Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleempje met openen gedeelde documenten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• onnaj
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-06 14:02
Ik ben bezig met wat pc's die draaien op Windows 7 te beveiligen volgens de AVG (privacy wet). De 3 PC's moeten allemaal beveiligd worden met een wachtwoord en automatisch op beveiliging springen na enkele minuten. Dit heb ik gisteren allemaal netjes ingesteld en dat werkt ook prima

Nu maken pc A en B gebruik van de gedeelde documenten op pc C. Zonder problemen konden we altijd de documenten openen, wijzigen en nieuwe maken op pc C vanuit pc A en B.
Sinds ik de pc's (verschillende) wachtwoorden heb gegeven en alle pc's opnieuw heb opgestart, kunnen we documenten vanuit pc A nog wel benaderen, maar moeten we telkens een wachtwoord ingeven. Vanuit pc B kunnen we ze helemaal niet meer openen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit (netjes) op kan lossen? Is het het beste om de handmatig de PC namen van A en B toe te voegen aan de machtigingen en deze volledig beheer te geven? Hoef ik dan geen wachtwoord meer in te geven?
Vroeger gebruikte ik ook wel eens bij de machtigingen NETWERK en gaf ik die volledig beheer, dan kan dus iedereen in het betreffende netwerk erbij, maar minder veilig lijkt me. Ik kan eventueel ook de pc's toevoegen aan een thuisnetwerk, maar weet niet of dat de beste optie is.

Alvast bedank voor jullie reacties.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@onnaj dit heeft niet zoveel te maken met Netwerken, maar met Windows zelf. Dus schopje van NT naar WOS.

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 00:26
Op pc C kun je dezelfde gebruikers aanmaken met dezelfde wachtwoorden als pc A en B.
Of je maakt 1 nieuwe gebruiker aan op pc C en deze stop je dan in de wachtwoorden kluis op pc A en B.

PSN: plexforce (ps4)

• onnaj
Dus dat is dan gewoon een kwestie van nieuwe accounts aanmaken en dan zou het opgelost moeten zijn?

• WeHoDo
Zo doe ik het altijd bij mensen zonder domein verificatie.
Als men het wachtwoord wijzigt op hun pc, moet je dat ook doen op pc C, maar dat is logisch.

• onnaj
Ga ik morgen direct proberen!

Ik wil ook één mapje beveiligen met een wachtwoord, is dat ook mogelijk? Volgens kan dat alleen maar met machtigingen en dat is lastig omdat het wel vanaf elke pc benaderbaar moet zijn

• WeHoDo
Nee, dat kan niet 123, hiervoor moet je extra tools installeren.
Wat wel kan, is op elke pc een gebruiker aanmaken, maar of je dat wil ...

• onnaj
@WeHoDo
Het werkte toch niet helemaal op deze manier. Ik heb 2 nieuwe accounts aangemaakt met exact dezelfde gebruikersnamen en wachtwoorden maar ik kreeg toch geen toegang.

Uiteindelijk heb ik via delen de specifieke personen toegang (lezen/schrijven) gegeven tot de documenten map.

Eenmalig moest ik nu vanaf de andere pc's de gebruikersnaam en het wachtwoord ingeven en daarbij aanvinken om de referenties te onthouden.

Nu werkt het weer als vanouds gelukkig.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True