Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• smartsys
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12-02 13:19
Hallo,

Ik heb begin dit jaar een nieuwe bestaande woning gekocht en wil hierin iets meer comfort toevoegen.

De begane grond bestaat uit een L vormige woonkamer met keuken en is geheel voorzien van vloerverwarming.
Naast de L ligt een berging voorzien van vloerverwarming en een radiator.

Op de 1e verdieping zijn 3 slaapkamers, een open "game" kamer en een badkamer.
De slaapkamers zijn voorzien van een radiator, de open kamer heeft een radiator en op de overloop bevind zich een radiator.
In de badkamer ligt vloerverwarming en een handdoek radiator.

Op de 2e verdieping bevind zich de CV ketel en een 4e slaapkamer. Deze is voorzien van 2 radiatoren.

Momenteel hangt op de begane grond een Nest V3 welke de Bosch ketel modulerend aanstuurt.

Ik zou graag willen dat ik de badkamer apart kan regelen.
De radiator en vloerverwarming in de badkamer hebben ieder een eigen "voeding" vanaf de CV. In, ik meen, de aanvoer van de vloerverwarming van de badkamer zit een thermostaat kraan om te voorkomen dat hier te warm water doorheen stroomt.

Voor de verlichting en aansturen van rolluiken heb ik een Zipabox en verschillende ZWAVE modules door het hele huis.

Nou is mijn vraag.
Hoe kan ik met een 2e Nest in de badkamer deze ruimte separaat gaan sturen.
Volgens mij kan ik met een simpele tussenstekker op ZWAVE middels een regeltje zo de beneden verdieping uitsluiten door de vloerverwarmingspompen uit te schakelen als er in de badkamer warmte vraag is terwijl de beneden verdieping reeds op temperatuur is.
De radiatoren in de slaapkamers staan eigenlijk alleen met zeer koud weer open, dus dat zal niet veel hinder opleveren.
De vraag is alleen hoe sluit ik die 2e Nest aan op de CV ketel en gaat mijn plan met de tussenstekkers werken?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True