Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnohappy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-08-2024
Dag mede-tweakers,

Een lange tijd terug heb ik (voornamelijk met jullie hulp) mijn eigen PC kunnen bouwen. Ik had jullie destijds gevraagd om advies en heb zelf nog het een en ander aan onderzoek gedaan. Ik heb uiteindelijk deze pc gekocht:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 318,50€ 318,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 175,45€ 175,45
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 95,65€ 95,65
1Fractal Design Define S - Window€ 66,-€ 66,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 159,50€ 159,50
1Corsair CX750M€ 87,-€ 87,-
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 902,10

Nu vind ik het wel tijd voor een upgrade. Ik heb zelf al wat ideeën over wat ik wil upgraden maar ik heb aan jullie ook de vraag wat ik het beste als eerste kan upgraden.
Ik wilde zelf al een GTX 1080 aan gaan schaffen tegen de tijd dat de nieuwe RTX serie uit is. Daarnaast leek een nieuwe koeler (of zelfs waterkoeling) mij wel een strak plan. Ik hoor het graag van jullie! Hieronder extra informatie:

Wat wil ik doen met mijn computer?
Ik game thuis regelmatig. Geen high-end 4K maar momenteel nog op een FullHD scherm. Ik wil een 2K monitor gaan kopen en uiteindelijk dus veel gamen op 2K. Ik speel veel games zoals: Fortnite, Assasins Creed, GTA V en Ghost Recon Wildlands. Ik ben ook erg veel bezig met Foto en Videobewerking. Vooral videobewerking is een ding waar ik veel mee bezig ben. Rendersnelheden zijn erg belangrijk, mijn PC moet gewoon een enorm werkbeest zijn naast dat ik voor de lol wat wil gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua kosten ben ik er nog niet over uit. Ik wil mijn PC gaan upgraden in kleine stapjes. Ik durf er nu wat meer geld tegenaan te smijten dan toen ik mijn PC bouwde omdat het nu in kleine stapjes kan. Qua videokaart wil ik de beste optie die past. Ik heb bijvoorbeeld de GTX 1080Ti en de GTX 1080 vergeleken met elkaar en ik vind de prestatieverschillen niet opboksen tegen het prijsverschil. Ik zit zelf dus nog heel erg met de GTX 1080 in mijn hoofd, maar mochten jullie hier een beter advies op hebben dan is dit altijd welkom. Voor de rest maken prijzen mij niet extreem veel uit. Maar om jullie toch maar even een indicatie te geven van wat ik kwijt kan; Ik ben student, woon op mijzelf en heb ook nog een bijbaantje om voor mijzelf leuke dingen te kunnen doen. Een gezonde prijs/kwaliteit tegenover een upgrade in kwaliteit is dus mijn streven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn moederbord is nog dikke prima en mijn werkgeheugen volgens mij ook. Over mijn voeding ben ik nog wat onzeker, het komt nu in de buurt van overkill maar is dat het na de upgrades ook nog. Ook ben ik benieuwd naar mijn Processor, hoe goed is deze nog? Kan dit nog lang mee en is een upgrade (voor bijvoorbeeld videobewerking) ook een idee?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zet het even in een rijtje, dit is ook dan ook de volgorde waarin ik het wil kopen. Uiteraard zijn jullie hierin ook vrij om de volgorde aan te passen:
1. Videokaart
2. 2K Beeldscherm (ideeën voor een beeldscherm zijn welkom)
2. Koeling
3. Voeding
4. Werkgeheugen
5. Processor
Als jullie nog ideeën hebben voor leuke accessoires of randapparatuur dan zijn deze welkom. Ik heb hier nooit echt onderzoek naar gedaan eigenlijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor houd ik mij bij intel. Voor de rest wil ik gewoon een degelijk merk waarvan ik weet dat deze goed werkt en mensen hier tevreden over zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn kast is redelijk groot dus qua ruimte kan ik flink spelen. Ik heb geen bijzondere eisen.

Ga je overklokken?
Ik was dit niet van plan dus ik hoef hier ook geen opmerkingen over.

Wat verwacht je van ons? Een klein beetje een bang-for-buck systeem maar ik wil uiteindelijk gewoon een betrouwbaar systeem. Het leuke vind ik dat je je systeem constant kan blijven upgraden. Ik merkte op een gegeven moment dat ik bepaalde games niet meer lekker speelde dus hier wil ik uiteraard als eerste in upgraden.

Een erg lang bericht maar ik hoop dat jullie de tijd voor mij willen nemen!

Groeten,

Arno

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgreven
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-01-2021
Handleiding Pricewatch Maak zelf ook eventjes een lijstje met wat je denkt nodig te zijn dan kunnen wij daarop gepast advies geven.

Intel is momenteel te duur ik was eerst hardcore intel fan maar zelfs ik ben overgestapt naar ryzen. En als je advies wilt moet je echt een budget bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Haal een andere videokaart en een grote SSD vanaf waar je je games en/of zware software opstart. Klaar.
Dingen als een cpu en geheugen upgraden gaat je niet veel opleveren.
Waterkoeling zal vooral voor het leuke zijn, niet omdat waterkoeling je een veel lagere temperatuur gaat geven. Omdat je niet gaat overklokken is dat sowieso al niet relevant.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@arnohappy Een GTX1070 is al een upgrade tov de GTX970 (+- 30% beter) verder zou ik niet veel aan je systeem wijzigen. alleen intel i5-8600K of i7-8700 en (K) zijn beter. maar ik denk dat je nog wel effe vooruit kan met de rest. Snap eigenlijk de keuze van deze voeding niet, in 2016 al 4j ouder. maar goed.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnohappy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-08-2024
jgreven schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:46:
Handleiding Pricewatch Maak zelf ook eventjes een lijstje met wat je denkt nodig te zijn dan kunnen wij daarop gepast advies geven.

Intel is momenteel te duur ik was eerst hardcore intel fan maar zelfs ik ben overgestapt naar ryzen. En als je advies wilt moet je echt een budget bepalen.
Qua budget zal ik dan momenteel zeggen dat ik direct 800 te besteden heb. Dit kan dus over een aantal maanden alleen maar meer zijn.
Hackus schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:56:
@arnohappy Een GTX1070 is al een upgrade tov de GTX970 (+- 30% beter) verder zou ik niet veel aan je systeem wijzigen. alleen intel i5-8600K of i7-8700 en (K) zijn beter. maar ik denk dat je nog wel effe vooruit kan met de rest. Snap eigenlijk de keuze van deze voeding niet, in 2016 al 4j ouder. maar goed.
Je moet wel onthouden dat dit mijn eerste build was ;). Fouten zou ik al snel gaan maken. Is er een beter optie qua voeding? En voor het verschil in kwaliteit ga ik liever voor een 1080. Misschien dat ik dan zelfs nog beter voor een 1070Ti kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

arnohappy schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:32:
[...]

Qua budget zal ik dan momenteel zeggen dat ik direct 800 te besteden heb. Dit kan dus over een aantal maanden alleen maar meer zijn.

[...]

[Je moet wel onthouden dat dit mijn eerste build was ;). Fouten zou ik al snel gaan maken. Is er een beter optie qua voeding? En voor het verschil in kwaliteit ga ik liever voor een 1080. Misschien dat ik dan zelfs nog beter voor een 1070Ti kan gaan?
Vette tekst is niet nodig, ik heb goede ogen :D

GTX1080 kan prima, ook als je een beter scherm haalt later. Een goede voeding is RM550X(2018) goede prijs voor goede kwaliteit, en zat wattage.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1