Toon posts:

keuze 75inch televisie of 65 inch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mikey1983
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-05 08:56
r
Goedemiddag allen,

heb 2 vraagjes en hoop hier goed advies te krijgen.

de eerste vraag is ik zit op 3,5 meter van de televisie en wil graag een 75inch televisie of is dit niet verstandig omdat dit te kort op is en dat ik voor een 65 inch moet gaan?

En vraag 2 ik ben een echte film/serie kijker welke 75 inch zouden jullie me aanraden?

heb zelf de sony KD-75xf8596 ,samsung ue75nu8000 of de Philips 65OLED873/12 op het oog

budget tot max 3000 euro

alvast bedankt

Alle reacties

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Het blijft een mager topic maar je stelt in ieder geval nu wel zelf enkele modellen voor.

Wat betreft de kijkafstand, check https://www.avforums.com/...wing-distance-guide.10704 eens.

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-06 03:54
Ik zit ook op 3 meter afstand en een 65 inch oled is perfect. je kan natuurlijk voor de 77 inch gaan maar dat is dan net boven je budget. Ik zou in ieder geval niet voor een led tv gaan als je een film/serie kijker bent.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 16:48
semi70 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:55:
Ik zit ook op 3 meter afstand en een 65 inch oled is perfect. je kan natuurlijk voor de 77 inch gaan maar dat is dan net boven je budget. Ik zou in ieder geval niet voor een led tv gaan als je een film/serie kijker bent.
wat ook van belang is in wat voor soort ruimte je kijkt. Als je in een donkere kamer kijkt, of zelfs verduisterd, dan kun je niet om OLED heen. In een hele lichte ruimte is een LCD ook prima. Al zou ik zelf snel voor een OLED gaan. Dat is gewoon superieur aan LCD.

@mikey1983,
De sony/samsung die je aanhaalt zijn niet echt de toppers. Voor onder de €3K koop je een 75" Sony XE90 of een Samsung Q7F. Stuk beter dan de tv's die jij aanhaalt. Voor €2K koop je een 65 inch LG OLED C7.

Tip, ga niet op de prijzen af vanuit de pricewatch of websites. Bel/mail winkels voor een prijs. Je krijgt makkelijk wat van de prijs af namelijk.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
75" is niet te groot voor dat doel (films/series) maar die Sony sla je wel liever over met z'n IPS paneel (zou ook nog naar de 70XF8305 kunnen kijken maar niet voor HDR). 75XF9005 moet ook wel voor onder de 3000 te krijgen zijn (misschien icm. een volgende cashback actie en via de mail/chat/telefoon vragen naar de laagste prijs zoals in de vorige post ook geschreven)

• mikey1983
dus een sony XE90 is ook een goede 75inch tv ga me er in verdiepen

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 16:48
mikey1983 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 07:34:
dus een sony XE90 is ook een goede 75inch tv ga me er in verdiepen
Zeker, één van de betere LCD tv's.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• mikey1983
vind het erg lastig allemaal waar ik op moet letten bij een aankoop van een tv
-Oled
-Qled
-LCD

?

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 22:06
mikey1983 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:00:
vind het erg lastig allemaal waar ik op moet letten bij een aankoop van een tv
-Oled
-Qled
-LCD

?
Doe anders even op zoeken op bovenstaande termen en kijk naar wat de voor/nadelen zijn van iedere techniek.

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
semi70 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:55:
Hoe doe je dat? Ik zat recent vooraan bij een presentatie naar een 65" scherm te kijken en had compleet geen overzicht van wat er getoond werd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee