Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

zelfbouw pc wil maar niet goed lopen

Pagina: 1
Acties:

• rawwie
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 27-11-2018
ik heb een pc gebouwd een budget game pc. Ik bouw al een tijd budget systemen voor mensen met weinig geld nu ben ik bezich met een kast maar ik kom er niet meer uit .. hij doet alles,alles werkt alleen slaat die uit na dat die Windows draaid kan 6 uur zijn kan 30 min zijn.

ik kan programma s draaien alles speed fan geeft niks speciaals aan.

wat kan ik doen om het te vinden en wat het is de oplossing die jullie voor mij hebben.

mobo p7h57d-v EVO
ram 4 gb 2 x 2gb hynex Korea komt het vandaan
cpu i5 760
gpu nvida 210
psu 450 watt Chinees merk
HDD 75 en 1000gb

draai Windows 10 met bios instellingen 1606

heb een ledstripje erbij in een extra koeling maar was allemaal inbouw van de kast zelf

ik kom er echt niet uit meer

[Voor 31% gewijzigd door rawwie op 02-10-2018 19:22]

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:28
Zou je even je post kunnen nalopen op typfouten en zinnen die niet lekker lopen? Deze is namelijk niet makkelijk te lezen. Wellicht ook even goed om aan te geven wat er 'uit slaat' en op welk moment precies.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Wat is het exacte type van het geheugen?
Merk en type van de voeding?

Heb je een andere voeding geprobeerd?

Hdd's naar de filistijnen?

• rawwie
sorry mijn fout klopt was vanochtend er niet bij meer met het hoofd

ddr3 2gb van hynex ofzo
hkc model usp-400
voeding ookal geprobeerd

blijft het zelfde doen installatie win 10 gaat goed alles loopt lekker door hij draaid Windows en tijdje af de ene keer langer als de ander .

na een tijdje kan 6 uur zijn kan 30 min zijn slaat die vanzelf uit en start die weer op maar kan dan Windows maar niet door laden . alles geprobeerd maar niks .

USB stick erbij en opnieuw instaleren nou dat is zeg maar de loop waar ik al een dag of 7 inzit .

moet ik de bios update wat denken jullie want ik komt er niet meer uit kan ook programma s draaien als die loopt dan check ik alles word nie extreem warm niets van dit alles .

• Uszka
Uszka schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:43:
Wat is het exacte type van het geheugen?
Merk en type van de voeding?
en dan kom je met
Van het moederbord weet je het type tot achter de komma. Waarom lukt dat met het geheugen en de voeding niet?

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:27
Memtest draaien, harddisk testen, de mogelijkheden zijn eindeloos.

Probleem is dat het er nu op lijkt dat je niet veel moeite wilt steken in antwoorden maar wel een voorgekauwt antwoord verwacht.

Die is er niet. Handen uit de mouwen en testen, kijken wat er in zit, vragen beantwoorden enz.

Woont in Helsinki

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 04:16

br00ky

Moderator Harde Waren
@rawwie, we zijn geen helpdesk. Je zult echt met meer en specifiekere informatie moeten komen anders heeft het topic geen zin en gaat er een slotje op. Geef dus een volledig lijstje van je onderdelen (merk en type) en alle stappen die je zelf al hebt genomen om tot een oplossing te komen.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16-06 09:56

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Probleem is waarschijnlijk je (slechte) voeding.

Maar, dat is maar een wilde gok, vanwege dat we heel weinig info hebben.

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• rawwie
grappig je kan goed lezen merk ik ben der pas een dag of 7 a 9 mee bezich ... dus weet niet wat je onder moeite verstaat heb alles geprobeerd staat er nog maar kom er niet uit .. ik vraag dit als een volwassen man wens dan ook graag zo antwoord te krijgen dit is namelijk vrij kinderachtig na mij mening.. maar je mag een herkansing
Modbreak:Leuk dat je er zo over denkt maar jij post een topic dat door een berg taal- en schrijffouten al nauwelijks te volgen is en ook nog eens zeer weinig bruikbare informatie bevat. In plaats van op moderatie te reageren zou ik vooral aan de kwaliteit en inhoud van je posts werken.

ik zou graag de hulp vragen omdat we we al 7 dagen druk zijn met 2 a 3 man maar komen er niet uit .

hkc usp-400
1 keer crosair vs2gb1333b3
hynix 2gb 1Rx8 pc3-12800u heb 2 keer maar 1 werkt niet goed kwa ik net achter dus net vervangen met de crosair
heb nog 1 1 gb pc3-10600u

bedankt snap dat het geen hulp desk is maar jammer ben er al paar dagen druk mee en kom er niet uit hoopte op mensen die mee konden denken.

[Voor 25% gewijzigd door br00ky op 02-10-2018 22:26]

• Intelligo
WIJ mogen een herkansing?

He, succes he. 8)7

Woont in Helsinki

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-06 15:10
Waar heb je die voeding nu weer vandaan. Oud ding, verdient een ritje vuilnisemmer.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• rawwie
gekregen bouw budget pctjes doe best zo dat iedereen er van kan genieten gamen.
succes dankjewel dat had ik net nodig.

hoop dat er nog wel mensen zijn die met mee willen denken op dit forum er het anders wil benaderen dan sommige doen.

update heb nu cool master 450 die ik ga proberen.

kunnen het mischie n ook.die ronde batterijtjes zijn ?

• respect!
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 27-03 09:54
Ik probeer echt te volgen wat je schrijft, maar krijg dat niet voor elkaar, heb je dyslexie of iets dergelijks, dan heb je een excuus.
Maar voor nu raad ik je een cursus aan.

• Uszka
Van die voeding is niets teveel gezegd. Ook al zijn het budget systemen, je moet niet iemand anders opzadelen met enorm slechte voedingen als HKC, MS-Tech, Spire, Linkworld etc. Zelfs gerenommeerde merken hebben troep in hun assortiment zoals de Cooler Master met de Elite.

De CMOS batterij kan het niet zijn. Daar valt het systeem niet van uit na verloop van tijd.

Krijg je een BSOD of is het spontaan helemaal uit?

• rawwie
wat ik allemaal zelf heb gedaan is het vervangen van me cpu koeler heb nieuwe koelpasta gedaan tussen de koeler en cpu.

stock cooler naar towerkoeler werkt erg goed.

ram geheugen dus vervangen.

GPU nu GeForce 210 zat een hd 3870 in maar die werd na mijn mening iets te warm.

100 keer Windows opnieuw erop moeten zetten omdat steeds maar niet helemaal goed gaat.

GPU poorten allemaal geprobeerd kijken of er 1 mischien bleef draaien .

heb stekker vervangen en kabels om mischien een kabelbreuk uit te sluiten.

testen laten draaien niks.speciaals op de aux fan na die soms erg snel draaid.

valt uit zonder melding zonder piepje of iets .

• rawwie
spontaan helemaal uit.

en sorry voor de korte uitleg vanochtend maar zat er ff helemaal door heen.

vandaar dat ik nu meer uitleg en alle stappen probeer door te nemen.

• Uszka
Oorzaak van spontane uitval is 9 van de 10 keer de voeding.

• AcidBanger
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:41
BSOD of helemaal uit ?

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:53
Eens met @Uszka
De voeding is de grootste kanshebber om dit soort problemen te veroorzaken.

Beste is om te bekijken of je nog een andere voeding hebt liggen die werkt en daarmee testen.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@rawwie koop een nieuwe goede voeding, en breng de rest bij chemisch afval

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• rawwie
welke zouden jullie mij aanraden dan ik ga het nu zo weer testen met de coolmaster

• rawwie
heb nog liggen open a 350 w en lite on 300w 250 max out .. hkc dan maar das dus niks en cooler master dus ook niet .

lampje brand groen en oke de piepjes heb normaal zoals het hoort .

zou de lichtere psu het redden denken jullie met de 450 word denk ik.niet want denk dat die niet meer goed is ofzo is er een manier dat ik het kan testen .

• rawwie
valt hem gelijk uit geen melding geen scherm niks en ja type is niet me sterkste kans dus sorry als er type fouten tussen zitten.

• Nat-Water
Dubbel en triple posten is niet de bedoeling. Maar ik kan niet uit je tekst opmaken wat je hebt liggen. Je huidige build gebruikt iniedergeval niet zo veel.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• Uszka
Probeer gewoon een andere voeding. Je hebt er genoeg zo te zien. Allemaal oude meuk, maar ja, beter iets dan niets.

• rawwie
A open dc output 350w
hkc usp-400
lite on max output 250w
cooler master 450w

sorry als ik dingen niet goed uitleg of iets maar kom der soms gwn niet uit en dan staat het er raar mijn fout en zal erop letten.

post voor het eerst iets dus weet niet precies alles maar dat is wat ik heb en wat ik heb liggen heb alles gedaan wat ik uit heb gelegd ook psu vervangen .

ben nu op dag 10 en werkt gwn soms wel soms niet. snap niet wat het is dat die niet goed draaid.

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

rawwie schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:45:
A open dc output 350w
hkc usp-400
lite on max output 250w
cooler master 450w
Allemaal ouder dan 10 jaar of meer? Die voedingen hebben niet het eeuwige leven!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• rawwie
oké een update

al mijn antieke deden het zelfde of deden nog minder dan daar voor kan nu Windows er niet op krijgen.

heb van de buurjongen Cooler Master MasterWatt Lite 400 week oud geprobeerd maar hij blijft nu uit vallen tijdens het instaleren.

heeft iemand nog een idee want ik kom er niet uit is het mischien slim 7 erop te gooien dat 10 te zwaar is ik kan nu weinig aangezien de installatie nu niet meer door loopt.

• Intelligo
rawwie schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 00:03:
oké een update

al mijn antieke deden het zelfde of deden nog minder dan daar voor kan nu Windows er niet op krijgen.

heb van de buurjongen Cooler Master MasterWatt Lite 400 week oud geprobeerd maar hij blijft nu uit vallen tijdens het instaleren.

heeft iemand nog een idee want ik kom er niet uit is het mischien slim 7 erop te gooien dat 10 te zwaar is ik kan nu weinig aangezien de installatie nu niet meer door loopt.
Nee, je hebt een ander probleem.

Je hoort de installatie makkelijk te doorlopen. Met 400w zou dat makkelijk moeten gaan.

Draai eens wat hardwaretests, voor de HD en het geheugen bijvoorbeeld

Woont in Helsinki

• JappieR
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16-06 17:06
Ik heb een keer zo beetje hetzelfde probleem gehad. Ik ha alles geprobeerd zoals geheugen wisselen/verzetten, andere harde schijf en voeding, niets hielp.

Conclusie was dat het Moederbord aan het begeven was en daarom dus niet stabiel was.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 11:14
Moederbord gok ik ook.

• DennyV
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 10-06 17:10
rawwie schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 00:03:
oké een update

Wel een legale licentie van W10 ?

• rawwie
nee is via een USB stick van me buur jongen gekregen heb wel originele cd van Windows 7 liggen..

moederbord als ik hem kan draaien geeft die aan dat alles goed is en netjes draaid maar nu draaid die dus niet goed en kan ik dat niet meer meten in me anderen pc draaid alles gwn goed..

ik heb nog een cpu liggen i3 wat ik kan testen op het moederbord.. heb alleen geen socket 1156 mobo liggen is er een manier om het testen wat ik niet meer kan proberen..

dacht ook al mobo maar elke manier die ik kan en weet heb ik gedaan dan geeft aan alles gwn goed is en loopt.

Maar dan valt die toch weer uit en kan ik Windows niet meer opstarten.

ik ga zo weer verder ermee en de stappen weer door lopen.

• JappieR
rawwie schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:35:

moederbord als ik hem kan draaien geeft die aan dat alles goed is en netjes draaid maar nu draaid die dus niet goed en kan ik dat niet meer meten in me anderen pc draaid alles gwn goed..
Een moederbord kan zichzelf niet testen, dus als de pc aanstaat zal het moederbord dus ook altijd zeggen dat hij goed is.

Jij bent de gene die moet gaan uitsluiten en concluderen dat het moederbord niet meer goed is.

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23:17
Ik zou gewoon stoppen met goedkope meuk te gebruiken. Een Chinese voeding is vragen om problemen. Windows 10 kun je overigens gewoon legaal 30 dagen uit proberen. Als je een opstartbare USB-stick maakt met de media creation tool, dan kun je windows 10 installeren zonder productkey in te geven. Ik merk dat je alles zo goedkoop mogelijk probeert te doen, maar het is verstandig om iets meer te betalen. Dan krijg je gewoon een systeem waar je op kunt bouwen. Dus legale windows 10, andere harde schijf, gezien het formaat zal de schijf al ~10 jaar oud zijn en harde schijven gaan gewoon soms kapot.

Natuurlijk begrijp ik dat je niet zo'n hoog budget hebt, maar dat betekent niet dat het verstandig is om meuk te kopen. Het is juist de kunst om zo goedkoop mogelijk te bouwen, maar wel kwaliteit te houden. Ik gebruik altijd de kabeltjes van de action als voorbeeld. Voor 1.50 euro (?) heb je een USB-kabeltje, maar dat is na 8 weken wel kapot. Als je naar Amazon gaat en daar voor 11-12 euro 5 kabeltjes koopt, kost dat per kabeltje 2 euro. Je doet even een investering, maar daarna betaalt het zich gewoon terug. En dat voor 50 cent per kabeltje extra. Dat is ook zo met computeronderdelen, goedkoop kan, maar bedenk dat jevoor iets meer geld wel meteen veel betere producten in huis haalt die in ieder geval doen wat ze moeten doen.

• rawwie
heb vandaag voedingen gekocht nieuwe in de winkel en nog biet in leven of tenminste goed draaien denk dat die het hem niet meer doet .. ja maar zoals.ik al zei bouw alles voor niet meer als 400 en mensen betalen me in termijnen van 50 euro soms vandaar dat ik alles zo goedkoop mogelijk probeer te doen en dan natuurlijk zo goed mogelijk..

hij draai nu al een paar uur maar is al vanmiddag w keer uitgevallen en moest toen weer alles op nieuwe doen .

• rawwie
sowieso allemaal erg bedankt voor.de.tips tor nu toe ga het met een SSD proberen

• Uszka
rawwie schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:34:
heb vandaag voedingen gekocht nieuwe in de winkel
Welke?

• tongribnau
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 27-05 19:17
Videokaart en processor koeling. Meer airflow in je kast🤔 evt nog nieuwe koelpasta en ontstonden.

[Voor 23% gewijzigd door tongribnau op 03-10-2018 23:08]

Snor_ka

• rawwie
dat alles heb ik al in verschillende opstelling geprobeerd .. cool master 400 3 keer.. en een normale cs van windows net geregeld weer een 7 dus ga morgen weer verder koelpasta al een paar keer vervangen na alles na te kijken vandaag kan ik niks anders vinden dan dat de cpu koeler mischie n niet helemaal niet helemaal goed aansluit dus nieuwe weer bestelt die is er morgen vroeg dus .....

dan zal ik alles weer door lopen en een update geven

• rawwie
oké een update

• Nat-Water
Ik betwijfel dat Windows er iets mee te maken heeft. Ander moederbord?

• skelleniels
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:23
rawwie schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:34:
bouw alles voor niet meer als 400 en mensen betalen me in termijnen van 50 euro soms vandaar dat ik alles zo goedkoop mogelijk probeer te doen en dan natuurlijk zo goed mogelijk..
offtopic: hoop dat je voor die pc uit TS geen €400 vraagt, want dat is die pc van ruim 8 jaar oud echt niet waard!

Als je al andere voeding hebt geprobeerd(maar dan hopelijk iets deftiger/jonger dan die chinese) dan bekijk je best de condensators op het mobo of die niet lekken.

http://specs.tweak.to/16567

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zou beide pcs weg brengen naar iemand die er wel verstand van zaken heeft.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
Lip schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:00:
Ik zou beide pcs weg brengen naar iemand die er wel verstand van zaken heeft.
Het klinkt wat zuur maar je hebt hier wel een punt.

*knip* laat het verdere modereren maar aan de modjes.

Ik begrijp best dat hij gefrustreerd raakt van de duur die dit allemaal in beslag neemt, maar het helpt hem niet dat hij dit afreageert op een behulpzaam forum.
Beter formuleren dus, want niemand heeft hier een kristallen bol. _/-\o_

[Voor 35% gewijzigd door br00ky op 04-10-2018 13:36]

• Intelligo
Je denkt aan de CPU koeler, kan ik daaruit opmaken dat je nieteens in de BIOS hebt gekeken wat de CPU temperatuur is?

Dat zijn echt basis dingen. Als je die niet beheerst vraag ik me echt af of je de geschikte persoon bent voor dit "bijbaantje"

Woont in Helsinki

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 03:22

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Sluit nu gewoon eens 1 voor 1 de hardware onderdelen uit, dan kom je er wel.

Voeding heb je uitgebreid geprobeerd > die is het niet.
Lees de SMART uit van je HDD, hang hem desnoods even in een andere pc, weet je ook hoe die ervoor staat.
Laat memtest een nacht draaien, weet je ook hoe je geheugen ervoor staat.

Als de HDD en geheugen het dan niet zijn, weet je dat het moederbord slecht moet zijn. Ik neem aan dat het een nieuw moederbord is wat je hebt, dus dan heb je garantie en kun je hem zo omruilen voor 1 die wel stabiel loopt.

Tweakers Discord

• rawwie
verstand ik heb dat school geld mooi voor niks betaalt dan ;) ... de stappen die jullie zeggen allemaal al keer of 10 gedaan .. bios kom ik in geeft temp van max 40 aan op me cpu i5 760 aan en dat is voor deze redelijk koelt gwn ... airflow alles is verder optimaal .. geeft oolk tijdens draai van ram test HDD test alles geen foute aan maar vreemd genoeg blijft die na tijdje draaien uitslaan..

psu die ik nu extra heb inter tech 750 at
cooler master 400 3 x nieuw uit de winkel .

nu draaid die opstartherstel met Windows 7 kijken of dit mischie n helpt want met 10 lukte het me gwn echt niet ...

heb de advies en opgevolgd en nieuwe spullen erbij gehaald

• Intelligo
Volg de adviezen nou eens stap voor stap op.

Dit is namelijk echt een nutteloos topic op het moment.

Deel voor deel uitsluiten. Voeding, GPU, mem en installatiemedium heb je gehad.

Dan blijft de HDD, moederbord en CPU over. Andere hdd of ssd proberen, nog steeds niet goed?

Mobo en CPU in de container kieperen.

De uren die je hier al in hebt gestoken zijn me dunkt meer waard dan die hardware.

Woont in Helsinki

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 04:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Intelligo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:21:
Voeding, GPU, mem en installatiemedium heb je gehad.
Nou ja, met
rawwie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:06:

psu die ik nu extra heb inter tech 750 at
introduceert TS weer een baggerexemplaar ;).

Verder heel veel
De uren die je hier al in hebt gestoken zijn me dunkt meer waard dan die hardware.
Bewonderenswaardig dat je hier al zo lang mee bezig bent, @rawwie, maar het is misschien slim eens goed na te denken of je dit momenteel wel goed aanpakt. Als ik het topic zo doorlees heb je een aantal zaken nieuw aangeschaft en er dus geld in gestoken.

Je geeft ook aan dat je er ongeveer 400 euro voor hoopt te krijgen. Nou geloof mij, als je er meer dan 100-150 aan overhoudt mag je in je handen knijpen. Je processor staat voor 12,50 in de V&A, de videokaart ook voor 12, RAM ook 10-15 euro, je moederbord doet ook een paar tientjes. HDD van 1TB koop je ook voor 2 tientjes. Je voeding is een tientje.

Dan kom je met hangen en wurgen uit op 85 euro. En hoe zit het met Windows? Heb je allemaal legale keys liggen?

Waar ik heen wil met mijn "vaderlijke" praatje, ga lekker iets doen dat echt iets oplevert en doe het bouwen van budgetpc's puur voor de lol met (bijna) gratis (gekregen) onderdelen.

• rawwie
oke

stap 1 genomen : alles afgesloten en verwijderd mobo eruit gehaald los basis aankoppeling gedaan moederbord op een doos gelegd en hij ging aan met jumpstart..

stap voor stap alles aangesloten extra weg geheugen me GPU fans alles gedaan in de kast.

na elke stap hem laten draaien en dat lukt elke keer.

uit eindelijk Windows erop zetten via USB ook dit verloopt vlekkeloos. start Windows 10 hem netjes op en alles draaid geen meldingen niks...

kan zelfs.progammas gwn draaien gebruik zelf open hardware monietor .. geeft cpu temp door van max 45 gpu rond de 37 40 .. alles.draaid heb netjes en word niet warm.

het enigste vreemde is dat de auxuliare fan soms extreem Snel draaid..

en dan opeens zonder melding of iets valt die uit niks geks gezien met testen hij is ook niet erg warm als ik de koeling op mobo of GPU alles voelt heb goed.

cmos ontladen alles opnieuw gedaan en nog geen verbetering tot op heden.

nogmaals als die draaid kan het soms 30 min zijn en soms 6 uurtjes zonder probleem.

nu probeer ik elke test met Windows te doen maar nu valt die gek genoeg de hele tijd weer uit .. laat.hem weer dag staan herinstal Windows en doet het weer

als ik hem wil straten nu zonder GPU geeft fout aan op de aansluiting op het moederbord wat die de afgelopen dagen niet deed pas na de cmos het instal.

als.ik.nu de bios in wil slaat die gek uit hij doet het nu ff helemaal.niet meer maar.dat heb zo weer goed maar verder.als dit alles en systeem.herstel heb ik ook gedaan nu doe ik het met de laatste update.van win 7 .

ik zal.laten weten of het gelukt is en wat de status nu is

• JappieR
Maar heb je nu ook al eens een ander moederbord geprobeerd? Dit klinkt voor mij gewoon als een gaar moederbord zoals je het nu omschrijft en gezien je al zoveel voedingen hebt geprobeerd.

• rawwie
bios cpu
2.80ghz
133mhz
cache l1 : 256kb
l2 :1024kb
l3 : 8192kb
ratio status min 09 max 22
actual ratio 22
cpuid 106E5

• rawwie
ja ook cpu en moederbord werken met anderen inhoud wel maar doet het zelfde ga nu alles laatste keer na lopen anders stuur ik hem op na een beter leven

• rawwie
na draaid bios weer goed en hardware monitor draaid nu goed en 2 fout en na mijn mening temp cpu 53 graden erg hoog ze hadden het mobo overklockt denk ik zo .. en de fan 2 blijft soms onsleesbaar nu staat die op turbo allemaal zodat er nog meer koude lucht komt ..

hij draaid nu gwn netjes alleen word soms
power fan speed rood en temp blijft rond de 50 a 55 graden

ik laat bios open staan dus als iemand iets weet dan hoor ik het graag.

• rawwie
ja doe het ook niet voor het geld heb hier kastje of 7 nu klaar staan van i3 tot i7 6th gen ....

snap wel wat je bedoelt maar dit project nu is voor iemand wie er zelf niet meer uit kwam en ik hem help aangezien ik zelf wel meer kan als stekker aansluiten haha ..

maar bij dit geval kom en kwam ik er niet uit probeerde deze jongen te helpen en heb hem nu een systeem van mezelf verkocht..

ja weet wat het is soms heb je geluk soms pech ket de spullen vooral als mensen niet eerlijk zijn over wat ze er mee gedaan hebben of de werking ervan.

ik denk zelf dat de cpu overbelast heeft als het nu afleest uit deze bios lezing want snel dat die ergens te warm is geweest ik heb nog een i3 liggen die ik met deze bios instelling nog is ga proberen en anders gooi ik hem weg.

werk ook veel met winkels die me onderdelen geven voor dit doel.ben bezich met een stichting hier in opzetten .

ik.wil iedereen bedanken voor ze hulp en de tijd die jullie voor mij genomen heb en om dit probleem op te lossen.

• Teddy
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:25
Hoe zien de caps (kleine tonnetjes met een kruisje bovenop) op je mobo er uit? is de bovenkant vlak of staan er een paar bol?

• rawwie
alles draaid nu nog steeds goed alles ziet er netjes uit heb nu extra mobo 1156 dus als weer mis gaat test ik Hein de anderen om alles uit te sluiten
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True