Toon posts:

PC en iPad willen niet met elkaar spreken...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-03 08:32
Ik heb een iPad air 2 en wens wat gegevens van mijn PC (win10) over te zetten naar de iPad.
Als ik mijn tablet aansluit krijg ik de vraag om de PC te vertrouwen, hier tik ik op OK.

Erna krijg ik deze melding:

Het eigenaardige is dat ik in verkenner de iPad wel terug vind en ook de foto's kan zien. Alleen, iTunes blijft weigeren de iPad weer te geven, dus boeken en muziek overzetten lukt niet.

Ik had dit al met iOS 11 en had gehoopt dit opgelost te zien met iOS12, maar dat is blijkbaar niet het probleem.

Ook iTunes verwijderen en herinstalleren gaf geen resultaat.

Iemand nog ideeën wat ik kan proberen?

Alle reacties

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
- Originele kabel gebruiken
- Connector schoonblazen / schoonmaken met wattenstaafje.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:43

SuBBaSS

-has Ryzen

Andere (/ Originele) kabel gebruiken?

• cadsite
Dat was ook mijn eerste reflex.
Het was de originele kabel en op elke USB poort van de PC.

Het eigenaardige is dat foto's wel zichtbaar zijn in verkenner, dus er is wel connectie.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:43

SuBBaSS

-has Ryzen

Tja, dan heb je maar weinig opties behalve een nieuwe kabel aanschaffen aangezien hij zo zinnig over deze is.
Je kunt evt. proberen om de ipad geforceerd te herstarten (power+homeknop indrukken tot hij opnieuw opstart en het apple logo weer laat zien) maar dat is een 'longshot'.

Anders wellicht je ipad (terwijl hij aangesloten is) even verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw laten installeren..

• cadsite
Bedankt voor je tips, maar niets werkt.
Eigenaardig...
Een nieuwe kabel aanschaffen is het enige wat ik nog niet gedaan heb. Eens kijken eerst of ik eentje kan proberen van iemand anders.

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 07:45

Cliffie

Trompetslet

Ik heb zoiets vergelijkbaars wel eens gehad en wat bij mij hielp was een usb-hub er tussen zetten. Ook dit werkte niet op elke poort, maar het is het proberen waard!

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Misschien werkt de oplossing van @Cliffie doordat er dan meer power op de USB poort stond (als het een powered USB hub was). Als dat niet het geval was, lijkt het meer een kwestie van slecht contact in de ipad of USB-poort op de PC.

@cadsite heb je dit probleem ook met diezelfde kabel(s) op andere computers/laptops met Windows?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee