compleet weg. Ik weet niet hoe dit gebeurd is.
Store apps die eenmaal geinstalleerd zijn, werken gewoon, maar ik kan nu met geen mogelijkheid meer nieuwe installeren.

Hij staat niet in Settings -> Apps.
Hij staat niet in c:\Users\username\AppData\Local\Packages\
Hij komt niet voor na uitvoeren van het PS commando `Get-AppXPackage *WindowsStore* -AllUsers`
De troubleshoot for Windows Store Apps biedt geen soelaas - kan geen problemen vinden.

Hij is dus *weg*

Het enige dat ik heb kunnen vinden door de krochten van Google, is 249823476207 scriptjes die de Store zeggen de herregistreren, maar echt *installeren* doet er geeneen. Die scripts werken immers alleen als de Store bestaat, wat wordt ontkracht met bovenstaand PS commando.

De hamvraag is nu: hoe krijg ik de Store weer terug?

Herinstalleren of Reset uitvoeren is geen optie.

日本!🎌

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-06 18:42
Toevallig ooit eens O&O Shutup 10 of consorten gebruikt?

Probeer deze eens in in een Powershell ADM window:
Get-AppxPackage -AllUsers| Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}

[Voor 66% gewijzigd door dehardstyler op 02-10-2018 14:29]

• _Thanatos_
Ja die heb ik vandaag gebruikt, maar daarin heb ik niet de Store disabled.

Dat commando uitgevoerd, maar "WindowsStore" komt niet langs. Want, zoals ik al zei, de Store is *weg*. Hij is niet alleen niet geinstalleerd, hij is gewoon helemaal niet aanwezig. Nergens. Hij bestaat niet. En wat niet bestaat, kun je ook niet herinstalleren, alleen gewoon installeren.

Dus laat ik de vraag anders stellen: waar download ik iets wat de Store installeert?

[Voor 71% gewijzigd door _Thanatos_ op 02-10-2018 14:55]

日本!🎌

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 15:03
Dat ding heet tegenwoordig "Microsoft store". Kun je hem zo wel vinden?

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
System restore al gebruikt?

• _Thanatos_
Nivali schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:54:
Dat ding heet tegenwoordig "Microsoft store". Kun je hem zo wel vinden?
Enige dingen met "Store" die voorkomen zijn Microsoft.Store.Engagement (dat is em niet, dat is eoa marketing rommel) en Microsoft.StorePurchaseApp (dat is em ook niet - dat is een ding om aankopen uit te voeren).
Wat adviseer je dat ik daarmee doe? Teruggaan naar een vorige staat is geen optie. Het kost me veel te veel tijd om dingen weer opnieuw in te stellen.

[Voor 27% gewijzigd door _Thanatos_ op 02-10-2018 14:59]

日本!🎌

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:58:
[...]

Enige dingen met "Store" die voorkomen zijn Microsoft.Store.Engagement (dat is em niet, dat is eoa marketing rommel) en Microsoft.StorePurchaseApp (dat is em ook niet - dat is een ding om aankopen uit te voeren).

[...]

Wat adviseer je dat ik daarmee doe? Teruggaan naar een vorige staat is geen optie. Het kost me veel te veel tijd om dingen weer opnieuw in te stellen.
Ja, gebruiken natuurlijk. Vreemde toon sla je aan. Succes er mee :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

_Thanatos_ schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:58:
[...]

[...]

Hoezo geen optie? Het is geen gewenste optie voor jou, maar het is zeker wel een optie.
En ja, dat kost tijd.
Maar met bovenstaande instelling zeg je eigenlijk impliciet: "ik wacht op een oplossing van jullie omdat ik er zelf de tijd niet in wil steken om evt helemaal overnieuw te beginnen". Althans, zo komt het over.
Die houding mag je hebben, maar verwacht dat aub niet teveel hulp ;)

Reinstall of system restore werkt gewoon als oplossing. En ja, dat is kut. Maar vooralsnog heb ik ook geen andere oplossing voor je.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _Thanatos_
Nouja, het is niet lullig bedoeld natuurlijk. Het punt is dat ik er al best veel tijd in gestoken heb, en (dus) de gangbare oplossingen al uitgeprobeerd heb. Maar dit betekent ook dat ik op een gegeven moment weer nuttige dingen moet gaan toen, dus een optie waarbij ik nog meer tijd kwijt ben, doe ik liever niet. Sorry als het wat bot over kwam :)

Is de Store niet een app die je gewoon kunt sideloaden of iets? Het voelt alsof dat het enige is dat ik moet doen.

日本!🎌

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 16:57
Heb je deze link ook al gevonden? https://www.thewindowsclu...re-app-missing-windows-10
Ze linken naar een .zip van Microsoft waar een powershell script in staat. Deze run je in een elevated powershell prompt en (nadat je Set-ExecutionPolicy Unrestricted hebt uitgevoerd) run je het script:

.\reinstall-preinstalledApps.ps1 *Microsoft.WindowsStore*

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Windows update laten draaien?

Je kan ook nog een system reset uitvoeren deze laat je persoonlijke data staan.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:47

Felyrion

goodgoan!

Niet om negatief te zijn, maar ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Een script gebouwd en gedraaid om pre-installed meuk te verwijderen, maar ik was iets te enthousiast en heb ook de store zelf verwijderd.

Contact gehad met MS, maar de conclusie was dat dit niet meer te fixen is. Voor de store is geen installer die je even kunt draaien om de boel weer te herstellen. Ook Windows updates en/of upgrades en dergelijke gaan het niet oplossen.
Dit is overigens al een jaar geleden, dus misschien zijn er inmiddels opties.

Ik heb er mee leren leven. De store heeft voor mij persoonlijk bar weinig te bieden. Alleen de calculator mis ik, daar heb ik wat anders voor moeten installeren.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• _Thanatos_
Nilltris schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:16:
Heb je deze link ook al gevonden? https://www.thewindowsclu...re-app-missing-windows-10
Ze linken naar een .zip van Microsoft waar een powershell script in staat. Deze run je in een elevated powershell prompt en (nadat je Set-ExecutionPolicy Unrestricted hebt uitgevoerd) run je het script:

.\reinstall-preinstalledApps.ps1 *Microsoft.WindowsStore*
Ja die heb ik ook gevonden ja. Maar ook daarvoor geldt dat het alléén apps kan herinstalleren die op je computer staan. De Store is bij mij gewoon *weg* en staat *nergens*. Dus dit script heeft niets opgelost.

日本!🎌

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 12:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer desnoods deze link:

http://virtualcustoms.net...s-on-Windows-10-LTSB-2016

Vrees niet, is geen shady troep. Toen ik Enterprise LTSB draaide (waar sowieso geen store in zit) heb ik via deze weg ook de store kunnen installeren.

I reject your reality and substitute my own

• Nilltris
_Thanatos_ schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:37:
[...]

Ja die heb ik ook gevonden ja. Maar ook daarvoor geldt dat het alléén apps kan herinstalleren die op je computer staan. De Store is bij mij gewoon *weg* en staat *nergens*. Dus dit script heeft niets opgelost.
Maar daar is dat .zip bestand toch voor waar ze naar linken? Jammer dat dit dan blijkbaar niet werkt zoals beschreven.

• _Thanatos_
Nilltris schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:54:
[...]

Maar daar is dat .zip bestand toch voor waar ze naar linken? Jammer dat dit dan blijkbaar niet werkt zoals beschreven.
Nee, in dat zip bestand zit alleen een script die herinstallatie van aanwezige packages uitvoert. Dus niet-aanwezige packages komen niet magischerwijs tevoorschijn :)

Of het moet een andere zijn die je bedoelt. Die `reinstall-preinstalledApps.zip` is veel te klein daarvoor met 677 bytes.
nelizmastr schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:51:
Probeer desnoods deze link:

http://virtualcustoms.net...s-on-Windows-10-LTSB-2016

Vrees niet, is geen shady troep. Toen ik Enterprise LTSB draaide (waar sowieso geen store in zit) heb ik via deze weg ook de store kunnen installeren.
Dat ziet er belovend uit. Die ga ik eens uitproberen!

[Voor 30% gewijzigd door _Thanatos_ op 02-10-2018 21:34]

日本!🎌

• _Thanatos_
Nilltris schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:54:
[...]

Dit werkte.
Ik moest alleen wel handmatig de files in C:\Program Files\WindowsApps zetten... Raar dat dat niet werkte met het script, maar ach. Het werkt nu wel :D

日本!🎌

• Nilltris
_Thanatos_ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

Dit werkte.
Ik moest alleen wel handmatig de files in C:\Program Files\WindowsApps zetten... Raar dat dat niet werkte met het script, maar ach. Het werkt nu wel :D
Goed dat je er toch nog eens naar gekeken hebt ;)

• _Thanatos_
Nilltris schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:30:
Goed dat je er toch nog eens naar gekeken hebt ;)
Ja sorry, er zat een Fronteers 2018 en een weekend tussen :)
Maar hopelijk draagt het bij voor de volgende persoon met dit probleem.

Ik ben nu wel benieuwd of dit de Store ook in staat stelt zichzelf te updaten, omdat ik nu vgs mij een specifieke versie gesideload heb. Maargoed, de tijd zal het leren, I guess.

日本!🎌

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee