Email voor afmelden klantenbestand verkoop

Pagina: 1
Acties:
  • 925 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb een extern klantenbestand die verkocht wordt, maar volgens de nieuwe wet moet ik de klanten op de hoogte brengen of zij dat willen.

Nu zat ik te denken om een email naar al die klanten te sturen met wat tekst en een button zodat de klant kan aangeven of zij dat wel of niet willen. (soort van afmelden van een nieuws brief)

Ik weet dat er o.a. wordpress modules zijn die dat kunnen, maar ik zoek eigenlijk een bedrijf waar het online kan zodat ik direct een lijst over hou van de klanten die daar geen bezwaar op hebben.

Dus dat ik via ons email adres een mailtje verstuur waarbij de aan en afmeldingen daarvan makkelijk terug kan zien.

Weet iemand daar een oplossing voor?

Beste antwoord (via Slux op 02-10-2018 15:45)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:38

Kryziek

bb || !bb

https://mailchimp.com/ is een leuke. Gebruiken wij ook veel op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Kryziek schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:03:
https://mailchimp.com/ is een leuke. Gebruiken wij ook veel op het werk.
Die was ik al een keer tegen gekomen maar kan je daar ook een simpele aan of afmeld email mee maken ? ik kon dat niet zo snel vinden op de website, is meer voor complete nieuws brieven emails toch ?

Het is een klanten bestand van ongeveer 5000 gebruikers en ik heb het maar 1 keer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Slux schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:53:
Nu zat ik te denken om een email naar al die klanten te sturen met wat tekst en een button zodat de klant kan aangeven of zij dat wel of niet willen. (soort van afmelden van een nieuws brief)
Het hangt een beetje af wat voorgaande communicatie is geweest maar op zich mag dat nu alleen als de eigenaar van het adres daar toestemming voor heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Het hangt een beetje af wat voorgaande communicatie is geweest maar op zich mag dat nu alleen als de eigenaar van het adres daar toestemming voor heeft gegeven.
Er is geen communicate geweest, door deze mail te verzenden willen we dat juist doen.

De boel is verkocht en we willen de klanten nu vragen toestemming geven of hij/zij akkoord gaat dat zijn gegevens naar de nieuwe eigenaar gaan.

Moet een simpel mailtje worden waar alleen instaat of ze daar wel of niet mee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@Slux Dan kan ik je als tip meegeven dit blog even door te nemen: https://www.yoursafetynet...-nieuwe-privacywetgeving/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dank voor de tip maar het is in dit geval niet van toepassing, het gaan om een faillissement in opdracht van een curator.

Het is geen mailing of spam, puur een mailtje waar de gebruiker toestemming wordt gevraagd en op de hoogte wordt gesteld van het faillissement en of zij akkoord gaan dat de nieuwe eigenaar hun mail adres mag hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Slux op 02-10-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Slux schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:14:
Het is geen mailing of spam..
Wat is dat dan ?:
puur een mailtje waar de gebruiker toestemming wordt gevraagd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Een mailing :+ Maar nogmaals dit is een andere situatie waar het op deze manier moet.
De juridische regeltjes weet ik verder ook niet ingeval van een faillissement, de curator verteld mij om het op deze manier te doen, dus doe ik het. Ik las wel snel een juridisch artikel wat hij liet zien dat het ook zo moest dus zij zullen het wel weten.

Dus vandaar mijn vraag, weet iemand een online platform waar ik 1malig een mailtje kan versturen naar de klanten met een button waar ze ja of nee op kunnen klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Zoals eerder gemeld is Mailchimp dan wel het makkelijkst. Mailgun werkt overigens ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:34
Dan is dit wel relevant of op zijn minst interessant (geen idee hoe goed het onderbouwd is):

https://www.vbk.nl/media/...anden_door_de_curator.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 02-10-2018 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33

Wish

ingwell

Leuk leesvoer voor de curator dan :)
https://blog.iusmentis.co...-klantenbestand-verkopen/

Als oplossing is overigens het eerder genoemde Mailchimp een prima optie.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Blij dat ik geen curator ben, wat een ingewikkelde teksten zijn dat zeg.
Er wordt trouwens niks zo maar verkocht zonder dat de email adressen op de hoogte zijn.

Dank Ik zal mailchimp toch eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@Slux Houd er wel rekening mee dat uiteindelijk (net als met alle privacy gerelateerde wetgeving) de uitvoerder aansprakelijk is en niet de opdracht geven. Oftewel, jij als systeembeheerder en niet de manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:21:
@Slux Houd er wel rekening mee dat uiteindelijk (net als met alle privacy gerelateerde wetgeving) de uitvoerder aansprakelijk is en niet de opdracht geven. Oftewel, jij als systeembeheerder en niet de manager.
Dank voor de tip weer ;)
in dit geval gaat de opdrachtgever het ook zelf uitvoeren.

Ze zijn overigens echt helemaal doorgeslagen met deze privacy wet, ik doe er ook niks mee en doe mijn werk alsof die hele wet niet bestaat, ik heb wel wat beters te doen dan mij daar mee bezig te houden, net als al mijn klanten is er op de advocaten kantoren na, niemand in mijn omgeving mee bezig, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:33

Tjark

DON'T PANIC

Slux schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:50:
[...]
Ze zijn overigens echt helemaal doorgeslagen met deze privacy wet, ik doe er ook niks mee en doe mijn werk alsof die hele wet niet bestaat, ik heb wel wat beters te doen dan mij daar mee bezig te houden, net als al mijn klanten is er op de advocaten kantoren na, niemand in mijn omgeving mee bezig, maar dat is een andere discussie.
Precies, hoop gedoe, stom. Ik werk bij Facebook trouwens.

(Nee, ik werk niet bij Facebook natuurlijk, maar punt is gemaakt ;) )

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik kom er helaas toch niet helemaal uit met mailchimp

ik zie daar geen formulier waar ik een terug koppeling mee kan krijgen, alleen maar doorverwijzingen naar websites.

En ik zie geen mogelijkheid om een .csv bestand te importeren

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 21:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dat is overigens iets wat je prima zelf had kunnen vinden. En wat het met zelf ontwikkelen te maken heeft is me ook een raadsel, we zitten hier tenslotte in de Devschuur®.

Los daarvan is een opt-out regeling niet toegestaan. Dus dit bestand gaan mailen en vervolgens vragen of mensen "een soort van af willen melden" mag niet. Zowel jij als je baas zijn in principe strafbaar bezig. De contacten hebben toestemming gegeven aan de originele verzender. Die toestemming is niet overdraagbaar. Je mag het bestand dus uberhaupt niet mailen (en dat was al ruim voor de AVG overigens....). De enige uitzondering is als het om bijv een service bericht gaat voor een product dat ze van je afnemen, maar daar mag dan absoluut geen enkele vorm van reclame in staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Creepy op 02-10-2018 18:51 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.