Toon posts:

PC samenstellen voor camerabewaking

Pagina: 1
Acties:

• ThaGTX
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-12-2018
Hallo Tweakers!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een PC gaan samenstellen voor camerabewaking op mijn werk. Deze PC moet 4 grote schermen aansturen met op 3 van deze schermen 10 camera schermen per scherm. De software is al geregeld, alleen er moet nog een PC geregeld worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 maar meer is geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het is een compleet nieuwe PC.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een snelle CPU en veel RAM. Is een goede videokaart ook een vereiste of zou een i7 de taken ook aankunnen? Kan je 4 schermen aansluiten op 2 HDMI/ DVI aansluitingen of moet je per se 4 aansluitingen hebben?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf goede ervaringen met Intel en Nvidia, hier ligt mijn voorkeur. Andere merken zijn echter geen probleem.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC staat onder een bureau dus grootte maakt niet uit, ook is energieverbruik niet erg belangrijk. Het belangrijkste van het systeem is dat het stabiel werkt. Veiligheid is erg belangrijk omdat het systeem wordt gebruikt voor camerabewaking.

Ga je overklokken?
Nee, dit lijkt mij niet nodig.

Wat verwacht je van ons?
De belangrijkste eis aan het systeem is dat het stabiel werkt. ook moeten de beelden zonder haperingen getoond kunnen worden. Het liefst een systeem binnen het budget maar meer is niet direct een probleem.

Dit heb ik gevonden, zou een van deze Pc's de taak aankunnen of zou dat lastig worden?
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Precision T3620-033T4 MT€ 1.444,17€ 1.444,17
1HP Z2 G4 Workstation 4RW90EA€ 1.494,35€ 1.494,35
1HP Z240 Tower Workstation 3Y83EA (onbekend toetsenbord) + 3TB€ 1.458,05€ 1.458,05
1Lenovo Thinkstation P320 Tower 30BH000BMH€ 1.499,-€ 1.499,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.895,57

Alvast bedankt voor het meedenken!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:17
Ik geloof dat je bepaalde schermen kan Daisy Chainen, ze moeten dan wel Displayport 1.2 of hoger hebben.
Anders neem je een GPU met veel uitgangen, zoals deze RX570.
Welke software is het precies?
Is het voor professioneel gebruik? Een zakelijke PC met onderhoudscontract kan beter zijn.
Worden de beelden opgenomen? Dan zal je ook wel veel opslag nodig hebben.
Die Dell precision is niet beschikbaar.

[Voor 3% gewijzigd door SpeedQber op 02-10-2018 11:20]

• ThaGTX
Het is inderdaad voor professioneel gebruik, de beelden worden niet op de PC zelf opgeslagen dus veel opslag is niet nodig.
Ik denk dat Daisy Chainen wel een goede optie is, bedankt voor de tip!
De software is wordt geleverd door De Heer Medicom.

• SpeedQber
De Heer Medicom maakt spullen voor in de zorg, met de nadruk op 'dwalende clienten'.
Downtime van het systeem lijkt me dan erg ongewenst. Ik neig nog meer naar een zakelijke oplossing.
Qua schermen, heb je al iets gevonden? Of heb je al schermen?

• ThaGTX
Ja dat klopt, ik zal informeren voor een zakelijke oplossing. Dus als ik het goed begrijp is zelf een computer aanschaffen of bouwen niet handig?
De schermen zijn al geregeld, het zijn 2 grote LG tv's en 2 kleinere Lenovo monitoren. de types weet ik niet direct.

• SpeedQber
Met zelf bouwen heb je veel meer flexibiliteit qua componenten. Daarnaast is het vaak goedkoper dan een prebuild.
Maar als er iets stuk gaat, moet je dat component zelf eruit halen, en of terugsturen naar de verkoper ter vervangen/reparatie (vaak een webshop) of iets nieuws kopen.
Reparatie kan dagen duren, iets nieuws kopen kan vaak de volgende dag al binnen zijn, maar dan zit je dus minimaal 1 nacht zonder werkend systeem, tenzij je reserve componenten hebt liggen.
Als je wil DaisyChainen, moeten die schermen ook geschikt zijn.

[Voor 6% gewijzigd door SpeedQber op 02-10-2018 12:18]

• ThaGTX
Bedankt voor je reactie, zo had ik het nog niet bekeken. ik zal overleggen met de leverancier hoe en wat.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee